Google

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
gyt's blog
San's blog
muzemans's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
Kristel's blog
muis's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

vraag ivm ks

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wim&sarah

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 10:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi,
ik oest de dag zelf ten laatste om 6.30u daar zijn 's morgens ma k stond er ook als eerste op om 8u.
ben idd ook de volle 7 dagen moeten blijven, was content om te vertrekken ze..
was van mij ook de dag erna 's morgens dat je de eerste keer mag eten, wel ambetant ze..
de blaassonde is idd helemaal niet pijnlijk, normaal steken ze ze pas als je al verdoofd bent, dus je voelt er niet veel van en uithalen is ook niet pijnlijk, gaat enorm vlug eigenlijk..
stagiares weet ik niet, maar en zal wel veel volk in de ok staan ze, ne ganse ploeg per babietje... Smile
de epidurale is afhankelijk van den dokter, ben al een paar keer epiduraal verdoofd geweest en de ene keer was pijnlijker dan de andere..
zelf mocht(moest ik zelf) ik de dag na de ks uit mijn bed en na een paar dagen viel de pijn heel goed mee, vond het gewoon ambetant om te slapen, trok een beetje tegen.. ma normaal zal je wel een ondersteunende band krijgen ze en die helpt wel heel goed.
heb zelf bv gegeven na mijn ks en kan gewoon iets langer duren voor die op gang komt, ma t is van mij toch ook goed gelukt.
wel raden ze aan van de eerste dagen goed af te kolven om te productie op gang te krijgen e..

groetjes..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 6:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier even mijn ervaringen/

- Ik moest de avond voor de ks binnen en van dan af nuchter blijven
- 7 dagen kliniek
- ks was om 10u 's morgens en ik mocht 's avonds al toast eten
- blaassonde: insteken en uithalen deed geen deugd en was onaangenaam, maar het is niet enorm erg en er zijn vervelerende dingen in het leven hoor. Ik had in het begin gewoon constant het gevoel dat ik moest plassen.
- bij mij geen stagiares in de operatiekamer en de kindjes waren niet echt te vroeg, maar toch een 8 tot 10 man die er waren
- epidurale had ik ook schrik van. Heb niets gevoeld, was fluitje van een cent!!
- 2e dag al uit bad en onder de douche. Deed wel veel pijn en ik kon in het begin echt niets, maar je voelt je van uur tot uur beter worden. Het herstel gaat echt wel rap. Nog wat weken weinig tillen en zo en ik had nog lang buikpijn, maar het was echt geen grote pijn. Viel mee.
- bv geven gaat even goed en komt even goed op gang als na een gewone bevalling. Veel tweelingmoeders worden wel gestimuleerd om (bijkomend) af te kolven om de productie te stimuleren want je moet dubbel zoveel hebben als andere moeders hé
- sommige ziekenhuizen laten je man bij jou slapen. Ik vond het belangrijker dat mijn man nog even goed kon bijslapen zodat hij mij achteraf thuis goed kon helpen
isarubine

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 8:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Personen nodig bij een ks van een tweeling :
-de mama (natuurlijk)
-de papa of mede-mama
-de anesthesist
-de anesthesieverpleegkundige
-de gynaecoloog
-de assistent van de gynaecoloog
- de vroedvrouw die de gynaecologen bijstaat
- 2 kinderartsen (1 per kind)
- 2 extra vroedvrouwen (1 per kind)
dan zit je al aan 11 !
Soms valt de anesthesievpk af en doet de vroedvrouw dat en heb je maar 1 vroedvrouw voor de twee kindjes omdat die andere dan bij de kindjes inspringt maar meestal heb je dus wel zo'n 11 mensen in de zaal.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Sylvia

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 12:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

- moet je de dag ervoor al binnen?

Ik was 'savonds binnengegaan, met het gedacht om enkele uren later terug buiten te komen, 'snachts ks gehad onverwacht!

- aantal dagen in de kliniek?
De nacht van zondag op maandag bevallen, zaterdagnamiddag terug naar huis. 6dgn dus.

- na ks mag je dan eten?
De eerste dag erna geloof ik een bouillonsoepke, 'savonds lichte boterham , dag daarna gewoon weer mogen eten, maar wel wat lichte voeding. Dan weer gewoon.

- een blaassonde, is dat pijnlijk?
Bijlange niet, het uithalen voelt wat 'raar' maar zeker niet pijn!!

- mag je stagaires weigeren in de operatie kamer?
weet ik niet, zou het niet weigeren, ze moeten het toch ooit eens leren? Ben ook stagaire geweest...

- epuderale, pijnlijk? ik heb er al een nare ervaring mee gehad...
Bij mij godsgeschenk geweest!

- hoeveel dagen strijk na ks
Huh? Bedoel je wanneer je terug kan beginnen strijken? Da weet ik ni meer hoor.

- borstvoedeing geven na ks?
ja gij!

- hoe overleef ik de nachten zonder men man... we zijn onafscheidelijk...
euuuhhh gsm naast elkaar open laten liggen, dat je hem hoort snurken?? Wink

- cado voor oudere broer?
Goh der waren een paar die een klein kadootje mee hadden voor Tyson, maar da verwacht je toch niet hé vd bezoekers? Alé wij toch niet, wij hadden zelf iets gekocht voor hem.

Succes!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: