Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Zo moe zo moe - dilemma

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2008 8:10 pm    Onderwerp: Zo moe zo moe - dilemma Reageren met citaat

Ik ben sinds zondagnacht niet veel meer in bed geweest dankzij 2 schatten van kinderen, waardoor ik nu gewoon stikop ben. Overdag slapen lukt me ook ni, dan pieker ik me te pletter over vanalles en nog wat. Ma en di op 't werk geweest - klanten en collega's wisten snel dat ze niet met m'n voeten moesten spelen Embarassed - vandaag was ik de kids (die wat jengelden, maar verder wel braaf waren) gewoon beu. B heeft me dan in bed gestoken, maar ja, slapen doet dedeez dan ni, alleen maar denken... B had 't trouwens ook al te verduren gekregen deze week Embarassed Hoe deed ik dat vroeger toch, toen ik elke nacht nog uit bed moest??

Kids zijn trouwens gecheckt: buiten verkoudheid niks te vinden, ik hoop (en de ha met me mee) dat ik vannacht toch wel ga kunnen slapen. Ze stelde trouwens voor om morgen te 'brossen'. En zit ik daarover te piekeren hé - want ik ben helemaal geen brosser, ik doe m'n job graag, ik ga alleen ni als ik écht ziek ben, maar ja, 'je moet wel voor jezelf blijven zorgen' zei ze. En daar heeft ze natuurlijk ook gelijk in. Maar ik weet, dat als ik morgen een (halve) dag bros, ik ook ni ga slapen, maar 't huishouden wat ga doen (is chaos, zou het nu moeten doen, de flesjes voor morgen staan klaar, en de tafel is afgeruimd, that's it)

Dilemma...

Wil jullie er eigenlijk helemaal ni mee lastig vallen, maar 'k moest 't effe kwijt. Ik zie m'n kids en man zo ongelooflijk graag dat het me ook wel pijn doet als ik er kort tegen ben, vind het zelf gewoon stom dat ik niet in slaap geraak, en er zo vaak uitmoet (wat zou er toch zijn??)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
christa

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2008 8:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Iedereen heeft zijn grenzen wat betreft vermoeidheid. Sinds de geboorte van onze tweeling heb ik nog geen nacht kunnen doorslapen. We hebben perioden gehad dat ik er tien keer op een nacht uit moest. Overdag viel ik letterlijk om van vermoeidheid en durfde al bijna niet meer met de auto te rijden. Ik ben ook echt geen brosser op mijn werk, maar na twee keer een halve dag verlof te hebben genomen (en ook niet te hebben geslapen), ben ik naar de huisarts gestapt (en daar heb ik echt lang over getwijfeld). Het was gewoon niet verantwoord meer. Ik ben dan een dikke twee weken thuis gebleven, waarbij ik overdag ook maar een uurtje kon slapen. Maar daarna kon ik het wel weer beter aan.

Dus: als het niet meer gaat, dan is er geen reden om je schuldig te voelen en desnoods ziekenverlof te vragen aan de huisarts. Beter dat dan je voortslepen en erger.
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 12:20 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi jipenjanneke,

Ik wil je toch ook nog een hart onder de riem steken! Ik zou zeker de raad opvolgen van christa hoor. Ik ben zelfstandig en 'brossen' betekent dus mijn zaak moeten sluiten (voorlopig hebben we nog personeel in dienst dus hoeft dit gelukkig nog niet), maar ik zou echt altijd mijn eigen gezondheid voornemen. Enkele dagjes rust kunnen echt wonderen doen en op je werk zullen ze er vast en zeker niet van doodgaan! Je hebt het in het verleden niet gemakkelijk gehad met de kids (had ik begrepen in 1 van je andere topics), dus maak het jezelf nu voor 1 keertje wel gemakkelijk voor je er onderdoor gaat.

Niet twijfelen en gewoon naar die HA gaan hoor! Misschien kan iemand anders (vriendin, kuisvrouw, familie,...) dan even je huis poetsen zodat jij echt wel kan rusten?

Succes en ik wens je een heel goede nachtrust! Wink
Anneke

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 12:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Oververmoeid zijn is ook ziek zijn hoor. Je verliest hierdoor trouwens je weerstand, en je krachten, waardoor je nog zieker kan worden. En dan heeft er niemand nog iets aan je! Dan kan je niet gaan werken, niet voor je gezin zorgen, en ben je waarschijnlijk nog steeds niet om aan te spreken!
Zorg voor jezelf, zorg dat je een beetje rust hebt, en weer kan ontspannen!Je piekert veel merk ik. Probeer ook je zorgen van je af te zetten wanneer het tijd is om te slapen...
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 8:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Deze SEUT zit op haar werk... Embarassed Ik heb vannacht al beter geslapen (Tinneminne 3x huilend wakker en Wouterman 1x), dus ik dacht dat 't wel zou lukken - als ik me zou neerleggen op den buro vallen de klapluikjes dicht hoor, gelukkig houden m'n collega's me tot nu toe wat wakker. Morgen moet ik een hele dag komen werken (teamdag = vergaderen en naar het poppentheater), dus ik dacht als ik vandaag al bros en morgen wel kom, komt het wat stom over... En 't is maar een halve vandaag...

Vanaf volgende week woe heb ik verlof verlof verlof en moet ik pas terug op 5-1!!
Terug naar boven
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 10:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan had je beter 2 dagen gebrost Wink

Verzorg je goed hé jipenjanneke! Alleen jij kent je eigen grens en weet wanneer je er te ver over gaat Wink
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 11:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kayatje, das nu net 't probleem: morgen mag ik ni brossen, we moeten komen!! Ik werk normaal ni op vrijdag, maar moet nu wél komen... Ach ja, na het 2de pakje koekjes en maar 1 klant (van de 3) lukt het me wel hoor, nog een uurtje, dan lekker massage bij de osteopaat. Wink En ik tel af naar m'n verlof - dat haal ik nog wel. Ben koppig, ja...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: