| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Tanja

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 9:50 pm Onderwerp: Wakker maken voor voeding?? |
|
|
Hallo, WEER een vraag, maken jullie je kindjes wakker voor een voeding ?
Sem en Jesse zijn nu 6 weken oud, en ze krijgen 7 voedingen van 110 cc met 3,5 schepje (Nutrilon Omneo 1)
's nachts laat ik ze wel slapen, maar helaas komen ze dan bijna altijd wel om de 3 uur, maar overdag en 's avonds moet ik ze af en toe wakker maken, is dit slim? Of gewoon laten slapen ??
Uiteraard heb ik liever dat ze 's nachts een voeding gaan overslaan...
En is dit veel, 110 cc ?? Ze mochten van het consultatiebureau 100 cc vanaf deze week, met 3 schepjes maar dan hebben ze na 2 uur alweer honger...
groetjes Tanja
_________________ zwanger van een tweeling op Curacao |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 9:56 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze nooit wakker gemaakt.
Heb dat één keer wel geprobeerd doordat Axana eigenlijk volgens haar gewicht een fles te weinig dronk. Dus ik probeerde haar dagritme een beetje aan te passen zodat ze haar voeding binnen had maar dat bleekt geen oplossing. Ofwel wilde ze die fles niet ofwel sloeg ze de volgende over. Dus wakker maken vind ik niet dat hoeft. Als ze honger hebben laten ze zich wel horen.
En de hoeveelheid...ik volgde een beetje wat op de achterkant van de doos staat. Dat klopte hier vrij goed.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2008 9:16 am Onderwerp: |
|
|
ik heb ze nooit echt wakker gemaakt hoor. Wel probeerde ik hen vanaf het begin op hetzelfde ritme te krijgen, dus als er eentje honger had en de anders sliep nog, stelde ik de fles uit met het tutje. En als de ander écht te lang sliep, maakte ik wel eens een beetje geluid, om te zien of hij dan spontaan wakker werd en zijn fles wou. Is hier altijd gelukt. Zo stonden ze na een maandje samen op een ritme. En de mijne hebben altijd één voeding minder dan het schema gehad...
Als ze gedurende meerdere dagen hun fles écht tot op de bodem leegslurpten, maakte ik de volgende keren 30ml meer. Bleef dat dan weer staan iedere keer, minderde ik terug. Zo merkte ik wel als ze behoefte hadden aan meer.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1124 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 06, 2008 7:44 am Onderwerp: |
|
|
hier ook nooit wakker gemaakt maar ze hadden al wel een enorm geboortegewicht dus ook nooit echt behoefte aan veel nachtelijke pap. Zij sliepen vanaf het begin al 6 uur tussen 2 voedingen 's nachts.
Nu slapen ze 11 uur door, en dan krijgen ze terug pap, en dan terug een uur of 2 slapen. (vanaf dat ze naar de crèche gaan, zullen ze vroeger in bed gaan ook).
Wij hadden het motto: Laten slapen. Ze worden heus wel wakker als ze behoefte hebben aan voeding. Ook overdag hebben we ze nooit wakker gemaakt. Maar, net als Gyt, hebben we ze wel op elkaar laten instellen, dus ik heb de eerste weken altijd de andere wakker gemaakt als de ene honger had. Nu kunt ge daar echt een klok op zetten, heel handig!
|
 |
|