| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Medea

Geregistreerd op: 02 Jul 2008 Berichten: 42 Woonplaats: Vlaamse Ardennen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 09, 2009 4:26 pm Onderwerp: voordelen of hulp voor tweelingen ? Waar halen ze dat toch ? |
|
|
Hoi allemaal,
Ik krijg hier maar steeds opnieuw te horen van mensen (zonder tweeling) dat ze héél zeker weten dat je recht hebt op extra hulp als je een tweeling hebt.
Ben ik nu echt heel onnozel dat ik dat niet weet en niet weet waarover ze het hebben ? Ik ben er namelijk van overtuigd dat dit niet het geval is ... en het begint serieus op mijn zenuwen te werken dat men steeds maar beweert dat ik gratis hulp in huis kan krijgen. Ik ga ervan uit dat dit een fabeltje is (maar neen, ze weten het van die of die "en die heeft zelf een tweeling") ...
_________________ To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower
To hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 918 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 09, 2009 5:05 pm Onderwerp: |
|
|
Volgens mij echt een fabel hoor! Ik heb me heel goed geïnformeerd bij de mutualiteit, de sociale kas voor zelfstandigen, de vroedvrouw, de kinderarts, K&G en overal kreeg ik te horen dat je enkel dubbel kraamgeld krijgt als voor een eerste kind en een week extra bevallingsverlof. Dat is alles (en veel te weinig als je het mij vraagt...).
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 09, 2009 6:40 pm Onderwerp: |
|
|
Idd dat klopt niet hoor, maar ik heb ook al ondervonden dat veel mensen steeds maar denken beter te weten, hoewel ze er niets van afweten. In de privésector heb je wel 17w zwangerschapsverlof ipv 15 weken. En het ouderschapsverlof is ook (logischerwijs) per kind. En zoals Kaya al zei krijg je dubbel kraamgeld. Voor de rest niks, noppes, nada
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 09, 2009 6:52 pm Onderwerp: |
|
|
|
al die extra hulp is voor mensen met een drieling,of mensen die twee tweelingen kort na elkaar hebben gekregen,er mag max 18 maanden tussen zitten dacht ik,voor ons tweeling ouders er niks voorzien,wat ik persoonlijk ook jammer vind
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1921 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 09, 2009 8:30 pm Onderwerp: |
|
|
er is geen extra gratis hulp voor een tweeling. Maar vaak nemen mensen een kraamhulp, misschien verwarren mensen zich daarmee. Maar dat is niet gratis hoor.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 676 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 10, 2009 6:48 am Onderwerp: |
|
|
jammer genoeg is het gewoon iemand die denkt dat hij/zij veel weet
ik krijg die opmerking ook altijd: 'en heb je dan dubbel zwangerschapsverlof?' nee dus
Ben twee maanden onbetaald thuisgebleven (borstvoedingsverlof kan je onbetaald nemen tot ze 5 maanden zijn) en nu ben ik halftijds in ouderschapsverlof
wat betreft de moederschapsrust is het op mijn werk als volgt:
In principe bedraagt het moederschapsverlof vijftien weken. In geval van geboorte van meerlingen wordt deze periode verlengd met twee weken. De werkneemster kan deze extra twee weken vrij opnemen ofwel vóór de bevalling ofwel na de bevalling.
De postnatale rust, eventueel reeds verlengd met de niet-opgenomen prenatale rust, kan nog eens verlengd worden met een periode van maximaal twee weken in geval van geboorte van een meerling. De verlenging gebeurt enkel op verzoek van de werkneemster.
Bijgevolg kan het moederschapsverlof maximaal NEGENTIEN WEKEN bedragen. De postnatale rust kan maximaal achttien weken bestrijken. Ook tijdens deze nieuwe verlengingsperiode kan de werkneemster moederschapsuitkeringen genieten.
Als je bij CM bent kan je een extra week krijgen als je lang bent moeten thuisblijven voor je moederschapsrust (ik moest van gyneacoloog thuis blijven vanaf 20 weken), nl als je meer dan 8weken voor de bevalling al arbeidsongeschikt bent. In totaal ben ik dus aan 20 weken geraakt voor ik op onbetaald bv verlof ging.
Voor de kraamhulp kregen wij bij CM ook tegemoetkoming per kind. Dus dat was wel dubbel dacht ik.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Medea

Geregistreerd op: 02 Jul 2008 Berichten: 42 Woonplaats: Vlaamse Ardennen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 10, 2009 9:16 am Onderwerp: |
|
|