| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 674 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 27, 2009 7:38 am Onderwerp: zandbak voor éénjarigen? |
|
|
hoi, ik vind het een beetje belachelijk om te vragen maar vanaf welke leeftijd speelden jullie kinderen in de zandbak? Zonder h'm leeg te eten bedoel ik.
We willen wat investeren in speelgoed voor hun eerste verjaardag en ik dacht aan zo'n houten zandbak die je kan dicht doen (hier lopen veel katten dus is wel nodig). Maar ik vroeg me af of ze er niet te klein voor zijn want ze steken echt nog wel alles in hun mondje.
(En voor de duidelijkheid: ze krijgen ook wel apart een cadeautje, hoewel ze er nog geen besef van hebben )
groetjes
lina
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
p&m
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 27, 2009 9:37 am Onderwerp: |
|
|
|
Hier zaten ze op ongeveer een jaar in de zandbak. Ik heb niet speciaal gewacht tot ze 1 jaar waren, het was gewoon de eerste keer dat het buiten voldoende warm was, vandaar. Ze kregen toen, en nu nog altijd, zeker wat zand binnen als ze aan het spelen zijn maar er echt van eten doen ze niet hoor. Ze zeveren op hun speelgoed, zand plakt er dan aan en hup het mondje in. Ze zijn er nooit ziek van geweest dus ik laat ze maar experimenteren. Ze hebben bij de grootouders ook zo een houten zandbak met deksel. Thuis hebben ze een schelp die je ook kan sluiten (heel belangrijk als er katten in de buurt zijn want die vinden jou zandbak ook fantastisch !)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5012 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 27, 2009 3:38 pm Onderwerp: |
|
|
hier is de zandbak er nooit van gekomen... het is te zeggen: we hebben wél zo'n schelp, maar die heeft altijd als 'snel zwembadje' (als we niet de tijd of de energie hadden om het grote op te zetten, of het voor één dagje niet de moeite vonden) of als ballenbad in de tuin.
Maar de papa heeft een hekel aan zand, vandaar...
Maar wat het opeten van zand betreft, zal het toch ook wel van kind tot kind afhangen vrees ik. Pieter heeft, toen hij twee was, eens met een schepje hele hopen zand binnengespeeld. Ik heb toen een hele fles water in die zijn mond gegoten, om er zo veel mogelijk uit te spoelen
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 916 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 28, 2009 10:36 pm Onderwerp: |
|
|
Tjah, ik kan ook geen raad geven wanneer ze zeker geen zand meer zullen eten (als ze 18 zijn??? ), maar ik kan wel zeggen dat Lukas nog geen enkele keer zand in zijn mond gestopt heeft (we gaan af en toe eens naar de zee) en Timon gewoonweg de hele dag door zand zit te eten met hele grote happen
Ik dacht eerst, ik laat hem doen, hij merkt vanzelf wel dat het niet lekker is en dan stopt ie er wel mee, maar hij blijft het gewoon verder doen... Vreselijk dus, maar anderzijds: zand is niet giftig en hij is er nog nooit ziek van geweest of zo (wel wat hardere kaka, maar ja, wat wil je )
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1365 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 11:43 am Onderwerp: |
|
|
ons mannen zitten sinds een maand of 2 regelmatig in zandbakken en ze eten er nooit iets van op dus ik zou me niet teveel zorgen maken
we hebben een schildpad trouwens. Ik zei ook altijd dat er bij ons nooit zo ene zou komen maar dan kregen we hem kado dus tja
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1127 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 5:36 pm Onderwerp: |
|
|
Wat het zand eten betreft, het zal wel gewoon afhangen of je kinderen veel in hun mond steken of niet. hanne stak nooit veel speelgoed in haar mond en heeft ook nooit zand gegeten. Klara en Nina daarentegen zijn echte speelgoed- en zandbakzandeters. Wel minder leuk al het gaat over een vuile zandbak in een speeltuin. Maar ze zijn er nog nooit ziek van geweest. Als je je zandbak goed kan afsluiten, dan waarom niet? Hier zitten ze er uren in (klein zandbakje op ons terras) en ze doen het supergraag. H&K zaten in de zandbak vanaf ongeveer anderhalf, Nina al van ca. 9 maand.
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 674 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 10:08 pm Onderwerp: |
|
|
merci allemaal, we hebben een grote zandbak besteld (2,5 x 2,5 m !) op wickey.nl . Hopelijk is het een betrouwbare site. Veel keuze alleszins!
Onze jongens zijn echt alleseters (gelukkig ook in de eetbare zaken...) dus het wordt wel opletten geblazen waarschijnlijk.
Ach ja 'Zand schuurt de maag' zei ons mama altijd
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|