| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 10, 2006 8:51 am Onderwerp: Wat na de poedermelk? |
|
|
Misschien is dit ook een beetje een domme vraag, maar ik zit er wel mee. Op aanraden van onze kinderarts zijn we nog wat langer doorgegaan met de poedermelk van bij de apotheek. Binnenkort worden onze meisjes 15 maanden en vanaf dan mogen we overschakelen op andere melk. Hebben jullie gewoon volle melk gegeven of zo van die groeimelk zoals Bambix ed? Onze apothekeres geeft gewone volle melk aan haar zoontje van 18 maanden. Ze had ook eerst groeimelk gegeven, maar heeft dan ondervonden dat er in die groeimelk wel veel suiker zit. Wie heeft er tips?
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 10, 2006 8:54 am Onderwerp: RE: Wat na de poedermelk? |
|
|
Ik heb heel even groeimelk gegeven, maar op aanraden van kind en gezin, ben ik overgeschakeld naar volle melk. En dat drinken ze nu nog steeds.
Moest geloof ik wel opletten dat ik dan niet te véél melkprodukten gaf
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 10, 2006 9:05 am Onderwerp: RE: Wat na de poedermelk? |
|
|
wij zijn heel snel overgeschakeld op gewone koemelk,ze waren namelijk onder het jaar. sinds ik dat gedaan had hadden ze geen last meer van huilbuien na hun flesjes.
van die groeimelk heb ik geen idee,maar zit daar nu echt zoveel suiker in?Je zou toch verwachten dat het gezonder is dan gewone melk, toch????
en waarom mocht je ni te veel melkprodukten geven wendyB ?
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 10, 2006 10:45 am Onderwerp: RE: Wat na de poedermelk? |
|
|
Line heeft gewoon tot anderhalf jaar (of misschien nog iets langer) Nutrilon 2 gekregen, daar zit echt wel alles in. Gaandeweg is ze overgestapt op yoghurt (want ze at melkpap, dus ze kent dat niet om te drinken, melk), en dus sindsdien eet ze twee maal per dag 200gr yoghurt. Tot tweeënhalf at ze gewoon volle natuuryoghurt, zonder suiker. Sinds eens half jaartje krijgt ze Fruix of yoghurt met kokossmaak, omdat ze zowieso niet veel snoept (en dus niet extreem veel suiker binnenkrijgt).
Trouwens: op de vraag waarom er nu wordt afgeraden om te veel melkprodukten te geven? Onder één jaar (en best anderhalf) zijn de niertjes van baby's nog niet in staat om die enorme toevloed aan eiwitten uit te scheiden (da's ook de reden dat je vlees maar in kleine hoeveelheden mag geven, en eitjes). Maar ook daarna wordt er aangeraden om correct om te springen met eiwitten, omdat recente studies een link leggen tussen een hoog eiwitgebruik in de kindertijd en obesitas als volwassene. Onze ouders kregen te horen 'hoe meer melk, hoe beter voor het skelet', en dat zou een factor zijn in het grote aantal mensen met overgewicht tegenwoordig. Enfin, misschien komt er over twintig jaar een nieuwe theorie uit, maar deze lijkt momenteel toch algemeen aanvaard te zijn.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 10, 2006 10:47 am Onderwerp: RE: Wat na de poedermelk? |
|
|
Gyt, wij hebben er wel 2 gekregen. Ze zijn inderdaad niet valbestendig: we hebben er ook eentje zonder tuimelelement en ik heb gezien dat ze in de crèche ook niet meer tuimelen.
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 10, 2006 10:54 am Onderwerp: RE: Wat na de poedermelk? |
|
|
Hoe kan dat nu, ik heb een antwoord geschreven in het item van de zelfbediening en dat staat nu hier? bizar, hoor.
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 10, 2006 11:27 am Onderwerp: RE: Wat na de poedermelk? |
|
|
tiens, vreemd idd... enfin, het gaat nog altijd over melkvoeding en flessen nietwaar?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|