| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lina

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 25, 2008 8:59 am Onderwerp: vraagje over mixer/stoomkoker |
|
|
hoi allemaal,
ik ben bezig met de geboortelijst en ik vroeg me af: de mixer/stoomkokers (bv.babycook) voor de groentenpapjes die ze in de babywinkels verkopen, hoe lang kan je die gebruiken voor een tweeling? Zijn er ook grotere apparaten (misschien meer algemene keukenrobots of zo??) op de markt die handiger zijn met een tweeling? Het is zo omslachtig om voor elke voeding twee maal aan de slag te gaan met zo'n machine...
groetjes
lina
|
 |
loeloe

Geregistreerd op: 31 Mei 2006 Berichten: 66 Woonplaats: Antwerpse Kempen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 25, 2008 9:05 am Onderwerp: |
|
|
Hei Lina,
ik heb dit destijds niet gekocht, omdat andere mama's mij vertelden dat hij relatief traag was, er zo een grote hoeveelheid niet in kan, en je achteraf enorm veel afwas hebt.
Ik heb altijd alles gestoomd in de microgolf en er daarna gewoon met de soepmixer door. Zelfde resultaat, binnen 5 minuten heb je alles klaar.
_________________ Toegewijde mammie van Fré en Fran (19/08/2006) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 732 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 25, 2008 9:42 am Onderwerp: |
|
|
ik had die hier staan van onze Yerko en hebben die met de tweeling amper gebruikt
we doen het nu gewoon in de microgolf en dan met de mixer, fruitpap doen we in de foodprocessor.
voor een tweeling zou ik dat dus eigenlijk niet kopen, dat past er inderdaad allemaal amper in!
als je er toch eentje zou willen kan ik die van ons altijd te koop stellen voor minder geld. heb hem van mei 2006 maar hebben er ondertussen al een ganse vervanging voor gekregen, (zat in de eerste een productiefout)
dus nu is hij "nieuw" van oktober 2007 dacht ik!
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 25, 2008 9:52 am Onderwerp: |
|
|
ik zou dat zeker niet kopen, je hebt zo al werk genoeg met een tweeling en dan nog hun eten in twee keer moeten maken? Nee dank je . Ik doe /deed het nu nog steeds in grote hoeveelheden en vries het onmiddellijk in , dan heb ik maar een potje uit de diepvries te halen en op te warmen , net hetzelfde als eten uit potjes geven, het moet alleen ontdooien maar voor de rest , heel gemakkelijk en maar 1 keer per week/14 dagen wat meer werk aan patatjes schillen en groenten kuisen . Ik maak elke keer een andere groente en zo kan ik dagelijks een ander iets kiezen en het valt onze spruit enorm in de smaak.
Ik vond het in de tijd van de twin ook altijd zo onozel om 1 patatje en twee wortels klaar te maken , zo blijf je natuurlijk bezig . Dus de momenten dat de papa thuis was in het weekend benutte ik om grote hoeveelheden patatten te koken en groenten te mixen zodat ik weer een weekje toekwam.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 25, 2008 10:08 am Onderwerp: |
|
|
Nee,niet kopen! Ik maakte diwkijls verschillende porties en moest dus ook stomen en mixen in verschillende keren! Ben je lang mee bezig hoor...
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 511 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 25, 2008 8:43 pm Onderwerp: |
|
|
Ik had op vrijdag altijd een tante die kwam helpen om groenten te kuisen...
Op vrijdag werd alles klaargemaakt in héél grote portie's, in grote kookpotten. Alles werd gemixt in de keukenrobot (die machine is kapot gewerkt ) en in de diepvries gestoken en ik had in de week geen werk aan hun eten...
Vond dat supergemakkelijk!
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mrt 25, 2008 10:03 pm Onderwerp: |
|
|
Zelfde antwoord: niet doen! Wij stomen alles in onze gewone stoomkoker, en dan mixen. Gaat even goed. En ook wij stomen vaak meerdere porties gelijk en dan de vriezer in. Alhoewel, de laatste tijd eten die 2 samen zo'n 500gr en meer, dan schiet er vaak niet veel meer over om nog in te vriezen... Maar ja. Voor 't invriezen gebruik ik de potjes van Avent, vind ik erg handig.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|