Google

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
gyt's blog
San's blog
muzemans's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
Kristel's blog
muis's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

zwemmen

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
muis

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 7:32 pm    Onderwerp: zwemmen Reageren met citaat

Nu kom ik toch iets tegen met mijn 2 prutsen,ze zijn dinsdag voor het eerst met school weesten zwemmen,dat ze niet bang zijn van water dat weet ik al lang,maar dat ze rijp zijn om zwemles Shocked te volgen daar verschiet ik toch wel van zunne,er was een lelares bij die zwemles heeft en zij zegt dus dat ze geen watergewenning meer moeten doen,ze lopen direct naar het diepe,gaan ze kopje onder,geen probleem,ze springen in water van 1,20 m ze zijn dus klaar om zwemles te volgen,wat vinden jullie daarvan,ik wil ze heel graag laten zwemmen omdat ik weet wat een waaghalzen het zijn in het water en moesten ze kunnen zwemmen zou ik mij toch iets geruster voelen,een klein probleempje ze zijn net 3 ,is dat niet een beetje te klein

[/url]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
limpie

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 8:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hallo

ik heb als kind op men 3 leren zwemmen, ik heb daar geen spijt van gehad, men ma deed dat bewust, want men broer is een half jaar ervoor bijna verdronken.
ik heb jaren lang op de zwemschool gezeten en heb zelf ook les gegeven aan kids tss 3 en 6 jaar, ik moet zeggen, die van 3 waren veel gemotiveerder dan die van 6. watergewennning is goed voor kids, maar enkel als ze bang zijn van water, als ze op hun 3 al kopje onder willen en ik bad springen... laat hun gang maar gaan, en laat hen lessen volgen,
als ze na een tydje geen zin meer hebben is het niet verloren, dan doen ze dat het jaar erachter
zoveel te rapper ze kunnen zwemmen zoveel te beter... want met kids weet je nooit... ze zijn zo omvoorspelbaar...
ik zou hen stimuleren om te gaan zwemmen, dat ga ik ook bij mijn kids doen.

groetjes xxx
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 8:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zou ze laten die lessen volgen hoor,ben je veel geruster als ze gaan zwemmen
twiety

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 8:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik geef zelf ook zwemlessen en meestal beginnen we maar aan de leeftijd van 5-6 jaar. Je kunt natuurlijk vroeger leren zwemmen, voor de veiligheid. Maar ik heb mijn twijfels of ze dan hun bewegingen juist gaan doen. Vanaf dat je beweegt in het water, blijf je in principe boven, maar de juiste stijl ? Probleem is dat ze dan later op school slechte punten krijgen omdat ze een steekvoet ( verkeerde stuwing met de voeten) hebben. ook heb je dikwijls het probleem aan jonge leeftijd dat ze de macht nog niet hebben, of dat ze nog niet echt drijven ( zwaartepunt ligt nog anders). drijven is ook belangrijk om mooi plat te liggen op het water, anders krijgen ze continue water binnen.
Als je ze inschrijft voor zwemlessen, denk ik dat je bij de groepszwemlessen gaat moeten wachten tot 5 - 6 jaar (afhankelijk van zwembad). Privé- zwemles kun je wel doen, maar de prijs is redelijk hoog, bij ons 20 euro per kind, per (half)- uur. en met 10 zwemlesjes gaat het waarschijnlijk nog niet lukken. Dus ben je veel meer geld en veel tijd kwijt.
Ikzelf ga zeker nog wachten tot 4,5 jaar voor ik met onze kids begin, en dan ga ik nog eerst kijken of ze er rijp voor zijn. ze moeten het ook echt willen.

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 8:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het ook altijd gehoord zoals twiety schrijft...
De motoriek zou maar vanaf 4 à 5 jaar voldoende ontwikkelt zijn om de juiste zwemtechniek aan te leren en dan zouden ze er ook vlugger mee weg zijn...ook het "begrijpen" hoe ze moeten bewegen zou nog niet voldoende zijn...
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 8:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

herken het probleem muis, ik heb er zo drie rond lopen.
Ik geef zelf watergewenning in de zwemclub aan kleuters, en er zijn er bij die niet echt de watergewenning nodig hebben (zoals ante en kobe) maar met die doen we al een beetje voorbereidende oefeningen op een spelende manier. Een kind van drie jaar kan ten eerste nog neit genoeg luisteren (een half uur moeten ze echt goed opletten en doen wat de juf/meester zegt) en ze hebben ook hun eigen spieren nog niet voldoende onder controle. Vrees ook dat ze een compleet verkeerde stijl zullen aanleren, en dan wordt het moeilijk om af te leren.
Ik zou persoonlijk (en zo doe ik het ook bij de onze) ze maar zwemles laten volgen vanaf 4.5-5 jaar. De watergewenning is neit alleen om gewoon te worden aan het water, maar ook om de gevaren te leren beseffen. Ante sprong vorig jaar zonder nadenken in het zwembad, vaak gewoon in het diepe, nu heeft hij al door dat hij nog neit genoeg kan drijven en doet het niet (of toch minder Wink ) Ik merk dat hij nu pas rijp begint te worden en al zijn bewegingen goed onder controle krijgt. Dus in mei mag hij beginnen met zwemles. (hij is dan iets ouder dan 4.5 j) En geloof me, hij is één van de jongste die leert zwemmen.
Mss moet je eens een zwemclub in de buurt zoeken en ze in de watergewenning stoppen. (ik geef les op vrijdagavond in gent, maar ik denk dat er ook een zwemclub is in eeklo...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
muis

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 12:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt voor de tips,denk dat ik hun gewoon de watergewenning laat meedoen en dan zien we wel verder,ik dacht ook dat ze er toch nog een beetje te jong voor zijn,misschien volgend jaar tegen de zomer ze zijn dan 4 en een half

[/url]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: