| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
natty

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 29, 2008 11:23 am Onderwerp: 'vliegen' op 28 weken? |
|
|
Hallo iedereen,
Mijn vriend en ik willen er graag nog even tussenuit voor alle drukte begint. Wanneer ik 28 weken zwanger ben begint mijn vriend zijn verlof en we hebben een interessant aanbod gevonden voor een kort reisje. Het is 1u30 vliegen.
Vorige week was ik op bezoek bij de gyn (21 weken) en hij was zo tevreden over de twins en mij dat hij me maar binnen 5 weken wil terugzien. Alles verloopt zo vlot en heb ook nergens last van maar toch kan er nog veel veranderen in die paar weken...
K zal de gyn zeker opbellen deze week om te vragen hoe hij erover denkt maar wil alvast jullie mening/ervaringen horen. Thanks, groetjes XX
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Felicie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 29, 2008 11:42 am Onderwerp: |
|
|
Hey,
Ik zou dat zeker eens navragen bij de vliegtuigmaatschappij zelf hoor. Ik heb nog gevlogen toen ik ongeveer 5 maand zwanger was en toen zei die stewardes dat ik geluk had dat ik nog mocht vliegen. Ik weet wel niet meer welke maatschappij het was.
Voor de rest heb ik daar weinig last van gehad. We moesten zelfs niet in de rij wachten om in te checken. Tijdens de vlucht zat ik wel oncomfortabel, maar ik was ook al behoorlijk dik. De baby's hebben er weinig van ondervonden, denk ik.
_________________ Mama van Aline 18/11/2004
en Tristan en Noah 13/11/2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 575 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 29, 2008 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, iedere maatschappij heeft een bepaald termijn tot wanneer je als zwangere vrouw mag meevliegen. Probleem met tweelingzwangerschap is dat je er als snel veel 'dikker' uitziet dan een eenlingzwangerschap! Zorg er zeker voor dat je een duidelijk (misschien zelfs engelstalig, afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij) attest hebt van je gyneacoloog waarop staat hoe ver je juist bent.
Ik heb er indertijd nog veel opzoekingen over gedaan omdat ik ook van plan was om zwanger op reis te gaan en blijkbaar kan het vliegen zelf wel echt geen kwaad hoor. Zorg gewoon dat je comfortabel zit, af en toe eens de benen kan strekken en veel drinken (als zwangere heb je meer kans op trombose en benen die opzwellen en zo, dus moet je veel vocht opnemen en af en toe eens bewegen). Vermits het maar anderhalf uur vliegen is zou ik me er geen zorgen in maken hoor!
Ik denk dat het moeilijkste eventueel de afstand kan zijn tussen de gate en de luchthaven zelf of de baggageband. Op sommige luchthavens kan dat echt bijna kilometers wandelen zijn...
Ik zou toch zeker ook zorgen voor een annulatieverzekering, je weet toch maar nooit dat je moet platliggen tegen die tijd of dat het om één of andere reden niet kan doorgaan.
Groetjes en amuseer je op reis!
kaya
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 29, 2008 3:42 pm Onderwerp: |
|
|
als je zou overwegen van te gaan zou ik toch eventjes op controle gaan bij de gyn je weet nooit of er iets veranderd is. ook een atest vragen dat je toestemming hebt om te vliegen,en ook uitdrukkelijk vermelden dt je zwanger bent van een tweeling en hoever je dan bent.Maar eerlijk ik vrees ervoor dat er een vliegmaatschappij die verantwoordelijkheid op zich wil nemen als je al 28 weken bent.
Mijne gyn was ook heel tevrede toen ik 21 weken was maar op 29 weken lag ik wel in het ziekehuis voor je toch maar duidelijk te maken dat alles snel kan veranderen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 29, 2008 6:48 pm Onderwerp: |
|
|
ik ben indertijd op net 20 weken geloof ik (of misschien 21?) naar amerika gevlogen (atlanta). Van de vervangende gynecologe mocht ik niet gaan (ik panikeerde al, want alles was geregeld voor het congres), maar toen ik twee dagen later dan toch nog eens ging vragen aan mijn eigen gynecoloog, mocht ik zonder problemen gaan, op voorwaarde dat ik me ginder niet te moe zou maken. Wat ik toen wel raar vond, want eigenlijk was hij al lastig op me omdat ik weigerde thuis te blijven vanaf 20 weken... en toen liet hij me naar amerika vertrekken.
Het vliegen op zich viel wel mee, maar zoals gezegd: de lange stukken wandelen waren hels (en achteraf gezien niet echt verantwoord): op Londen overstappen, we moesten een half uur serieus doorstappen om het te halen, en soms meer dan een uur aanschuiven voor de bagage controle.
Maar ik heb idd het idee dat de meeste vliegmaatschappijen weigeren vanaf 30 weken, maar misschien eerder voor een meerling? Zeker nachecken dus!
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1124 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 29, 2008 9:23 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben met Marnik op 35 weken nog zonder problemen naar Zweden gevlogen en dat was echt geen probleem (heb toestemming gehad van de gyn omdat alles zo goed ging).
Als alles goed is, zie ik daar toch geen graten in, maar je gyn moet mee beslissen hé!
|
 |
|