| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 17, 2006 8:07 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
geen problemen hoor, ik let wel op! Zij merkt daar niets van hoor, we stellen het menu van de volgende dag op als de kids in bed liggen. En als we op stap zijn, heeft mevrouw ook gewoon, zoals de andere kids, een koek van Piet Piraat of Dora bij, met chocolade, en eet ze een ijsje (alhoewel dat meestal snel in de handen van mama of papa eindigt wegens 'te koud' ). Ik let trouwens meer op vitaminen dan op calorieën of suikers.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 17, 2006 8:19 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
Ik denk dat je er idd goed aandoet je voorwaarden te stellen. Als ze zich er aan kan houden en ze eet 's avonds haar boterhammetjes ook zonder problemen, waarom niet?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 18, 2006 12:22 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
Misschien als je eens gaat kijken hoe het eten er eigenlijk uitziet, of het idd voldoet qua vitamienen? Je kan natuurlijk 's avonds bij de boterhammen ook nog een stuk fruit ofzo bijgeven.
Moest het bij ons in school kunnen zou ik niet twijfelen, volgens mij is warm eten 's middags toch nog het beste qua vertering want 's avonds gaan ze al zo snel slapen na hun warm eten, allé hier toch.
Ons mama haar pleegkindjes eten ook warm op school en boterhammen 's avonds, en er is ook altijd verse soep dus dat eten ze nog wel mee.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 18, 2006 12:57 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
voorlopig lijkt het probleem dus opgelost. Vanochtend nog eens een serieus gesprekje gehad met mijn dochter (vreemd, sinds ze naar school gaat, vind ik dat je daar veel serieuzer mee kan babbelen). En ze vindt de voorwaarden dus echt maar niets. Bovendien ben ik er intussen achter gekomen dat ze op school niet van tafel mogen voor hun bord leeg is, iets waar ik niet bepaald achter sta. In het ergste geval zitten ze dus drie kwartier voor dat bord. Die houding zou bijna zeker ook voor problemen en crisissen zorgen, Line kennende. Van ons moet ze eten, maar ze beslist zelf hoeveel (maar dus niet hoeveel van wat: ze krijgt bv pas aardappeltjes bij als ze ook haar groenten op haar bord heeft opgegeten). Dus heeft ze zelf beslist het toch maar op de boterhammekes te houden. Vanaf morgen krijgt ze er wel soep bij (nog steeds wel niet in de warme refter, maar soit), dus we zullen eens zien wat het geeft... wordt ongetwijfeld vervolgd B)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 18, 2006 1:13 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
Voor kinderen is het idd niet leuk als ze zo lang aan tafel moeten blijven zitten, spelen is veel plezanter...
Ben benieuwd!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 18, 2006 1:27 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
dat vind ik toch ook geen goede oplossing hoor blijven zitten tot bordje leeg is en al de andere kinderen zitten buiten dan te spelen en de trage eters hebben dus altijd pech.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 18, 2006 1:32 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
vind ik ook niet zo'n goede methode, zeker niet op school!
Bij onze kinderen op school is het zo dat de eerste kleuterklas hun bordje krijgen met alles erin, de tweede kleuterklas zelf mogen opscheppen, maar vanalles iets moeten nemen en éénmaal in de derde kleuterklas scheppen ze zelf op wat ze willen (als ze bvb iets niet graag lusten, en het ook uitleggen hoeven ze het niet te eten, zolang ze maar niet systematisch geen groenten eten bvb, dan werkt het niet)
Vind dat wel ok, volgens de leeftijd, mogen ze meer zelf beslissen. Stan zit in de derde kleuterklas en ik vind dat hij nu ook het recht heeft om iets niet te lusten (ik heb dat ook), zolang hij niet overdrijft daarin, heb ik daar geen problemen mee! Er zijn dus ook tafels apart per leeftijd (en ook gescheiden in ruimte)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|