| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 11:42 am Onderwerp: Uitslag speekseltest. En nu? |
|
|
Hallo allemaal. Na vijf maanden weten we dan eindelijk officieel wat we eigenlijk al lang vermoedden. Onze meiden zijn toch eeneiig.
De reden dat we hier niet zeker van waren is dat ze zo hard in gewicht verschillen dat we niet altijd konden zeggen of de verschillen in uiterlijk door hun gewicht werden veroorzaakt of door iets anders. Verder hadden ze bij de geboorte in het ziekenhuis de placenta en het navelstrengbloed verkeerd bewaard, waardoor de testing niet kon plaatsvinden en dit wisten we pas na zes weken. Uiteindelijk dus de speekseltest gedaan en vandaag dus het resultaat.
Ben er zelf wel blij mee, maar alleen omdat we het zelf al vermoeden en het zo raar was geweest als ze opeens hadden gezegd dat ons vermoeden niet zou kloppen.
Maar nu dus mijn vraag aan de andere mama's en papa's met ervaring. Eeneiige of tweeeiige tweelingen, maakt dat een verschil uit voor opvoeding? Ga je een eeneiige tweeling bijvoorbeeld expres iets anders aantrekken of met andere kindjes laten spelen of andere hobbies laten doen? Of wijst zich dat allemaal vanzelf uit?
Ik vraag eigenlijk gewoon af hoe anderen hun eeneiige tweeling behandelen....
Alle advies is welkom!
Groetjes
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 11:54 am Onderwerp: |
|
|
|
zie niet in wat je anders zou moeten doen???
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 12:03 pm Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp wel waar je vraag van komt hoor. Mijn meisjes dragen bijna altijd identieke kleren, net omdat ze van uiterlijk zo verschillen. Moesten ze eeneiïg zijn, ik zou ze verschillend kleden, zodat iedereen ze uit elkaar kan houden.
Maar behalve de kledij zou ik niets anders doen hoor. Qua opvoeding is er geen verschil tussen een 1- of een 2-eiïge tweeling. Hun karakter zal zowiezo wel wat verschillen en wat ze graag doen van sport en hobbies, dat wijst zichzelf wel uit. Maak je geen zorgen hoor.
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 1:03 pm Onderwerp: |
|
|
ne ik zie ook ni in waarom je nu zou veranderen nu je weet dat ze echt eeneiig zijn,gewoon verder doen hoe je bezig bent en het zal wel goed komen.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2869 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 2:12 pm Onderwerp: |
|
|
Eeneiige of tweeeige maakt niets uit bij de opvoeding denk ik.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 3:09 pm Onderwerp: |
|
|
Je hoort anders toch vaak dat er wordt gedacht aan verschillende scholen en dat er bewust voor verschillende kledij wordt gekozen...Ik dacht dat die verschillen zich misschien ook op andere vlakken zouden doortrekken. En hoopte op jullie verhalen.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je als je een jongen/meisje tweeling hebt je sowieso al andere cadeaus koopt met verjaardagen ofzo, maar dat vind ik voor een (identieke) meisjes tweeling toch al een moeilijkere vraag. Koop je dan hetzelfde cadeau of bewust niet, dat soort dingen.
Ik snap zelf natuurlijk ook wel dat ik de één niet een compleet andere opvoeding moet geven als de ander en dat het wat dat betreft niet heel erg veel uitmaakt of het een eeneiige of tweeeiige tweeling is hoor!
Wilde gewoon wat ervaringsdeskundigen horen over hoe zij hiermee omgaan, that's it. En blijkbaar zijn er veel mensen bij voor wie het niets uitmaakt.
@Katreseke, dat vind ik nu bijvoorbeeld juist zo grappig. Jij kleedt ze hetzelfde omdat ze verschillen en ik denk er idd over om ze anders te kleden als ze teveel op elkaar gaan lijken.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 3:17 pm Onderwerp: |
|
|
Double Fun,ik kleed ze ook hetzelfde nét omdat je het anders niet ziet dat ze zelfs zusjes zijn,laat staan tweelingzusjes.Ik had altijd gezegd dat ik dit niet zou doen maar het is sterker dan mezelf.
Je hoort inderdaad wel eens verhalen dat ze een tweeling in aparte klasjes zetten omdat ze anders enkel met elkaar spelen maar denk dat dit zowel bij een 1 als 2 eiige voorkomt. Ik denk dat je gewoon best verder doet dan dat je nu bezig bent en niet ineens moet gaan veranderen in de opvoeding.En wat de kleding betrft : als jij het leuk vind ze hetzelfde te blijven kleden moet je dat doen.Als ze groot zijn zullen ze zelf wel beslissen of ze het nog leuk vinden hetzelfde als de zus gekleed te gaan.Succes!
_________________ Tessa,trotse mama van 3 meisjes : Cara en Nomi (15/03/07) en Lyna (24/09/0
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|