| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 27, 2009 5:30 pm Onderwerp: Voortrekken |
|
|
Hoi iedereen
Ik zit met een klein probleempje. Ik merk bij bepaalde dichte familieleden die wij en de kinderen vrij vaak zien dat ze onze kids op elkaar voortrekken. Ik merk dit eigenlijk al een tijdje maar nu laten ze het ook blijken ten opzichte van de kinderen zelf.
Mijn zoontje is nogal bruut in de omgang maar ja hij doet het niet opzettelijk met als gevolg dat de personen in kwestie hem contant terechtwijzen en mijn dochtertje altijd troosten en lieve woordjes toespreken, zelfs als hij niks verkeerd doet.
Anderen vinden hem dan weer leuker, omdat mijn dochtertje nog altijd snel huilt bij mensen en zitten hem dan op te hemelen dat hij zo braaf is en over haar zeggen ze niks.
Natuurlijk beseffen de kinderen zelf dit niet en misschien de personen zelf ook niet dat ze zich zo gedragen maar het valt echt hoe langer hoe meer op en zit er behoorlijk mee op mijn maag, zeker naar de toekomst toe.
Het zal misschien wel normaal zijn dat sommige mensen een lichte voorkeur hebben, hoewel ikzelf dat absoluut niet heb maar dan nog vind ik dat je dat niet mag laten blijken.
Ik heb nu al zelf de neiging om degene die dan op dat moment minder aandacht krijg te gaan betuttelen zodat die toch niet gewaar zou worden minder aandacht te krijgen.
Ik vroeg me af of jullie dit ook wel eens hebben meegemaakt met jullie twins en hoe jullie daar dan mee omgingen, hebben jullie dit aangebracht bij die mensen, op welke manier? Ik ben bang dat ze zich er niet van bewust zijn en als ik dan iets zeg gaan ze zich misschien schuldig of slecht gaan voelen of dat er ruzie van komt.
Groetjes, Ellen
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 27, 2009 8:11 pm Onderwerp: |
|
|
wij hebben net hetzelfde met Pieter en Lennart...
Pieter is bruusk maar wel veel socialer. Dus afhankelijk van zijn gedrag van de dag krijgt hij de hele dag op zijn kop of heeft hij de hele dag altijd iemand om met hem te spelen. Lennart is dan weer de huilebalk, het schuwe ventje die aan mama's rokken hangt. Dus die krijgt ofwel de lieve blikken ofwel het 'doe eens niet zo flauw'.
En idd, sommige mensen trekken dan meer naar de één of de ander. Daar heb ik me zelf nog nooit iets van aangetrokken, aangezien ze elk hun fans hebben. Zolang er niet systematisch één van mijn jongens (of zelfs van mijn drie kids) wordt benadeeld, hoort dit volgens mij bij het leven: met sommige mensen kom je beter overeen dan met andere.
Ik let er wél op dat ze materieel gelijk behandeld worden. Als oma koekjes bijheeft, worden die eerlijk verdeeld (daar let oma zelf ook wel goed op hoor). Zelfs de meter van Pieter (mijn beste vriendin) maakt met sinterklaas of verjaardagen geen onderscheid tussen de drie kids (enfin, ze koopt wel vaak iets voor de drie samen, of voor de jongens in elk geval samen).
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 676 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 27, 2009 8:30 pm Onderwerp: |
|
|
hey ellen, ik herken het zeker. Onze Wannes is motorisch altijd wat voor geweest op Klaas en ook de meest gemakkelijke in sociale zin. Klaas was al als kleine baby wat gevoeliger ivm op vreemde plaatsen zijn en bij vreemde mensen. Ik merkte soms echt dat als we bij oma kwamen de hele familie 'rond wannes vloog' en klaas 'gerust liet'. Wat Wannes allemaal kan en klaas nog niet, was ook altijd heel zichtbaar (rollen, kruipen, zich rechttrekken) terwijl onze Klaas met andere dingen bezig was maar naar mijn gevoel niet moest onderdoe (bv. sensitiever, empathischer, onze 'denker'). Constant wordt Klaas beschouwd als degene die 'achter' staat en ik merk dat ik hem de hele tijd ophemel, vertel wat hij allemaal kan om toch maar dat vooroordeel uit te weg te helpen. Klaas is vaak gewoon rustig aan het spelen zonder de aandacht te trekken en krijgt daarom soms ook minder aandacht. En daar heb ik het soms wel moeilijk mee. Eigenlijk besef ik nu pas dat ik daar bijna nooit met iemand over gesproken heb; Ik denk ook niet dat iemand het kwaad bedoelt of dat ze Klaas minder graag zouden zien. Maar toch kan ik het niet verdragen. Het verschil is de laatste maanden wel kleiner geworden en ik merk ook dat de meters en peters ook meer naar hun petekind trekken. Ik denk dat het zich wel spontaan wat zal oplossen en zoals gyt al zei: ze hebben hun eigen karakter en zullen beter met de ene dan met de andere opschieten. Ik heb er vertrouwen in dat ze alletwee hun eigen capaciteiten hebben die geapprecieerd zullen worden. Maar ik herken je gevoel wel.
groetjes
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 28, 2009 1:53 pm Onderwerp: |
|
|
Ik kan Gyt bijtreden. Hier gebeurt dat ook, maar heb er eigenlijk geen moeite mee omdat het in "evenwicht" is. Sommige mensen hebben het meer voor Phaedra omdat ze rustiger is en meer babbelt, anderen dan weer voor Chloë omdat ze zo sociaal is, direct naar iedereen lacht (en eigenlijk heel makkelijk iemand voor zich wint ). En zolang dat het in evenwicht blijft, vind ik het niet zo erg. Mocht een van de twee nu constant beneeld worden, zou ik het denk ik wel voorzichtig aanbrengen.
Maar ik heb tot nu toe eigenlijk altijd gemerkt dat de groep automatisch de aandacht wat splitst.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 28, 2009 6:16 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons hebben we dit ook meegemaakt, maar eigenlijk vooral het eerste jaar. HL was natuurlijk zo klein bij geboorte en heeft erg lang in het ziekenhuis gelegen. Vooral mijn vader kon haar daarom echt niet met rust laten eens ze thuis was. Hij betuttelde haar continu en was (in mijn ogen dan) veel strenger tegen LL. Als LL iets kon dan begon hij direct te zeggen dat HL dat binnenkort ook zeker ging kunnen. En zo was dat eigenlijk met wel meer mensen.
Gelukkig was het zoals Neske en Gyt hierboven al schreven bij de rest wel eerlijker verdeeld wat aandacht betreft. Ik heb het uiteindelijk wel met mijn vader besproken, maar die zei dat ik spoken zag en trok zich er niets van aan en nu is er helemaal geen sprake meer van voortrekken.
Achteraf denk ik dat ik er misschien zelf ook wel wat te gevoelig voor ben geweest. Altijd toch zo'n beetje in de gaten houden of alles wel 'gelijk' verdeeld wordt....
Ik kan er bijvoorbeeld ook niet goed tegen als iemand zegt '....is toch wel veel liever/meisjesachtiger/spontaner/socialer/...etc'.
Ik merk dan dat ik automatisch zeg dat de ander dat ook heel erg heeft
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 28, 2009 7:09 pm Onderwerp: |
|
|
de beurt van de ander komt nog wel hoor...
Intussen krijgt Lennart telkens bewonderende blikken als blijkt dat hij al vlot tot 30 telt én de cijfers tot 10 allemaal kan herkennen. Pieter maakt daar nog wel eens fouten tegen.
Zolang ze maar afwisselend de sterkste zijn, zou ik me écht niet ongerust maken. Maar het is natuurlijk zo dat op jonge leeftijd het fysieke meer opvalt, dus dat die dan eventjes meer bewondering oogst...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|