| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
loeloe

Geregistreerd op: 31 Mei 2006 Berichten: 91 Woonplaats: Antwerpse Kempen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mrt 02, 2008 9:48 pm Onderwerp: zindelijkheidsvraagje nr2 |
|
|
F&F zijn er nu anderhalf en heb van de week 2 potjes gekocht. Geleidelijk aan zou ik hen hiermee willen laten kennismaken, maar weet eigenlijk niet goed hoe eraan te beginnen... Sommigen zullen misschien denken van "nu al?", maar 't is omdat ik merkte dat er tussen 7u30 en 12u niets in de pamper zat. Ze krijgen een nieuwe pamper 's ochtends en de volgende is pas na kun middagdut, ongeveer om 14u. En dat ondanks dat er veel wordt gedronken, de hele dag door...
Vanaf wanneer zijn jullie ermee begonnen? Waren er bepaalde tekenen? En hoe doe je dit? In het begin vaste tijdstippen op een dag?
_________________ Toegewijde mammie van Fré en Fran (19/08/2006) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3864 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mrt 02, 2008 10:29 pm Onderwerp: |
|
|
hoe eraan te beginnen? Eerlijk gezegd maken ze hier hun start in de creche, dus daar ontsnappen wij zo'n beetje aan... Maar ik weet wel dat ze daar met vaste momenten werken, dus dat zal wel een beproefde techniek zijn zeker?
In elk geval proficiat! Hier zijn we nog lang zover niet, en de onze zijn toch 10 maanden ouder Maar zij hebben nog voortdurend natte broeken, dus ze zijn er echt nog niet klaar voor. We hebben nog 6 maanden, dus het zal wel eens lukken hé?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 06, 2008 11:44 pm Onderwerp: |
|
|
ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik er precies mee ben begonnen . Was toen ze zelf zeiden dat ze kak of pipi hadden gedaan of moesten doen denk ik. Ze zeiden het dus zelf. En ja, dan eerst tonen waarvoor het dient : dus potjes op het toilet en mee met mama of papa als die zelf op het toilet gaan. En beetje met beetje heb je eens succes en dat wordt met veel oes en aaas beloond! Plus een gans ritueel om die kaka of pipi in de wc te laten verdwijnen...
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 683 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 07, 2008 7:23 am Onderwerp: |
|
|
wij zijn er bij Yerko op 18 maand ook aan begonnen, heeft een week goed gewerkt en dan opeens niet meer....
nu vragen we het hem soms nog eens, ook in de creche vragen ze t hem maar er wordt niets gezegd als hij niet wil plassen op de pot.
enfin... sinds een paar dagen vraagt hij savonds nog eens zelf om op t potje te gaan, en de laatste twee dagen met resultaat... we zien wel hoe t verder loopt!in het paasverlof gaan we er ons eens twee weken intens mee bezig houden, zoveel mogelijk zonder pamper enz...
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 546 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 07, 2008 12:14 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons ook telkens als we gewaar werden dat ze er echt van bewust waren dat ze iets in de pamper gedaan hadden.
Ze willen dan zo vlug mogelijk dat die pamper uitgaat en op een keer zeggen ze het als het nog niet te laat is en ze het voelen aankomen.
Op dat moment beseffen ze dat ze het onaangename gevoel van pipi of kaka in de pamper kunnen voorkomen door op het potje te gaan zitten.
Het hangt dus van kind tot kind af wanneer je er mee start, ze geven het zelf aan...
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twiety

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 07, 2008 2:14 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook gestart aan 17-18mnd. Was eigenlijk nog niet de bedoeling om zo vlug te starten, maar de kids hadden mee geweest achter twee potjes en bij thuiskomst gingen ze er beiden gaan op zitten. Dus ik deed de pamper af en twee minuten later had ik van beiden prijs. Vanaf dit moment iedere keer op de pot voor en na het eten en voor en na het slapen. Na enkele maanden liet ik ze meer rondlopen in broekje, dus geen pamper meer aan. Dan voelen ze ook meer aan als ze iets in de broek gedaan hebben, met een pamper zeggen ze dat niet zo vlug. Uitbundig belonen als het prijs is en bij een vuile broek, negeren of zeggen dat het niet flink is ( als je zeker bent dat ze het al kan) Met veel geduld en opkuiswerk, heb ik nu reeds twee weken eentje die volledig proper is overdag. Kiara kan het ook, maar maakt er een spel van om weg te lopen als ze moet en met gevolg; vuile broek. Dus bij haar efkes rustpauze. Veel succes
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1467 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 07, 2008 8:07 pm Onderwerp: |
|
|
Kaat en Tess zijn nu 2,5 en ze gaan bij iedere pamper wissel even op het potje in de creche en ik probeer dit thuis ook te doen.
ze weten waarvoor het dient, maar toch blijven ze koppig in hun pamper doen. Eens wat warmer weer start ik thuis intensief. Nog 6 maand en dan gaan ze naar school, dus nog even de tijd.
Maar ze kennen het potje al lang, ze weten waar ze staan en gaan er soms spontaan op zitten
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|