| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog San's blog gyt's blog muzemans's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 888 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 27, 2008 8:31 pm Onderwerp: Veel ziek - reactie op ..? |
|
|
Onze Marnik is de afgelopen twee maanden behoorlijk veel ziek geweest. De eerste keer in de 1ste week toen ik van het ziekenhuis thuiskwam met de twins - keelontsteking. Gevolg: Onze week thuis was eigenlijk totaal niet verlopen zoals verwacht en we moesten ontzettend veel aandacht aan hem spenderen, maar ja, dat is zo met een ziek kind hé.
Dan is hij een paar dagen gewoon naar school geweest, dan weer niet goed. Terug thuis.
Dan een normale week, en toen moest hij geopereerd worden. Logischerwijs heeft het een tijd geduurd voor hij daarover was, dus daar kunnen we weinig over zeggen.
Dan na 2 weken eindelijk weer een normale week, alles goed.
Dan weer een zware verkoudheid, weer veel aandacht, weer niet de ganse dagen naar school.
Vorige week heeft hij dan buikgriep gehad, en normaal gezien is hij daar altijd over na een dag of 2 maar nu heeft het meer dan een week geduurd en kon hij weer niet naar school. Weer veel aandacht, weer veel vertroetelen.
Sinds gisteren is hij weer naar school de ganse dag ...
Nu, we vermoeden wel dat het een samenloop van omstandigheden is: De vele veranderingen in huis, naar school gaan en ziektekiemen oplopen, de nieuwe baby's, de operatie, maar het begint stilaan wel wat op ons te wegen. We vragen ons eigenlijk voortdurend af of hij nu terug ziek gaat worden. We horen ook van veel mensen dat dit wel eens een reactie kan zijn onbewust op de twins, dat zijn lichaam zich op die manier afreageert, en dat dit ook een manier is om aandacht te zoeken bij ons.
Alleen, het stomme is dat hij voordien eigenlijk altijd de ganse dag zonder morren naar school ging en ook een paar keer is blijven ineten, en dat is nu al 2 maanden niet meer gebeurd. Ik wil ontzettend graag dat hij blijft eten, al is het maar omdat dit voor mij ook eens een keer minder vermoeiend zal zijn dan hem altijd maar gaan oppikken en weer afzetten, maar hij staat er zo afkerig tegenover dat ik het niet wil opdringen.
Daarnaast, tja, hij is ook erg dwars, mis/gebruikt erg veel de situatie, zegt heel veel nee, en 'zoekt' af en toe echt ruzie en last, vooral als hij moe is.
Hebben jullie dit ook meegemaakt, en vooral, hoe los je het op?
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 28, 2008 10:37 am Onderwerp: |
|
|
|
stan is ook heel veel ziek gewooest in mijn bevallingsverlof. Heb me er eigenlijk toe niet veel vragen bij gesteld. Ik wijtte het aan de grote groep van kinderen (hij is in die periode overgegaan van ene anthaalmoeder naar de peutertuin...)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3901 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 28, 2008 10:21 pm Onderwerp: |
|
|
bij Line hebben we daar niets van gemerkt, die was net even gezond als anders. Maar die is ook het minst ziek van al onze kids...
Nu ja, hij zit ook wel volop in zijn peuterpuberteit, en dat in combinatie met twee broers? Maar om daar nu ziek van te worden?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lijntje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 29, 2008 7:06 am Onderwerp: |
|
|
het ziek worden kan die zelf niet veel aandoen denk ik zal inderdaad een samenloop van omstandigheden zijn maar wat mischien wel kan is dat hij en daarom niet bewust zich wat langer ziekjes voelt dan anders omdat hij zo toch wat langer exclusieve aandacht krijgt en extra vertroetelt is. maar als het zo moest zijn zou ik der persoonlijk niet teveel aandacht aan schenken en het hem gewoon geven, het waait wel weer over
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 29, 2008 7:51 am Onderwerp: |
|
|
hum gezien zijn leeftijd pas naar school gaan komen die ziekte kiemen wel sneller hoor en dan moet je tellen dat hij nu een ganse dag moet wakker blijven en heel actief is in de klas met allerlei opdrachten dat die krijgen, dan thuis komen moe en dan daar twee babytjes die alle aandacht krijgen, niet dat het zo is maar de kans is er dat hij het zo ziet.
dus een beetje stress en moe zijn dat is dan vatbaar voor ziekte kiemen,en volgens mij doet hij het erger voor dan het is omdat hij dan alle aandacht krijgt.... allé zo denk ik het hé maar troost je het gaat wel over,ni te veel aandacht geven als hij ziek is en hem er echt bij betrekken als hij thuis komt zoals helpen de tafel dekken,of eens in het eten laten roeren of dergelijke hem echt de grote jongen laten voelen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 29, 2008 11:32 am Onderwerp: |
|
|
Is hij hiervoor naar een onthaalmoeder of creche geweest?
De onze zijn veel ziek geweest in de creche en in school niet meer.
Een collega, waarvan de kids heel de dag bij de Bomma waren, waren dan weer enorm veel ziek toen ze naar school zijn beginnen gaan.
als je twijfelt, praat er eens over met een kinderpsycholoog, baad het niet dan schaad het niet.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 888 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 29, 2008 1:24 pm Onderwerp: |
|
|
Hij is hiervoor naar een onthaalmoeder geweest en heeft daar eigenlijk ook altijd alle aandacht moeten delen. Op zich gaat hij enorm graag naar school, hij heeft er kameraadjes en amuseert er zich, maar het is net alsof er na de paasvakantie geen enkele normale week meer geweest is - er was altijd wel iéts. Inderdaad, hij is nu langer ziek en soms zegt hij dat ook gewoon 'ik nog ziek hé mama, ik nog thuis', en dan zeg ik dat hij naar school gaat omdat hij niet ziek meer is. Na twee keer heeft hij het dan wel door.
Deze week is hij dan weer vrij normaal naar school gegaan, hoewel hij soms tegen de juf zegt dat hij 's middags niet meer terugkomt, maar eigenlijk heeft hij daar gewoon niet over te beslissen, dat doe ik wel! Hij zal ook niet zeuren om terug te gaan en 's morgens staat hij echt te springen, dus ik voel me ook niet schuldig wanneer ik hem 's middags een kleine push moet geven om terug te gaan. 's Avonds is zijn kaars dan wel uit, maar ik zie hoeveel hij genoten heeft en dat maakt het wel heel tof voor ons allemaal.
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|