| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
pinnemuts

Geregistreerd op: 26 Apr 2009 Berichten: 281 Woonplaats: Ekeren (Antwerpen)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 02, 2009 10:38 pm Onderwerp: Wanneer dopen |
|
|
Dilemma...
Met alle drukte die een tweeling met zich meebrengt de eerste maanden (ja da's toch wel een drukte ) is het er nog niet van gekomen de kindjes te laten dopen. Ik moet dit dus eens beginnen plannen.
De doop zou door een priester van "rent-a-priest" moeten gebeuren, zo zijn wij ook getrouwd en was heel persoonlijke dienst.
Maar wanneer....
Ik dacht eerst nu we al zo laat zijn, op hun eerste verjaardag dan maar.
Maar vind dat op zich al zo'n speciale dag en zal al druk genoeg zijn voor hen. Dus dacht ik rond de kerstperiode, lijkt mij ook mooi.
Dan zijn ze wel 1 jaar en 3 maand ongeveer. Vroeger zei ik altijd zowiezo voor hun eerste verjaardag. Dan zijn ze nog baby hè.
Want gaan ze niet wat te "oud" zijn om pas tegen kerst gedoopt te worden? Alez ja, oud.. Snapt wel hè.
Wat vinden jullie?? Tips voor de doop zijn ook welkom.
_________________ Inge, fiere mama van twee dochtertjes van 1 jaar! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1139 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 03, 2009 7:36 am Onderwerp: |
|
|
Onze kids werden gedoopt op 10 maand (Hanne en Klarade) en op 4 maand (nina).
Ik ken mensen die hun kinderen pas rond de leeftijd van 6 jaar hebben laten dopen.
Tegen Kerstmis zijn ze 1 jaar en 3 maand en dat is toch niet te laat? Daar beslis je toch zelf over? Ok, zal misschien moeilijker worden als je een klassiek wit doopkleedje zoekt omdat ze niet meer zo heel klein zijn (alhoewel ze in de H&M ook meestal wel witte kleedjes hebben), maar verder zie ik daar toch geen probleem. Lijkt mij een heel goed idee om dat rond Kerst te doen.
|
 |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 778 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika - oorspronkelijk Stekene, Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 03, 2009 8:14 am Onderwerp: |
|
|
bij ons waren ze 9 maand en wij hebben het op tweede kerstdag gedaan.
maakt niet veel uit hoe oud ze zijn, baby of geen baby, er zijn mensen die gedoopt worden als ze trouwen
doe waar jij je het beste bij voelt !
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 03, 2009 9:27 am Onderwerp: |
|
|
De onze zijn gedoopt toen ze 3m waren, ik ken ook erg veel mensen die het pas rond 2j of 5j doen. en wat is 'te laat' en 'te oud' hé Doe waar jij je goed bij voelt! Mijn broertje is gedoopt met kerstnacht en dat was wel erg speciaal.
_________________ Ann, mama van Tinne en Wouter °09-08-07, en van buikbaby (UD 23-9-2010)
www.draagmama.be en www.doekenhoekje.be
workshops dragen, draagdoeken en draagzakken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 03, 2009 1:45 pm Onderwerp: |
|
|
Milo is gedoopt toen hij ongeveer 5 maanden oud was en Marin en Meike zijn gedoopt toen ze precies een half jaar oud waren.
Bij een babietje is het misschien iets makkelijker dan bij een iets ouder kindje, maar ik zou me er niet te druk in maken, gewoon doen wanneer het jullie het beste uitkomt.
_________________ Ils, mama van Milo, Marin & Meike
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jul 04, 2009 5:45 pm Onderwerp: |
|
|
hey,
de mijne zijn niet gedoopt, dat vind ik spijtig, maar men man wilt dit niet, ik heb respect voor zijn beslissing.
bij ons in het KDV is er een kind vn 2,5jaar net gedoopt...
dus... tijd genoeg.
limpie
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 918 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 05, 2009 1:08 pm Onderwerp: |
|
|
De onze werden gedoopt op 5 maanden ongeveer op kerstdag, was een heel speciale dag hoor zo! Wij had geen rent-a-priest, maar een priester die zelf geen parochie heeft en dus de viering komt doen in een parochie of kapel bij je in de buurt. Echt een fantastiche man die heel mooie ideeën had voor de viering en er echt iets leuks van gemaakt heeft! Hij woont in Roeselare. Ik weet niet of dat bij je in de buurt is, maar als je wil, zoek ik zijn adres wel nog even voor je op hoor?!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|