| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
rampestamperke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Dec 20, 2007 10:03 am Onderwerp: vergoeding kraamzorg |
|
|
gisteren is de persoon langs geweest voor de kraamzorg te regelen ..
normaal krijg je zoveel uur voor een stukje terug betaald(60uur) hij zei dat ik even moest raadplegen als het dan bij twee kindjes ...dubbele uren zijn die je mag opnemen ,nietdat ik er 120 zou opnemen ,maar misschien iets meer dan 60...weet er hier iemand het antwoord op ??
_________________ Mama van Amber en 16 jan 2008 zijn ons kleintjes daar |
|
| Terug naar boven |
|
 |
yoka

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Dec 20, 2007 12:54 pm Onderwerp: |
|
|
Bij de CM krijg je per kind per aangesloten ouder 30 uur terugbetaald. Bij ons komt dat op 120 uur. Heerlijk. Met die terugbetaling kost kraamzorg je maar 1,70 EUR per uur. Ik maak van de volle 120 uur gebruik.
Je kan ze ook al laten komen voordat je bevallen bent. Bij mij zijn ze 3 weken op voorhand 2x per week komen poetsen. Zelf toen ik op de materniteit lag, zijn ze de dag voordat we thuis kwamen, ook alles op orde komen stellen. Gewoon van genieten!
_________________ mama van Emile en Henri (26/11/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rampestamperke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Dec 20, 2007 3:00 pm Onderwerp: |
|
|
dus per kind heb je dan toch recht op 60 uren oh leuk meegenomen ...dank je voor reactie
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3864 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Dec 20, 2007 11:26 pm Onderwerp: |
|
|
dan heb jij een andere CM als ikke (enfin, wij hebben CM Sint Michielsbond), want wij kregen een kleine tegemoetkoming, maar betaalden het grootste deel zelf (en dat was toch geen kleine kost, ik zou het terug moeten opzoeken, maar kwam op bijna tien euro per uur)... Elke eurocent waard, daar niet van, maar dus ver van die 1.70 euro van bij jou.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Dec 20, 2007 11:39 pm Onderwerp: |
|
|
gyt bij een christelijke ziekenfonds, daar verschiet ik nu eens van
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 21, 2007 1:00 am Onderwerp: |
|
|
het hangt niet van de CM af , maar van de dienst waar je van gebruik maakt en je inkomen! De CM betaalt altijd 5 euro per uur terug tot 60 uur per kind. Maar wat je daar dan bij oplegt hangt af van je inkomen en/of de dienst limieten stelt .
Zo zijn wij bij familiezorg gaan aankloppen en die hebben berekent dat we volgens ons inkomen 10 euro45 moesten betalen per uur (zonder teruggave afgetrokken) maar vermits zij werken met een barema , komt het toch maar op 8,5 euro per uur , dus leggen wij 3,5 euro per uur op!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rampestamperke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 21, 2007 6:47 am Onderwerp: |
|
|
wij moeten zonder aftrek 8,71 betalen per uur dus -5 euro valt dat best mee ,er is blijkbaar wel verschil tussen de diensten
|
| Terug naar boven |
|
 |
|