| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 06, 2008 9:16 pm Onderwerp: |
|
|
We hadden net op internet gelezen van huilbaby's en dachten dat wij daar mee geconfronteerd waren. Onze Vince huilde soms 3 tot 5 uur achter elkaar. We gingen ons daar bij neerleggen en dachten dat dat ons lot was voor de komende 3 tot 6 maanden. Uiteindelijk hebben we ingezien dat sommige huilpartijen een reden hadden.
Kind en gezin had ons aangeraden geen flesjes op voorhand te maken omwille van de kans op bederf. Dus mixten wij 5 minuten voor de voeding de melk waardoor hier veel luchtbellen in zaten met krampen als gevolg. De flessen één uur op voorhand klaar maken bood de oplossing. Ons Ella had last van verborgen reflux. Zantac en gaviscon op voorschrift van de arts voorkwamen heel wat huiluurtjes. Het verdikken van de melk met nutriton heeft ook veel geholpen. Na enkele moeilijke weken ging het ons al heel wat beter af. Dus zoeken, zoeken en blijven zoeken, ieder kind heeft zijn oplossing.
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1060 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 06, 2008 9:34 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom op de site en gefeliciteerd met je kindjes!
Gho, het is al een tijdje geleden die huiluurtjes (wat een understatement, eigenlijk: huiluurtje! ), maar ik ben ze toch nog niet vergeten!
Wat bij ons goed hielp, was eentje in de draagdoek (Tricot Slen), dicht tegen me aan en de ander in de draagdoek bij de papa (als we er allebei waren). Als ik er alleen voor stond: eentje in de draagdoek en eentje in het relaxzitje en met m'n ene voet wiegen (heb er stevige kuitspieren aan overgehouden ). Inbakeren deden we ook, na een gouden tip hier op de site
Ik weet ook nog goed hoe machteloos ik me kon voelen als ze zo allebei aan't brullen waren... Je zou willen dat je 4 handen had hé? Dan liep ik eerst rond met wie het roodst stond (echt waar!) en de zus moest dan eventjes wachten... Ik heb ook af en toe "uit sympathie" (lees: ellende) een traan gelaten hoor, als ze zo echt niet te doen waren. Of ze veilig neergelegd in hun wiegje en even naar buiten om een beetje tot rust te komen. 5 minuten stilte konden zo'n deugd doen!
Voor 's nachts hebben wij zo'n ster, die muziek maakt en licht projecteert op het plafond. Dat hebben van bij 't begin gebruikt (onze meisjes lagen ook een tijdje op neonatologie en daar was 't idd nooit echt donker). Van de muziek werden ze ook heel rustig.
Nog een troost: het betert echt. De eerste maanden zijn heel hevig en zwaar, maar je moet denken: het gaat vooruit. En zit er maar niet mee in om ons hier vanalles te vragen. Veel succes!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 06, 2008 9:36 pm Onderwerp: |
|
|
|
en zeker die verborgen reflux is een echte nachtmerrie,zowel voor de ouders als voor de kindjes,ik kan er ook van meepraten,laat ze er even op testen zodat jullie dat kunnen uitsluiten,of er tenminste de medicijnen voor krijgen alvast veel sterkte gewenst en 1 troost het beter naarmate ze ouder worden
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 12:55 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb hier totaal geen ervaring mee , het begrip huiluurtje is totaal vreemd aan mij . Ons drie kids hebben altijd een reden gehad om te huilen en waren na een beetje zoekwerk altijd troostbaar , soms waren het krampen , dan weer eens een boertje die maar niet kwam,...er was altijd een reden tot huilen en het duurdde dan ook nooit lang want die krmapjes gingen over door een andere houding of wat massage, de boer , die kwam uiteindelijk wel door een andere positie aan te nemen . Na enkele weken ken je dan ook hun manier van doen als ze pijn hebben , moe zijn ,...
Mijn raad ondanks het feit dat ik het niet uit ervaring ken : schrijf een baby niet direct af als zijnde een huilbaby, probeer toch te zoeken of er niks medisch aan de hand is zoals verborgen reflux, stijve nek , gebarsten sleutelbeentje (kan dus ook),...
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 1:12 pm Onderwerp: |
|
|
@ isarubine hierin heb je gelijk het hoeft geen huilbay te zijn
daarom had ik die topic open gedaan met tips na neonatologie..onze tips natuurlijk die bij onze kinderen hebben geholpen he..we hebben er de hele avond over gebabbeld (als de kinderen in bed lagen )
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandrita

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 7:13 pm Onderwerp: |
|
|
kan daar ook nie echtr overmeespreken bij de twins die slapen vanaf hun 2 weken door alleen mijn middelste dochter had verdoken reflux in de hoogste graad en dij schreide een heele dag en nacht door en in het paola ziekenhuis in antwerpen wouwen ze die eerst nie texstgen omdat het bijna alleen voorkwam bij jongens maar hebben naderhand toch hun exusen aangeboden zeker toen ze aan die monitor lag en ze daar pieken zagen naar haar eten om u tegen te zeggen heft toen ook gaviscon en zantac gekregen en had ze er soms nog last van en begrijp dus daarom heel goed wat dat is een krijsende baby te hebben en dat was al verschrikkelijk laat staan 2 babys
maar het beterd na dat ze ouder worden alleen zij is nu zeven en soms komt haar eten nog naar boven
groetjes en veel sterkte
_________________ hey ik ben een mama van 3 dochters en een 2ling victor en fernando
hh
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twiety

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 9:54 pm Onderwerp: |
|
|
Proficiat met de kids. Ik kan je ook niet echt helpen , ik heb van huilbabys totaal geen last gehad. Zij hebben weinig geweent, ze sliepen enorm veel. Aan hun eerste jaar heb ik niet zo veel gehad, ze waren praktisch nooit wakker ( sommige dagen waren ze maar 2 uur wakker!!) Nu, ik mag zeker niet klagen, beter zo, dan continue gekrijs. Het zou ook op mijn zenuwen werken.
|
 |
|