| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog San's blog gyt's blog muzemans's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 04, 2008 9:10 pm Onderwerp: |
|
|
zoals altijd , heb ik serieuse vragen bij de geneeskunde van nederland (als je dit nog geneeskunde kunt noemen) soory , ik heb niks tegen nederlanders hoor verre van maar hun gezondheidszorg is absurd !Ze laten hun patiënten totaal aan hun lot over en dan mogen wij de brokken lijmen (valt het op dat ik nogal wat nederlandse patiënten zie?)
Bij korrts en pijn help je je kind en daarmee uit!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 8:04 am Onderwerp: |
|
|
ik denk er net hetzelde over... Trouwens: de kindersterftecijfers liggen in nederland veel hoger dan in België
Wat die perdolansiroop betreft: die lustten onze kinderen helemaal niet. Junifen vinden ze heel lekker... Suppo's vinden ze ech niet leuk, en vermijd ik zoveel mogelijk (maar af en toe moeten ze eens een motiliumsuppo omdat ze zoveel overgeven...)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 863 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 9:42 am Onderwerp: |
|
|
Vorig jaar waren wij op vakantie in Drenthe. Toen wij daar aankwamen had onze Marnik 38 graden koorts maar hij speelde gewoon en zo, dus we zagen er geen graten in. Junifen gegeven, gewoon verder spelen, gedaan.
Maar na 3 dagen voelde hij opeens erg warm aan na een daguitstapje, en we maten zijn koorts plots op 40.5. Wij natuurlijk grote paniek, wat nu gedaan? Dus ik loop naar de balie van het vakantiedorp en die geven mij het nummer van een huisarts. Het was kwart voor vijf, en die dame zegt heel bot dat we pech hebben want de praktijk sluit om vijf uur en ze ontvangt niemand meer. Zegt ze droog dat we ons op de spoed moesten aanmelden van een ziekenhuis 30 km verder, maar dat je daar een doktersverwijzing voor moet hebben of ze ontvangen je niet. Dus ik vraag droog hoe ik daar dan aan ga komen aangezien zij geen goesting heeft om een ernstig ziek kind te helpen. Zegt zij dat we morgen maar moesten terugkomen. Waarop ik zei in de hoop dat onze zoon dan nog leeft (ja, een mens moet iéts zeggen hé). Daarna hing ze op.
Wij waren al half aan het inpakken bij wijze van spreken met de gedachte om nog liever die 3 uur naar huis te rijden en dààr naar de spoed te gaan, dan hier te blijven. Na heel veel vijven en zessen krijgen de dames aan de infobalie toch nog een dokter te pakken die in een groepspraktijk zit, en die was "bereid" om te wachten tot kwart na vijf, dus we moesten heel snel zijn.
Dus wij onze Marnik letterlijk in den auto gegooid, cross cross naar die groepspraktijk en om tien na vijf stonden we daar. Ondertussen beseften we dat het (weer) om een keelontsteking zou gaan, en we wisten zelfs welke antibiotica we moesten hebben. Die arts had totaal geen zin en zat voortdurend op de klok te kijken, dus ik heb gewoon gezegd, "kijk, we weten wat het is - een keelontsteking - bevestig gewoon de diagnose en schrijf die antibiotica voor zodat jij binnen 2 minuten naar huis kunt".
Die gast keek me aan alsof ik zot was, maar hij kijkt in Marnik zijn keel, en inderdaad, weer prijs. Zonder één woord heeft hij de antibiotica voorgeschreven, hebben ze dat ter plekke in de apotheker gemaakt en zijn wij weer vertrokken. De volgende dag zijn we dan naar huis gereden.
Triestig hé!
En dan te bedenken dat je ginder dan ook nog eens megaveel geld moet betalen om een dokter te zien. Gelukkig betaalt de hospitalisatie dat wel terug, maar dan nog!
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 12:51 pm Onderwerp: |
|
|
wij gaven ook perdolan en junifen als het nodig was,ik vond als ze tegen de 38,6 en 39 koorts hadden ze behandeld moesten worden, rani heeft eens 39,6 gehad op vakantie in virton geen dokter die tegoei vlaams kon maar we hadden toch ene gevonden die een beetje vlaams kon en ons wou helpen,nu het was de ...zoveelste kinderziekte en het was ook een aantal dagen erna stond ze vol uitslag.
ik voel altijd tussen de schouderbladen en als dat wat warm aanvoelt nam ik de koorst,ik doe dat nu nog met de onthaalkindjes,nu weet ik al zowat wanneer het echt ernstig is enkel door het te voelen, als ze hoge koorst hebben meet ik om het uur ongeveer.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2822 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 1:20 pm Onderwerp: |
|
|
Ik gaf altijd perdolan suppo's maar de laatste keer dat Joey koorts had, zei mijn buurvrouwtje dat zij altijd Junifen geeft en heb ik dat ook geprobeerd. Dat werkt wel goed vind ik. En ik ik behandel de koorts meteen als ik merk dat er één van de kids koorts heeft. Ze moeten niet afzien vind ik, want na Junifen zie je hen echt wel beter worden.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 5:45 pm Onderwerp: |
|
|
Ja die ervaring met Nederland...heb er ook bedenkingen bij. Mijn schoonzusje is getrouwd met een leuke Nederlander en ondertussen bevallen. Ook 8 weken te vroeg (wij 12 weken) mijn haren komen recht als ik haar verhaal hoor.
Ik neem van hier medicatie mee zoals junifen want anders heeft ze niets...Alles wat ze krijgt of gaat informeren krijgt ze homeopatie. Daar ben ik absoluut niet tegen wat heb het zelf ook gebruikt bij Ella en Vince bij krampen maar toch niet voor koorts.
Hier gaat het zo bij 38,5 rondlopen in body en afwachten voor een uurke. Dan terug controle indien hoger of hetzelfde een perdolan suppo(gebruik die liever want deze mag herhaald worden na 4 uur dafalgan na 6 uur)
Als ze twee uren na de suppo nog koorts hebben meer dan 38,7 geef ik soms afhankelijk van hun toestand nog junifen bij maar geen volledige dosis. Dit heeft de kinderarts me zo uitgelegd.
Nu danm oet je wel starten met hoge koorts he en goed in het oog houden. Ik heb al te veel kindjes met koortsstuipen gezien en ik heb daar echt bang van moet ik eerlijk zeggen
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 7:44 pm Onderwerp: |
|
|
Ben niet voor niets in België komen wonen hè mensen ...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|