| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog gyt's blog San's blog muzemans's blog katreseke's blog twinneke's blog Kristel's blog muis's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 10, 2008 5:15 pm Onderwerp: |
|
|
Hier zeggen ze het ook al sinds een hele tijd, en in januari hebben we hen geregeld op het potje gezet, zonder resultaat. Toen ze dan in februari ziek waren zijn we er weer mee gestopt, en eigenlijk nog altijd niet terug mee begonnen. Ik denk dat ik hen ook als het wat warmer is eens een weekje zonder pamper ga laten rondlopen, want ik vind het nu eerlijk gezegd wel een heel gedoe: als ze zeggen: 'Kaka!', de broek uit, body los, pamper losmaken, ... en daartegen is het al te laat, of het was sowieso al te laat. En bij de pamperwissel elke keer op en af de verzorgingstafel heffen zie ik op de moment ook niet zo goed zitten. Maar ach, ze zijn nog maar 20 maanden...maar 't zou leuk zijn als ze droog zouden zijn als de nieuwe baby er is...
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3816 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 10, 2008 8:56 pm Onderwerp: |
|
|
vandaag op het nieuws: een universitair onderzoeksteam meldde dat kids tegenwoordig 6 maanden later zindelijk zijn dan 40 jaar geleden, en dat ze een techniek hebben ontwikkeld die 80% van de kids op 5 dagen zindelijk maakt... Als ik er meer van te pakken krijg (met name de techniek) zal ik hem zeker posten!
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1524 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 10, 2008 8:59 pm Onderwerp: |
|
|
Graag!!!
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 379 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 10, 2008 9:41 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb het gelezen in de krant, mijn pa wees me er op. Het zou om een broekje gaan met een alarmke in dat afgaat als het nat wordt waardoor de ouders de kindjes vlug op het potje kunnen zetten. Een tweede onderdeel is het belonen als ze effectief iets doen ook. Kindjes in het blote kontje laten lopen zou maar 40% effectief zijn.
Ik heb het er nog met mijn ouders over gehad. Vroeger waren de hoge stoelen allemaal 'kakstoelen'. Iedere stoel had een potje. Wij zaten dus geregeld op het potje als we in de stoel zaten. Tante E heeft dikwijls op de pot op de stoel gezeten omdat ze steeds moest als ze aan het eten was.
Ik had ook tijd om me er mee bezig te houden (was thuis) en daardoor waren beide kinderen op twee jaar droog en op twee en een half 's nachts ook. Natuurlijk was een natte luier vroeger ook minder aangenaam dan nu een natte pamper.
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twiety

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 10, 2008 11:00 pm Onderwerp: |
|
|
Volgens mij zijn er verschillende redenen waarom kids langer in de pamper doen. Vroeger bleef de moeder thuis,had veel meer tijd voor de kids, vandaag gaan de meesten met twee uit werken , dus minder tijd. De kinderopvang begint ook later, meestal vlak voor ze naar school gaan. Tenslotte vraagt zindelijkheidstraining veel geduld en opkuiswerk. tweede reden: vroeger hadden de kinderen een katoenen doek om, dus voelden ze direct dat ze nat waren. Vandaag zijn de pampers droog, ook al wegen ze als lood door de urine. Vooral de nieuwste pampers voelen droog aan. gevolg de kinderen voelen niet meer als ze nat zijn, ze hebben er geen hinder van. Ik laat kiara nog altijd rondlopen in broekje, als ze nat is zegt ze het en beseft ze dat ze in de broek gedaan heeft. Als ik een pamper aan doe, hoor ik niets, ook al weegt die 10 kg.
Vroeger moest men al die luiers wassen, dus veel tijd en ook niet het leukste werkje. Vandaag is het verversen van pamper gemakkelijk en vlug. Ik denk dat ze vroeger content waren dat ze van de doeken verlost waren, dus vroeg beginnen aan de zindelijhkheid was de boodschap. Nu stellen we het rapper uit, zo is het ook gemakkelijk.
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 10, 2008 11:29 pm Onderwerp: |
|
|
ja , dat zal wel de hoofdredenen zijn hoor.
Hierbij wens ik te melden dat nu ons Isaline ook 's nachts droog blijft , Ruben deze morgen voor de twede maal op rij is opgestaan met een droge pamper! Nog vijf dagen droog en hij mag ook zonder pampertje slapen en trots dat hij is !
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 11, 2008 12:03 pm Onderwerp: |
|
|
De verpleegster van K&G gaf ons de volgende tip mee: doe ze een onderbroekje onder hun pamper aan. Dan moet je niet de hele dag met de dweil achter hun kont aan lopen en dan voelen ze het ook veel sneller. Camille en Amaryllis waren wel al droog toen we de tip kregen, maar ga het deze zomer uitproberen om hen 's nachts ook droog te laten worden.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|