| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 974 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Feb 18, 2008 9:53 pm Onderwerp: Twee vraagjes |
|
|
Weet iemand raad op volgende twee vragen??
1) Toen ik de dametjes vanavond ging ophalen bij de dagmoeder wees ze mij erop dat Margot een bultje heeft boven haar navel (eerder een strook die loopt van haar naveltje naar boven toe). Het is alleen zichtbaar als ze neerligt op haar rug en zich wil oprichten. De dagmoeder zei dat ze zoiets nog nooit gezien had. Thuis hebben we het nog eens goed bekeken en ik stond al op het punt om naar de huisdokter te vertrekken (ik dacht aan een navelbreuk of zo?) toen we eerst ook eens bij Elena keken. Zij heeft echter net hetzelfde, dus vermoeden wij gewoon dat het een spier is. Nu ze zich zelf beginnen oprichten, is dat waarschijnlijk gewoon duidelijker dan daarvoor. Ze lijkt nergens last van te hebben, het is niet gevoelig of zo en ze is de hele dag al heel tevreden
Dus zijn we dan maar niet naar de huisarts geweest, maar heb ik gebeld naar de K&Glijn (maar de verpleegkundige was niet meer bereikbaar en die zal mij morgen terugbellen) Ik vond het ook niet zo dringend om nog naar de dokter te gaan.
2) Deze avond toen we onze meisjes in badje wilden doen, zagen we dat Elena een rood tepeltje heeft. Het is gevoelig, want ze heeft niet graag dat we er aan komen. Het zit ook wat dikker (je voelt een klein bultje).
Zou het een ontstoken kliertje zijn? Tegen dat we dat ontdekten, was het spreekuur van de huisarts natuurlijk voorbij en zijn we er dus ook niet meer geraakt...
Hebben jullie dit al eens gezien?
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3901 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Feb 18, 2008 10:43 pm Onderwerp: |
|
|
het eerste klinkt idd meer als haar buikspieren (een navelbreuk zou je ook zien opbollen als ze weent, niest, of kaka doet). En okee, tweelingen kunnen wel eens hetzelfde aan de hand hebben op hetzelfde moment, maar alletwee op dezelfde dag een beginnende navelbreuk???
En het tweede klinkt dan weer als een ontstoken kliertje, en zou ik, als het morgen nog rood ziet en pijnlijk lijkt, toch laten nakijken. Aangezien zij het ons nog niet kunnen zeggen, ga ik bij mijn kids toch uit van het principe 'better safe than sorry'.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Feb 19, 2008 3:51 pm Onderwerp: |
|
|
Allemaal rare bobbeltjes dus...
Ik kan helaas niet helpen, maar ik vind ook dat het eerste niet zo dringend lijkt en het tweede zou ik ook eens laten nakijken...
Laat ons weten hoe het zit he?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Feb 19, 2008 3:59 pm Onderwerp: |
|
|
Ik sluit me aan by Gyt, denk ik. Hou ons op de hoogte!
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Feb 19, 2008 4:31 pm Onderwerp: |
|
|
Lutg,hier heb ik dat ook al gemerkt bij de meisjes hoor.Zeker bij Nomi,misschien omdat zij zo fijn is?!? Daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor.
_________________ Tessa,mama van Cara en Nomi (15/03/07) en een buikbaby (wordt verwacht rond 20/11/08 )
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Feb 19, 2008 6:43 pm Onderwerp: |
|
|
hoe je dagmoeder heeft dat nog nooit gezien?
hier heb ik er verschillende kindjes die dat hebben en dat heeft helemaal niets met een navelbreuk te maken,dat zijn gewoon de spieren,eigenlijk wil dat zeggen dat ze hun optrekken enkel via die spieren.
Een navelbreuk zie je echt de navel uitsteken en ni er rond.
dat tepeltje kan inderdaad een ontstoken kliertje zijn,leg er een warme kompres erop herhaal dat verschillende keren op een dag en normaal lost het zijn eigen dan op,maar als het echt te fel is zou ik toch naar de dokter gaan hoor
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 974 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Feb 19, 2008 11:02 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor alle tips en de bezorgdheid!
Die bobbel boven hun navel... daar maakte ik me eerst echt zorgen in, vooral omdat de dagmoeder dat zo vreemd vond. Maar toen we zagen dat Elena net hetzelfde had, waren we al geruster. Ik denk dat het gewoon nu pas begint op te vallen doordat ze zich beginnen op te richten vanuit ruglig, zoals Jakke ook zegt. Gespierde meisjes dus...
Elena haar tepeltje dan... dat zat vanmorgen nog een heel klein beetje rood, maar niet meer dik en tegen deze namiddag was de roodheid ook verdwenen.
Oef, dat hebben we ook weer achter de rug.
't Is soms moeilijk om te weten wat er scheelt hé, ze kunnen het ons ook nog niet vertellen als ze ergens pijn hebben.
Maar allez, zolang het dat nog maar is...
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|