| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3956 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 17, 2006 6:23 pm Onderwerp: wie beslist? |
|
|
een éénling-probleem, maar soit, het kon net zo goed bij de jongens zijn voorgekomen later. Line zaagt, sinds ze naar school gaat, dat ze ook patatjes wil eten, en geen boterhammetjes mee wil. Nu is het zo dat 'haar' juf in de warme refter staat, en de kindjes met boterhammen in een andere refter eten, met een andere juf. Bovendien eten alle kindjes van haar klas, buiten drie, warm (waaronder dus ook haar drie vriendjes van in de creche vroeger). Al snel werd ons voorgesteld om Line ook warm te laten eten, omdat ze telkens zo een cinema maakte van haar boterhammetjes, tenzij haar eigen juf haar kwam vergezellen. Maar de laatste weken ging het prima, al zei ze wel nog regelmatig 'vandaag geen boterhammekes mee nemen hé'. Maar eens op school at ze zonder problemen haar boterhammetjesdoos leeg. Maar vandaag is ze dus, omdat er minder bewaking was, meegeglipt naar de warme refter, en voor haar juf het in de gaten had dat Line daar ook zat, had ze de soep en het halve bord al leeggegeten. Jullie kunnen je het drama wel voorstellen toen de juf haar tot de orde riep... De juf heeft dat dus aan mijn ventje verteld om half vier, waarop Line terug ontroostbaar werd, en dat heeft zo nog een klein uurtje geduurd.
Nu twijfelen we een beetje. Ergens willen we wel toegeven, en proberen met warme maaltijden (op voorwaarde dat ze haar groentjes opeet en niet alleen aardappelen en vlees, anders zou het meteen gedaan zijn met warm eten, en op voorwaarde dat ze dan 's avonds aanvaardt boterhammen te eten als wij warm eten). Maar tezelfdertijd krijg ik dan ergens het gevoel dat we toegeven. Maar niet toegeven alleen maar om niet te willen toegeven is ook niet juist, als het voor haar beter is om met haar vriendjes mee te mogen eten. Enfin, het lijkt een klein beetje op de vraag van Sunny die ik ergens las, over in-eten... Wat denken jullie?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005)
Laatst aangepast door gyt op Di Okt 17, 2006 6:24 pm; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2877 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 17, 2006 6:42 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
he gyt,
Ik had dat op mijn blogje geschreven vanmiddag. Maar het is moeilijk he, als je toegeeft dan heeft ze gewonnen. Maar eigenlijk is het niet slecht want ze eet dan wel warm eten. Ik wou eigenlijk dat ons sarah dat deed dan mocht ze direkt blijven ineten want ze is een ramp in warm eten. En zoals bij line is dat bij ons kindjes ook zo, ze willen bij hun vriendjes blijven en eigenlijk vind ik dat nog niet zo slecht dat is teken dat ze toch graag naar school gaan en dat ze zich er goed voelt. Ik ga hen ook binnekort is laten ineten misschien dat ze dan zien hoe dat gaat en dan wel gelukkig zijn dat ze bij moeke en vake mogen eten. ik hoop dat je een oplossing vind!!
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 17, 2006 6:57 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
taj gyt misschien moet je het ook eens proberen maar dan op voorwaarde dat ze heel haar bord moet leeg eten of anders terug boterhammetjes moet eten.Nu als ze heel goed eet daar zou ik ni twijfelen zo krijgt ze toch haar groentjes en dergelijke binnen,en wat het avond eten betreft denk je dat ze het goed gaat vinden om dan beterhammen te eten terwijl jullie lekker iets anders eten?
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 17, 2006 7:49 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
da's idd mijn grootste vraag jakke. De juf vindt het geen probleem als ze twee keer warm zou eten, maar daar ben ik faliekant tegen. Ik heb het zelf altijd enorm moeilijk om brood te eten, ben daar echt niet zot van (behalve als het om stokbrood of piccolo's gaat), en dus at ik als student altijd twee keer warm. En het is eraan te zien hé... Dus wil ik toch minstens proberen om mijn kids gezonde gewoontes aan te leren (alhoewel dat geen garantie is want er is geen grotere gezondheidsgoeroe dan mijn mama hoor, thuis kwam er nooit frisdrank in huis, en ook geen koeken behalve zelfgebakken wafels en soldatenkoeken). Haar bord leegeten hoeft ze van ons niet (ze krijgt wel niets anders in de plaats), maar ze mag dus wel niet alles opeten behalve haar groentjes. En daar heb ik dus schrik van: dat dat zo van die borden zijn met de helft aardappel, een kwart vlees en een kwartje groenten. Hier maak ik regelmatig voor haar nog eens een puree, met dan echt drie kwart groenten erdoor (broccoli, witloof, spinazie, erwtjes, worteltjes, courgette, mengeling,...) om haar een echte vitaminebom te geven. Tja, en die boterhammen 's avonds, daar zal ze het mee moeten doen.
Nu, we hebben tijdens het avondeten al een beetje met haar gesproken, en toen ik zei dat ik dan wel aan de juf zou zeggen dat ze haar groentjes moet opeten, anders gedaan met warm eten, was het alweer: 'ik ga boterhammekes meenemen'. Dus ik denk dat het laatste woord nog niet gesproken is, maar het zal er vermoedelijk mee eindigen dat we het gaan proberen... als ze zelf nog wil nu ze de voorwaarden kent.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 17, 2006 7:55 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
ik vind niet echt dat je dan toegeeft hoor gyt door haar het te laten doe. Je hebt haar duidelijk de voorwaarden uitgelegd (groentjes eten, 's avonds boterhammen eten) en als ze daaraan voldoet, zou ik er geen probleem vam maken. en als ze zich niet houdt aan de afspraken zijn het terug boterhammen!
Ze wordt al iets groter hé en ik vind als ze kan zeggen waarom ze iets wil, en zich aan de afspraken houd, dat ze best wel eens haar zin mag krijgen. Vind ik totaal niet toegeven, maar haar behandelen volgens haar leeftijd.
En gyt: je mag je niet zo fixeren op het eten, want je zet dat over op haar, zonder dat je het merkt, en voor je het weet is ze oook heel gefixeerd op eten, dat er problemen kunnen ontstaan (snap je wat ik bedoel?)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 17, 2006 8:01 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
komt misschien over alsof we gefixeerd zijn muze, maar valt wel mee hoor. Eigenlijk maken we er nooit een drama van als ze niet of weinig eet (alleen krijgt ze dan dus geen koek ter vervanging), ze moet nooit haar bord leegeten als ze genoeg heeft, en mag van tafel zodra ze klaar is, ook al eten wij nog. Maar we letten vooral heel goed op wat we op tafel zetten, dus het nadenken gebeurt voor ze aan tafel komt... Al eet ze ook choco of Paschka 's morgens op haar brood hoor
Maar er wordt zoveel gedebatteerd over de kwaliteit van het eten op scholen, dat ik me die vraag idd stel. Als ik zie wat de maaltijden voorstellen bij ons in het ziekenhuis... en daar zouden ze het toch moeten weten hé. Recent kwam trouwens nog in het nieuws dat mensen die langdurig opgenomen zijn, tekorten hebben wegens het weinig gevarieerde en slecht uitgebalanceerde eten... Het zou toch erg zijn dat ik haar vitaminen moet bijgeven voor iets dat ze normaal uit haar eten zou moeten halen hé?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 17, 2006 8:02 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
|
ja da's waar, maar hou het toch voor jezelf in de gaten!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|