Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

zoontje vraagt veel aandacht, hoe zal dat gaan ?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Aandacht voor broers en zussen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Medea

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 02, 2008 4:45 pm    Onderwerp: zoontje vraagt veel aandacht, hoe zal dat gaan ? Reageren met citaat

Mijn zoontje is nu 22 maanden, en momenteel krijgt hij heel veel aandacht. (zoals alle eerste kindjes zeker ? Wink ) Maar hij is ook wel heel aanhankelijk en soms ook bezitterig als het op mama aankomt. Als we op babybezoek gaan, kan hij hartverscheurend beginnen huilen als ik het babytje op mijn schoot neem. Hij is ook wel dol op papa, maar papa hier heeft jammergenoeg weinig tijd (zelfstandige). Als hij er is, besteed hij wel volop aandacht aan ons zoontje, maar in tijd is dat tijdens de week echt niet veel.
Ik hou dan ook mijn hart vast voor hoe dat zal lopen als de tweeling er zal zijn (binnen maximum zes maanden dus). Iemand ervaringe, tips, ... ?
and eternity in an hour
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 02, 2008 10:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

dat Line arbeidsintensief is, weten de meesten hier al wel van mijn verhalen. En toch moet ik zeggen dat ze de geboorte van de jongens prima doorstaan heeft, meteen dol op haar broertjes was, en naar hen toe eigenlijk niet problematisch geweest is. Ze blijft moeilijk, maar dat was ze voordien ook al... Zoals ik al zei: alles hangt van de kids af (en wie weet verdien jij, met een turbulente eerste, zoals ons een relatief gemakkelijke twin?) (of lijken ze gewoon gemakkelijker vergeleken met nummertje 1? Confused )
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 02, 2008 10:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn zoontje was nog redelijk klein (17 maanden) toen de meisjes kwamen, dus hij heeft eigenlijk bijna nooit anders geweten dan dat hij de aandacht moest delen.
Ik had er in het begin ook wat schrik voor. Zeker omdat Marin wel met mij mee naar huis mocht komen en Meike nog enkele weken op neonatologie gelegen heeft. Volgens mij heeft mijn zoontje toen wel eens gedacht eerst eentje en later nog één. Hoeveel gaan er zo nog komen??? Laughing
Ik probeerde wel om hem extra aandacht te geven als de meisjes sliepen. Ook deed/doet hij af en toe wel dingen alleen met papa of opa: samen gaan fietsen, wandelen of "helpen" in de tuin.
Jouw zoontje is al wat ouder, misschien kan je hem wat laten helpen met de verzorging: luier pakken, fles mee vasthouden, kleertjes mee klaar leggen, tutje teruggeven, ed

Al bij al is het hier 100% meegevallen. Hij is soms wel onstuimig lief voor zijn zusjes Rolling Eyes , en moet natuurlijk net dat stukje speelgoed hebben waar zij mee spelen, maar hij kan ook zo lief komen knuffelen met hen. 't Is soms zo schattig om te zien.
Medea

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2008 7:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Flesje zal niet lukken hier (hopelijk Smile ik ben van plan borstvoeding te geven), maar voor de rest : ja, mijn ventje helpt nu al heel graag mee met alles. Vaatwas legen (opletten met de glazen! Laughing ), kleertjes van de wasdraad halen, iets helpen dragen, enzovoort ... Dan voelt hij zich heel erg flink. Dus ik hoop dat dat inderdaad met de tweeling ook zal werken.
and eternity in an hour
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2008 8:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Doordat ik heel vlug bijna niets meer kon doen tijdens mijn zwangerschap, heb ik een hele periode bijna niets meer kunnen doen met stan. Ik kon hem ook de trap niet op en afdragen, dus hij moest alles stappen (was 22 maanden toen zijn broers kwamen). Toen die twee er eindelijk uit waren, heb ik heel wat verloren zijd met stan ingehaald: spelen met hem, achter hem aan lopen, oppakken, naar de winkel gaan, ... Hij vond het dus super dat die broers er waren, want ik kon eindelijk weer dingen doen met hem...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2008 11:24 am    Onderwerp: Reageren met citaat

das eigenlijk nog het beste dan zijn ze blij dat de mama eens alles terug kan doen inplaats van ervoor veel aandacht en dan ineens geen tijd omdat de mama met de kindjes bezig is, een goeie tip muze als is het door omstandigheden zo uitgedraait Wink
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jul 05, 2008 3:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wij hebben het geluk dat Marnik stapelzot is van zijn broertjes. Hij is totaal niet jaloers en gaat regelmatig zijn eigen knuffels bij hen leggen. Als we weggaan, vraagt hij altijd of zij wel meegaan. In de auto zit hij tussen hen in en houdt hij hun handen vast. Kortom, dat gaat keigoed.
Toen ik zwanger was, kon ik ook geen zotte dingen doen met hem en hij heeft me dat wel kwalijk genomen. Ook de periode dat ik in het ziekenhuis lag, was hij zichzelf niet. Hij keek me nauwelijks aan en is een dikke week enorm kwaad op me geweest. We hebben elkaar echt moeten terugvinden. Daarna is het alleen maar beginnen beter gaan en je merkt dat hij stapelzot is op zijn mama. Wij spenderen vrij veel tijd met hem, maar als de twins wat ouder worden dan zal hij meer moeten delen. zoals het nu gaat denk ik echter niet dat dat een probleem is.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Aandacht voor broers en zussen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: