| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Heidski

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Dec 10, 2006 9:34 am Onderwerp: wanneer structuur? |
|
|
Dag allemaal!
Wij hebben hier een paar moeilijke dagen gehad met de nodige traantjes enz... en nu vroeg ik mij af wanneer er een soort dagelijks ritme in onze engeltjes hun leven kan gebracht worden. We hebben al geprobeerd met `s avonds een badje, dan papfles en ze proberen te slapen leggen, maar dat is echt niet vanzelfsprekend, en zeker omdat ik veel alleen zit. Baden is niet evident dan.
Onze Lilly heeft gisteren 7 uur doorgeslapen, maar wel pas van 5uur `s morgens.
Alixia die houdt het nooit langer vol dan 3 a 4 uur.
Ze hadden beide last van krampjes, dus hebben we nu anti-koliek flesjes van Avent gekocht en daar blijken ze toch een beetje mee geholpen, maar ik zou zo graag weer overdag leven en niet een hele nacht opzitten.
Ik heb letterlijk enkele dagen gewoon het daglicht-en hier is dat felle zonneschijn-niet gezien.
Kan niet de bedoeling zijn.
Hebben jullie nuttige tips of ervaring hiermee?
Ze zijn amper 10 weken oud, kan ik mij dan al aan een soort schema houden?
Of is het nog effe tanden bijten?
Ik kijk uit naar goed nieuws...
H>
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2817 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Dec 10, 2006 10:04 am Onderwerp: RE: wanneer structuur? |
|
|
Heidi,
Ik heb met de twee kleinsten ook zo gezeten en ze wilden ook niet slapen, ik heb het hier nog ergens neergeschreven. Heb savonds hun pap verdikt (de laatste fles) en hier hebben ze zo van die druppeltjes die je in hun pap kan doen tegen de krampjes (dacht venkeldruppels) ook hebben ze venkelthee. Misschien dat dat helpt. Ik weet hoe het voelt en dat je je dan ook erg eenzaam kan voelen ook al is er iemand thuis. Uiteindelijk hebben we ontdekt dat ze buikslapers zijn maar dat kan je nog niet doen met een baby van tien weken. Ze waren bijna vijf maanden toen ik het uiteindelijk heb geprobeeerd om hen op hun buikje te leggen. Maar 10 weken is er nog te jong voor. Maar misschien is het wel normaal nu nog he dat ze niet zo lang doorslapen ze zijn nog zo klein. Hier zijn er enkelen die een osteopaat (dacht ik) hebben geraadpleegt en dat heeft ook geholpen.
Gyt? Had jij geen osteopaat genomen? Ik hoop dat er iemand hier met een oplossing voor jou komt. Want je zou nu toch moeten genieten van de kids.
Ik hoop toch dat ik je een beetje heb kunnen helpen? En je zal zien het zal wel snel veranderen iedere dag is er een gewonnen!!
Groetjes en tot op msn!!
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Heidski

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Dec 10, 2006 10:32 am Onderwerp: RE: wanneer structuur? |
|
|
Wat goed dat je dan ontdekte dat op de buik beter was, ja ik zal geduld moeten oefenen.
Ik heb venkelthee meegebracht vanuit Belgie, maar alletwee zijn ze daar allesbehalve gek op, ik heb meerdere malen geprobeerd. Zowel koud als warm!
Ikcombineer borstvoeding met Nan 1, natuurlijk `s avonds ga ik voor de pap, want dat scheelt toch wat.
Bedoel je met aandikken een extra schepje?
Ik doe nu 135cc met 4.5 schepjes.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2817 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Dec 10, 2006 11:01 am Onderwerp: RE: wanneer structuur? |
|
|
Nee want de kinderarts zei dat je dat niet mocht doen.
Zo deed ik dat met joey:
joey kreeg de pap omneo omdat hij ook veel krampjes had.
Ik verdikte dat met nutriton instan, later met bambix poeder maar je moet zien vanaf welke leeftijd je dat kan geven en dan ook moet je rekening houden dat hun ontlasting dan niet te dik wordt want dat geeft dan ook nog problemen mee.
Sarah had ernstige reflux en moest dan nan AR hebben maar ook met gaviscon in. Gaviscon is een medicijn tegen maag oprispingen. Na onderzoek kreeg ze het medicijn zantac. Daarna overgeschakeld op beba maar ik dacht dat dat zowiezo al een dikkere pap was.
Maxim kreeg bij zijn pap (bijv. 180 ml water en 6 schepjes pap en 1 schepje nutriton instant. Dat was rond de 10 weken. Bij axel juist hetzelfde en nadien ook overgeschakeld naar BEBA.
Zou het kunnen dat ze last hebben van maagzuur of zo? Ben die van ons was dat het geval. Wij hebben dan hun bedje schuin moeten zetten en gaviscon in de pap moeten doen. Maar dat moet dan eerst de dokter onderzoeken want zo maar kan je dat niet proberen.
Ik heb met sarah ook is een keer babymassage gedaan dat kon bij ons hier bij kind en gezin en dat kan je dan thuis ook toepassen waardoor ze dan rustiger worden.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Dec 10, 2006 11:58 am Onderwerp: RE: wanneer structuur? |
|
|
Ons Dagmar had ook reflux, en moest ook eerst zantac en nadien losec nemen.
Mss idd eens met de KA bekijken of je hun pap niet kunt aanpassen, voor de krampjes maar een schema zul je jammer genoeg nog niet kunnen inlassen.
Wat helpt met baby'tjes als ze krampjes hebben, is ze op de rug leggen en "fietsen" met hun beentjes, heel traag, eigenlijk meer de beentjes een voor een naar boven duwen, dat kalmeert hun darmpjes.
Veel succes!!
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:26 pm Onderwerp: RE: wanneer structuur? |
|
|
Pap indikken met Nutriton kan vanaf de geboorte (da's johannesbroodpitmeel). Enige nadeel daarvan kan zijn dat hun stoelgang wel nogal plat wordt (maar wel weer goed als ze neiging tot constipatie hebben). Het voordeel daarvan is: mag heel jong, groter verzadigingsgevoel, geen 'lege' calorieën die ze zo klein nog niet nodig hebben.
Een echt ritme ben ik er beginnen inbrengen rond de leeftijd van drie-vier maanden. Voordien sliepen ze ongeveer overal, maar vanaf dan ben ik hen na de groentepap 's middags systematisch in hun bedje beginnen leggen voor een dutje. Meestal sliepen ze dan in de voormiddag ook nog in hun park hoor. Ook 's avonds gingen ze dan in hun bedje na hun fles van 's avonds (in het begin was dat nog om 22u, en zo werd dat telkens een beetje vroeger, totdat ze om 19 u hun laatste fles kregen.
Ik heb idd goede ervaringen met baby-osteopathie, voor Pieter voor heel erge huilcrisissen maar ook voor Lennart om rustiger te worden. Ik kreeg toen ook de tip om Consolin te geven, een homeopatisch siroopje. Er is rode voor het doorkomen van tandjes (ook goed bij keel- en oorpijn heb ik gemerkt), en gele voor buikkrampjes. Pieter heeft telkens als hij zo'n huilcrisis kreeg (vermoedelijk dus van krampjes) zo 5 ml gekregen, en ik merkte dat hij dan meestal wegdoezelde, dus het werkt ook wel kalmerend.
Ik zou op een dag-nacht-ritme ook weer niet te hard stressen: je voelt dat gaandeweg wel, dat ze plots verschillende dagen achtereen op ongeveer dezelfde momenten in slaap sukkelen. Dan kan je proberen om hen dat moment in hun bedje te leggen voor ze slapen. Het badje was hier ook nogal onregelmatig, dus dat maakte op die leeftijd absoluut nog geen deel uit van de badroutine, dat kwam pas later. Die eerste vier maanden gaf ik hen overdag een badje (of gewoon afsponzen) als het me uitkwam, daarna ging ik samen met de drie kids in bad, met mijn vriend ernaast om hen aan te geven en af te drogen.
Sterkte, en hopelijk heb je zoals wij hier een goede nachttelevisie (zo leerde ik Vitaya kennen, tijdens die lange nachten met mijn dochtertje indertijd...)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Dec 10, 2006 2:46 pm Onderwerp: RE: wanneer structuur? |
|
|
|
Bij ons hetzelfde 'slaap' verhaal! Pas na een vier-vijftal maanden kregen we een beetje routine in onze dag! Vanaf toen sliepen ze ook pas de ganse nacht door en konden we van 's avonds 21-22u tot 's morgens 6-7u gerust slapen! Ik deed ze ook altijd voor het slapen gaan in bad, maar wel om de dag. Nu is het mss nog even tanden bijten, omdat je zelf weinig slaap hebt, maar zo'n jonge baby's hebben nog geen besef van dag en nacht... dus nog even volhouden!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|