| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 778 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika - oorspronkelijk Stekene, Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 02, 2009 3:40 pm Onderwerp: zelf melk drinken |
|
|
onze kids zijn nu volop begonnen om zelf hun melkfles vast te houden en die dan uit te drinken...wat verschrikkelijk lang duurt en helpen, no way !
's morgens gaat het redelijk vlot, maar 's avonds, half uur tot 45 minuten, waarbij de fles 20 keer tegen de oppervlakte gaat.
op onze schoot zetten, werkt niet want dan willen ze rondlopen met de fles in hun handen.
in een stoeltje aan tafel, lukt ook niet, want dan wordt de fles omgekeerd en wordt er een soepje (melkje) van gemaakt...pfffff
enige tips hoe dit aan te pakken ?
|
 |
mamataan

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 02, 2009 7:16 pm Onderwerp: |
|
|
hier hebben ze nog lang in hun maxi-cosi gezeten om hun flesje te drinken en dan konden ze het zelf vasthouden.
Als ze het lieten vallen kregen ze het nog 1 keer terug, nog eens laten vallen, gedaan met drinken. Als ze echt nog dorst hebben zullen ze na verloop van tijd wel snappen en hun flesje niet meer laten vallen.
_________________ Karin
Trotse mama van Ella en Maud (14-02-2007)
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 02, 2009 7:23 pm Onderwerp: |
|
|
Hier drinken ze sinds mei zelf hun fles. ervoor MOESTEN wij 't geven, en nu MOGEN we niet meer...
_________________ Ann, mama van Tinne en Wouter °09-08-07, en van buikbaby (UD 23-9-2010)
www.draagmama.be en www.doekenhoekje.be
workshops dragen, draagdoeken en draagzakken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 03, 2009 5:31 am Onderwerp: |
|
|
Hier gebruik ik nog steeds de relaxen om hen hun flesje te laten drinken 's morgens en 's avonds. Zijn redelijk ruime en ze passen er nog in, wel in de buurt blijven natuurlijk want een de bruuske beweging en ze liggen op de grond.
Ik ben er een paar weken terug mee begonnen en is vrij vlot gegaan,
Mijn dochter deed het van de eerste keer goed, mijn zoontje was een beetje verwend en speelde er meer dan wat anders, als hij zag dat ik hem niet gaf, smeet hij zijn fles zelfs kwaad tegen de grond
Maar de volhouder wint, ik probeerde echt niet toe te geven, gaf de fles een paar keer terug maar dan niet meer. Hij heeft het dan wel gesnapt en nu drinkt hij even flink als z'n zus. De warmte zal er ook wel iets mee te maken hebben, nu heeft hij altijd meer dorst dan voorheen en doet hij meer moeite
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1142 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 03, 2009 7:32 am Onderwerp: |
|
|
Hier zijn het zo'n gulzigaards dat die fles in 1 keer uitgedronken wordt. Was al altijd zo. Ok, nu ze groter zijn lopen ze soms ook met de fles rond, maar enkel Nina laat het af en toe eens vallen.
|
 |
ChristelDepaepe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 03, 2009 1:27 pm Onderwerp: |
|
|
Ferre drinkt z'n flesje al alleen sinds hij 6 maanden is. In z'n relax.
Nu nog gebruik ik de relaxen ' s morgens en 's avonds om hun melk in te drinken.
Aaron was 1 jaar toen hij alleen dronk.
Overdag drinken ze water uit flesje of bekertje en dan doen ze ook alleen.
Idd, ze maken er af en toe een potje van hé als ze hun melk alleen drinken.
Ik geef ook hun flesjes 1 of 2 keer terug als ze die op de grond gooien, daarna niet meer. Het gebeurt nu ook wel dat aaron gewoon rechtstaat in z'n relax en schudden maar... tja, ik laat ze (soms) gewoon doen
_________________ Christel, mama van Ferre & Aaron ° 2 mei 2008
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
p&m
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 05, 2009 9:17 am Onderwerp: |
|
|
Hier drinken ze vanaf 11 maanden volledig alleen. Ze hebben het ook via de maxicosi geleerd (eerst nog in de wipstoeltjes) . Ik plaatste twee maxi cosis tegen elkaar, daar het borstvoedingskussen over en daarop de flesjes. Ik legde de handjes op een fles om ze het te leren. Ik denk dat ze een maand of 11 waren toen ik de maxi cosi's definitief heb weggedaan. Daarna ben ik overgestapt naar liggend drinken. Ik leg ze op de zetel of op een mat op de grond met een kussentje onder hun hoofd en schouders.
Het gebeurt soms wel nog eens dat ze hun flesje per ongeluk laten vallen, ze protesteren dan luid en krijgen onmidd hun fles terug. Als ze er mee beginnen spelen neem ik de fles af. Ze drinken meestal hun fles in 2 keer leeg, dat is al altijd zo geweest, ook toen ik ze nog zelf de fles gaf. Ze kunnen die grote hoeveelheid niet aan en krijgen wat erover blijft (is tegenwwoordig gelukkig niet veel meer, zeker smorgens niet ) later , bv na 20 min. De melk is dan koud maar dat stoort hen niet. Na 2 drinksessies stop ik sowieso. Voorlopig gaat het prima. Ik probeer ze savonds wel af en toe zelf de fles te geven omdat zowel de kids als mama daarvan genieten .
Ik denk dat je gewoon consequent moet volhouden, als ze echt honger hebben, zullen ze hun flesje wel vasthouden (als ze er motorisch klaar voor zijn natuurlijk). Rechtop zittend kunnen P en M nog niet drinken. Ze houden hun flesje niet hoog genoeg en raken dan zeer gefrustreerd.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|