Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Vakantie zonder kids

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HeidiF

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2007 1:37 pm    Onderwerp: Vakantie zonder kids Reageren met citaat

Wij hebben besloten om binnenkort even te gaan herbronnen en op vakantie te gaan zonder onze kindjes. Eerst wou ik ze wel meenemen, maar door de vele middagdutjes die meestal niet op elkaar afgestemd zijn en dergelijke, hebben we dan toch de knoop doorgehakt om ze thuis bij de oma's te laten (Volgende zomer mogen ze natuurlijk wel mee).
Ik vroeg me af hoe ik Annelies (2 jaar en 4 maanden oud) hierop moet voorbereiden dat ze ons een weekje gaat moeten missen. Robbe & Lotte zijn nog klein (10 maanden), dus daar maak ik me minder zorgen over, zolang er maar iemand is die hen knuffelt en verzorgt zijn die tevreden.
Annelies hangt nogal hard aan mij, dus dat is wat anders. Gewoon vertrekken zonder iets te zeggen vind ik nogal moeilijk. Anderszijds ze is nog vrij klein, en haar besef van tijd is nog niet erg groot. Heeft hier iemand ervaring mee? Tips zijn ook altijd welkom...
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2007 2:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als wij ons kids iets moeten uitleggen over iets dat lang duurt in tijd (zoals uitkijken naar vakantie, een feest, hun verjaardag, de geboorte van broer,...) dan werken wij met de kalender met grote vakken en een duidelijk andere foto elke maand (nu hebben we er eentje met tractors). Hoe doen we het dan?
We tonen aan de foto welke maand ze mogen verwachten dat iest staat te gebeuren, en dan tellen we samen af door iedere keer een kruisje te zetten als we gaan slapen. Zo zien ze visueel wanneer iets ophoudt of iets begint.
Zo kun je bij je kindje zeggen dat mama en papa weg moeten en ze even bij oma moet blijven slapen (groot feest) en de dagen dat jullie weg zijn moet oma dan kruisjes zetten en misschien op de dag dat jullie terug zijn kun je op voorhand een stickertje met een ballon of zo kleven en naarmate de kruisjes dichter bij de ballon komen , hoe sneller jullie terug zijn !
Ons kids hebben dit voor de eerste keer gedaan toen we aftelden naar de school en dat ging heel goed , ze waren heel geduldig want ze moesten nog zoveel kruisjes hebben voor ze hun boekentas kregen. De onze waren toen ook zo'n 2 1/2 jaar oud , dus dat lukt vlot.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2007 4:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

echt zo aftellen deden we niet, maar we hebben wel altijd de gewoonte om het een tijdje op voorhand (een week zowat) aan te kondigen, en het als een feest, een eer voor te stellen. Ze moeten niet, ze mogen gaan logeren. Ook kan je een tas klaarmaken met hen met bv een knutselpakketje, een 'nieuwste liefste vriendje' (zo noemt Line de knuffels uit de logeertasjes uit de bieb), een boekje,... Wat bij Line ook heel goed werkte was en is nog steeds dat ze haar eigen roze prinsessentrolley heeft, waar haar kleertjes en toilettas insteken. Moeilijk als je vertrekt is het altijd wel vermoedelijk, maar uiteindelijk worden ze zodanig verwend door oma en opa dat het wel goed komt hoor!!!
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2007 4:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet of het zo is bij julie kids, maar ik moet er toch opletten dat ik het niet teveel zeg, want anders maak je van een mug een olifant.
Onze kinderen zijn ook de kalender gewoon, en ik zeg hen gewoon dat ze dan gaan logeren, of dat mijn mama hier in huis op hen komt passen. Ondertussen zijn ze het al zodanig gewoon, vinden ze het elke keer super leuk, dat we er niet teveel spel meer van maken. Anders zouden ze zich wsl ongerust beginnen te maken. Zeker stan en ante zijn heel gevoelig, dus ook het afscheid is altijd kort, leuk, geen tranen, en de aandacht erop vestigen hoe leuk ze het wel zullen hebben....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2007 5:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

dat was zowat t zelfde als het voorbereiden van een kind als mama in t ziekenhuis is (voorbeeld van de bevalling van de twins)
we hebben Yerko ook verteld dat hij binnenkort (hij heeft toch nog geen tijdsbesef dus...) een weekje bij opa en oma mocht logeren
en dat vond hij super!!
k denk dat hij t lastiger vond van dan bij mij op bezoek te gaan en dan weer naar oma/ moest hij mij de ganse tijd niet gezien hebben had dat minder traantjes gegeven denk ik (dus vakantie is beter dan ziekenhuis - in more ways than one')

pfft
als k het nalees klink ik heel verward, maar k hoop dat jullie t begrijpen

Terug naar boven
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2007 8:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik snap allezins wat je bedoelt!!! Wink
Terug naar boven
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2007 8:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

this belangrijk dat je haar het zegt en er een plezierig uitje mee voorsteld zoals gyt zegt ze mogen gaan logeren,en fijn bij oma en opa gaan spelen,zo een kalender is misschien wel tof,maar als ze hun koffertje zelf mogen gereed maken is het eens zo fijn.
als de tijd van afscheid er is zo kort mogelijk houden en zeker ni laten zien dat je het zo erg vind(traantjes inhouden tot in de auto),als ze mama ziet wenen denk ze oei er is iets erg en gaat ze gewoon meehuilen waardoor het een hele moeilijke afscheid word.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: