| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 18, 2006 1:33 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
vind ik ook jakke. Bovendien las ik laatst ergens dat dat net eetstoornissen in de hand zou kunnen werken bij gevoelige kinderen, omdat ze leren hun honger-gevoel niet meer te volgen. Ik vind het sowieso al jammer dat ze hun boterhammekes moéten opeten, maar ja, daar beslissen wij tenminste hoeveel we meegeven, en dat is een beetje in functie of ze in een periode zit dat ze heel veel eet, of juist in een periode dat ze minder honger heeft. En als ze echt honger heeft, zit er altijd nog extra fruit in haar rugzakje, voor 's middags, of om half vier, als we er niet onmiddelijk zijn.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 18, 2006 10:20 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
Ja , nochtans wordt het tegenwoordig overal beschreven : de ouders bepalen wat er gegeten wordt, maar het kind bepaald hoeveel . Dat is nu de opvoedingstactiek wat betreft de voeding .Die school is precies nog van in onze tijd! Daar moetsen we ook blijven zitten tot alles op was , bij de ouders idem , gevolg: ik kan geen bord zien staan met nog eten in! Ik eet (at) altijd ieders restjes op , zelfs op restaurant durfde ik mijn mans overschot oppeuzelen! Gevolg is dat ik nu wel efkes meer dan 30 kilo teveel weeg!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 19, 2006 7:41 am Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
|
eventjes gemeen doen: zijn het geen katholieke schooltjes?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 19, 2006 9:13 am Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
tuurlijk wel muze... Het is een prima schooltje hoor, maar tja, je kan het niet altijd eens zijn met alles hé. Ik ben het trouwens met je eens dat ze niet alles moeten lusten. Thuis maakte mijn mama altijd twee groenten klaar, juist omdat je af en toe iets niet lust. Maar ja, het mag niet de spuitgaten uitlopen hé. Met Line hebben we nu wel een nieuwe tactiek, die momenteel goed werkt. Zij zit net op een leeftijd dat ze plots vanalles niet meer lust, terwijl de jongens juist vanalles willen proeven. Awel, de jongens mogen dan proeven van wat zij niet lust... amai, ze verandert dan snel van gedacht. Zal ook wel weer maar tijdelijk werken.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 19, 2006 12:04 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
ja tot de jongens in die leeftijd zitten en ook dwars gaan liggen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 19, 2006 2:12 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
bij ons blijft de beloning van dessert werken: eerst een fruit dessert en daarna een snoepje of koek. De bordjes worden daardoor net iets sneller en zonder gekrijs en gemor opgegeten.
En bord niet op (zoals kobe: weigeren om zelfs maar te proeven) is volgende maaltijd bord opnieuw voor de neus! Kan je verzekeren dat kobe dat geen 3 keer heeft voorgehad!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 19, 2006 5:53 pm Onderwerp: RE: wie beslist? |
|
|
weigeren om te proeven doet ze niet, en we zien wel aan haar reactie hoe gemeend haar 'lust ik niet' is. Rauwe witloof bv, dat lust ze nog echt niet. Hopelijk lust Line wel weer alles, tegen dat de jongens in die fase komen...
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|