| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog San's blog gyt's blog muzemans's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3901 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 06, 2007 11:58 am Onderwerp: tussenkomen of negeren? |
|
|
oei, als hier de supernanny maar niet op af komt...
Soms worden we horendol hier in huis: er gaan geen tien minuten voorbij of er is er wel eentje (of meer) aan het huilen. Omdat mijn speelgoedje is afgepakt, omdat de ander net dàt speelgoedje heeft dat ik wou, omdat ik ben gevallen, omdat ik ben gestruikeld, omdat ik iets wil dat niet mag, omdat mijn broer/zus op me is gaan liggen op het grote kussen, omdat mijn speelgoedje onder de zetel is gevallen, omdat ... omdat ... omdat... Vooral als ze alledrie thuis zijn, is het prijs. Enkel de jongens in huis is relatief rustig, maar de drie samen is absoluut vuurwerk. Vermoedelijk zal het wel beteren met het ouder worden, maar wat doen we intussen? Negeren is moeilijk, want binnen de kortste keren staan ze te dringen voor een plaats aan mijn benen (wat dan weer een reden is voor nog meer gehuil).
En in hetzelfde genre, maar meer twin-gericht: als de jongens vechten om een speelgoedje, of van elkaar afpakken, komen/kwamen jullie dan tussen (zolang het natuurlijk niet te agressief wordt), of laten jullie het hen zelf uitvechten? Het moeilijke is natuurlijk dat Lennart fysiek duidelijk de mindere is van Pieter... maar ik wil er toch ook geen flauw ventje van maken.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 06, 2007 12:16 pm Onderwerp: |
|
|
goeie vraag, gyt. Hier begint het ook al zeg, het vechten voor speelgoedjes, en ze zijn amper 10 maanden, dat belooft! Ze willen echt altijd hetzelfde hebben. Soms overweeg ik zelfs om hen allebei in een modderpoel te zetten, kunnen ze een partijtje moddercatch doen, haha!
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 06, 2007 1:12 pm Onderwerp: |
|
|
Diegene die het speelgoedje het eerste vasthad mag het houden, de andere moet het zelf terug geven! Zo werkt het hier.... als ze dan niet luisteren werk ik met het 123 principe: 'Ik tel tot drie en als je het dan niet terug gegeven hebt, ga je de hoek in' Ik moet zeggen dat dat fantastisch werkt, maar moet soms wel heel vaak op een dag tot drie tellen
Zelfde principe werkt voor elkaar pijn doen, aandacht trekken, ...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3901 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 06, 2007 1:54 pm Onderwerp: |
|
|
dat werkt idd bij Line, maar de jongens zijn daar precies nog net te klein voor...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 06, 2007 4:42 pm Onderwerp: |
|
|
Ja die 123 regel helpt hier gelukkig ook nog altijd... (allé meestal toch ... )
Ik gaf meestal ook het afgepakte speelgoedje terug aan diegene die ermee speelde, wist ik het niet en waren ze niet eerlijk (gebeurde soms wel) dan ging het speelgoedje gewoon weg, met de slagzin, als jullie er ruzie om maken gaat het gewoon weg en speel je maar met iets anders.
En tegenwoordig is het hier, samen spelen samen delen, wat ook niet altijd evident is. Soms zet ik de kook wekker en dan mag nadien de andere ermee spelen, dat lukt ook meestal.
Gelukkig beginnen ze nu meer en meer echt samen fantasiespelletjes te spelen en spelen ze mooi samen.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 06, 2007 7:55 pm Onderwerp: |
|
|
|
hier is het ook zo wie het gevonden geeft mag er mee spelen,ik neem het ook effectief af als de andere het niet wil teruggeven en als ik niet weet wie er het eerst mee speelde neem ik het af en leg het weg,moet wel zeggen wij hebben veel dubbel,niet alles omdat ze het moeten leren maar toch wel veel en dat lost wel een stuk van het probleem op...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 07, 2007 8:08 am Onderwerp: |
|
|
er zijn al veel tips gegeven maar kan me goe inbeelden dat je er gek van word,hier is het nu minder omdat ze elk hun speelgoed hebben,das een voordeel als ze ouder worden,maar het gebeurt nog hoor als er een autotje terug gevonden is en ik gewoon ni meer weet van wie het was en zij ook ni meer dan is het prijs en verdwijnt het met de noorder zon.hier was vroeger ook die regel zeker als ik het ni wist verdween het op de kast tot nader orde.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|