Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
San's blog
gyt's blog
muzemans's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

wie beslist?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 6:59 pm    Onderwerp: RE: wie beslist? Reageren met citaat

maar dessert is bij ons fruit hé gyt, moet niet altijd snoep zijn!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 7:05 pm    Onderwerp: RE: wie beslist? Reageren met citaat

zelfs fruit is hier een tussendoortje... Is kwestie van gewoonte hé muze? Ik las trouwens laatst ergens dat je snoep en chocolade best geeft vlak voor ze hun tanden moeten poetsen, dus nu gaat het chocolaatje evt bij de boterham 's morgens en de smartietjes dus vlak voor het slapengaan. Dan moet ze telkens vlak erna haar tanden poetsen...
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 7:32 pm    Onderwerp: RE: wie beslist? Reageren met citaat

ik krijg hier effe het gevoel dat jullie denken dat mijn kinderen beslissen wat er wordt gegeten, dat is dus niet het geval want ze eten gewoon alles wat ik hen voorschotel. Hun vlees is nog steedds het kleinste stukje dat ze eten hoor, ze eten nu eenmaal ook veel groenten en patatjes. Deze middag hebben ze elk een kipfilet gegeten maar ook elk 200 gram wortelen (ik weeg de mijne dus ik weet ongeveer hoeveel dat is) en drie patatjes! Ik denk dus niet dat ze zo uit balans zijn met hun eten, het is gewoon veel. Het zal wel minderen , dat zeggen ze toch bij kind en gezin.
Fruit is hier ook een tussendoortje en hun dessert is meestal een potje fruitkaas of pap die ik zelf gemaakt heb. Vaak eten ze wel geen dessert , ik link dit wel niet aan het leegeten van hun bord want anders denken ze dat ze altijd alles moeten opeten ook als ze genoeg hebben , doet me denken aan schoolse toestanden;) Als ze al hun groentjes binnenhebben en ze vragen om pap dan krijgen ze die. Vaak geef ik ook sojapap kwestie van eens geen dierlijke eiwitten te hebben.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 9:36 pm    Onderwerp: RE: wie beslist? Reageren met citaat

ik denk dat je gewoon flinke eters hebt isarubine. Trouwens, naar aanleiding van deze topic vraag ik me af of kids niet beter starten met een flink draaiend metabolisme, dan komen ze misschien minder bij later als ze veel eten. Want zo'n kind als ons Line, die zich draaiend houdt op heel wat kleinere porties, zal misschien later sneller bijkomen? Enfin, het is maar een theorie hoor, heb (voor een keer Wink) geen wetenschappelijke argumenten mee...
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 7:54 am    Onderwerp: RE: wie beslist? Reageren met citaat

ik zal het eens voor je nakijken gyt, wat de wetenschap daarvan zegt, maar ik denk eerder dat het het omgekeerde is, en dan eerder door de voedingsgewoonten. Zal eens in mijn cursussen duiken, die hier nog ergens liggen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 9:14 am    Onderwerp: RE: wie beslist? Reageren met citaat

bij mijn schoonzus is het zo ze heeft ook altijd heel weinig gegeten en nu moet ze regelmatig kilo's kwijt spelen,maar mijn ex-schoonbroer heeft altijd veel gegeten vooral ook veel vlees en is nu enorm dik.Dus ik weet ni of er een wetenschappelijk ding in zit hoor.
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 8:34 pm    Onderwerp: RE: wie beslist? Reageren met citaat

denk dat het ook een beetje in de aard van het beestje zit dat aankomen of niet .Natuurlijk zijn goede voedingsgewoontes belangrijk maar ik denk niet dat kinderen vervetten van stevig te eten maar wel van snoep en frisdrank want dat zijn lege kaloriën wat je niet kan zeggen van een goed stuk vlees en een lekkere massa groenten!
Mijn man en ik zijn beiden te dik maar het ligt echt niet aan de hoeveelheid die we eten maar aan wat we eten! Anders zou ik met de massa die ik nu eet niet afvallen! Ik eet nu in hoeveelheid zeker dubbel zoveel als vroeger maar toch heb ik maar duizend kaloriën binnen per dag wat vroeger toch rond de vierduizend lag.
We waren trouwens beiden geen zware tieners, goed gebouwd dat wel maar eigenlijk absoluut niet te zwaar. En mijn man is gekweekt op verse koemelk(recht uit de uier) hij heeft nooit borstvoeding gehad, noch flesvoeding. Ze leefden van eigen kweek vlees en groenten. Het zijn vooral de luiheid van mijn schoonma om patatten te koken en groenten schoon te maken die hem de laatste jaren hebben doen verdikken, frieten zijn sneller klaar hé en dan nog een goeie kwak mayo erbij en we zitten al aan een maaltijd waar ik een ganse week moet op teren!Wink
Toen ik mijn man leerde kennen at hij geen groenten meer en elke dag minstens 1 maal frieten! Soms dus meer dan een keer op een dag! Daar wordt men dik van , niet van veel te eten als die veel geen loze kaloriën bevat.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende
Pagina 11 van 12

Ga naar: