Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Vraagje

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SaarB

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Feb 10, 2009 8:12 pm    Onderwerp: Vraagje Reageren met citaat

Hoi iedereen,

mijn zoontjes zijn nu een goede vier maand oud... 't zijn flinke drinkers, altijd al geweest... momenteel ziet het 'schema' er hier ongeveer zo uit:
* ochtend: borstvoeding
* latere voormiddag: patatjes (nog maar net gestart) + fles
* namiddag: fles 240
* 18u: fles 210
* voor het slapen: borstvoeding
Ik geef dus borstvoeding als eerste en laatste voeding, zonder afkolven tussendoor.

nu mijn vraag:
als de kindjes naar de creche gaan, drinken ze s morgens redelijk vroeg, rond kwart voor zeven... in de creche hebben ze dan al soms honger rond 10u15-10u30... terwijl de andere kindjes daar pas rond 11u patatjes eten... daarom suggereerde één van de mensen van de creche dat ze misschien niet genoeg hebben met die borstvoeding...

wat denken jullie hiervan?

Wat bedenkingen ...
* als ik thuis ben stelt het probleem zich niet echt, ze drinken soms wat later aan de borst... hebben ze vroeger honger dan begin ik vroeger aan hun eten... maar meestal draait dat wel rond elf uur
* ze huilen nooit na hun borstvoeding, dus hebben ze dan honger?
* eerst BV en dan meteen daarna nog een fles lijkt mij een heel gedoe s morgens...

groetjes, Saar
limpie

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2009 10:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hey
bij ons had ik daar ook men vragen over
bij ons is het zo, smorgens drin ken ze rond half 7-7uur en zij krijgen dan ook als eerste hun patatjes, daar beginnen ze om 10.30 te geven.
je moet dat eens navragen.\
en uiteindelijk leren ze dat wel denk ik dat wachten.
ik weet, dat hebben ze tegen onsz gezegd, je mag niet voor 10.30 met patatjes beginnen

de onze zijn wel wat groter, maar drinken smorgen en savonds een fles van 200ml op.

ik heb kleine eters.

limpie
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2009 12:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je mag eigenlijk tot 6 maanden enkel en alleen moedermelk geven. Patatjes hoeven nog niet... Maar ik snap wel als je al moet gaan werken dat het makkelijker is op deze manier. Kolf je nog af? Dan kan je moedermelk meegeven zodat ze in de voormiddag nog een klein flesje kunnen geven. Vele mama's doen dat nog heel lang op deze manier. Je hebt trouwens het wettelijke recht om tot 7 maanden kolfpauzes te krijgen van je werkgever. 2 kwartier per dag is het wettelijke minimum, dacht ik.
Maar je moet dat natuurlijk zelf ook zien zitten...

Ik wil je toch de raad geven om zo lang mogelijk (zeker tot je ze sowieso de borst wil geven 's morgens en 's avonds) geen flesvoeding te geven. Moedermelk heeft zoveel voordelen die flesvoeding nooit kan bieden (hoewel kinderen natuurlijk heel gezond kunnen opgroeien met flesvoeding...).
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
lina

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2009 12:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

dag saar, toen onze jongens in de creche startten (waren toen 6 maand) had ik ze thuis nog op een schema van 'om de drie uur eten'. In het begin heb ik ze op de creche nog een fles laten geven rond 10u en dan pas patatjes om 13u. Op de creche hebben ze al snel leren wachten op de patatjes ... Ik gaf wel geen bv (toen nog afgekolfde melk in een flesje). Vooral owv de fruitpap die een paar weken later volgde en die volgens de kinderverzorgster best niet te laat komt (omdat ze anders niet goed zouden slapen?) komen de groentjes dus best op tijd (en dus niet om 13u). (Vraag me niet of dit voedingskundig allemaal juist is he, het is maar zoals het hier gaat)
Ik denk dat je in de eerste plaats je wensen moet duidelijk maken op de opvang. Misschien dat het ritme van je kindjes niet direct goed past in het ritme daar (ik vond dat ook lastig) maar ze moeten toch in de eerste plaats voor jouw kindjes zorgen zoals jij dat wenst he. We proberen hier ook om zo laat mogelijk de fles te geven smorgens zodat ze niet heel erg lang moeten wachten op de patatjes. Eerst wassen en aankleden enzo...
veel succes. Dat gaat wel los lopen hoor. Je bent heus niet de eerste mama met deze situatie op de creche dus babbel er gewoon een keer met hun over,
liefs
lina
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2009 8:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Goh, dan moeten ze zoch op de creche maar wat aanpassen hé... en de kindjes iets vroeger laten eten. Onze om doet dat ook hoor (ok, die heeft er minder dan bij een creche, maar in de creche zijn ze weer met meer volk). Ze gaan vanzelf langer tussen hun voedingen kunnen laten hoor. Laat je zeker niet van de bv afpraten als het voor jullie nog goed gaat!! Ik ken nl nog een creche die dat bij een vriendin deed: ze wou 6m ft borstvoeding geven, en op de chreche zeiden ze dat de flesjes te weinig waren omdat ze te vlug honger had. 't kindje was er eentje die veel aandacht vroeg (= huilde veel), en als je er dus mee speelde was 't ok. Alleen hadden die leidsters daar geen zin in zeker? 2m lang zijn ze die vrouw aan 't opjutten geweest, ze heeft toch volgehouden en nu krijgt 't kind smorgen bv, en smiddags fruit (groentjes lukten niet blijkbaar)

Succes ermee!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
SaarB

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Feb 13, 2009 5:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@ vlinderelf: ik heb het overwogen hoor afkolven, maar uiteindelijk gekozen voor flessen poedermelk en enkel nog de borst smorgens en savonds... toch bedankt voor je advies Smile

na de antwoorden hierboven denk ik dat ik idd gewoon zo verder doe, wel es met de creche spreken, in die zin dat ik het best begrijp dat het wel wat vervelend is als onze jongens vroeger hun keel openzetten (t zijn schatten maar als ze honger hebben... Wink ) maar dat ik toch verder wil gaan met de BV en dat ik dus van hen (de volwassenen) vraag om zich aan te passen en niet van mijn kids...

thankzz voor de ondersteuning
lina

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2009 10:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

zeker doen hoor Saar !
Veel succes ermee!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: