| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 12:29 pm Onderwerp: tuinarchitect |
|
|
hey ik heb een vraagje en misschien is er hier iemand die weet wat ik ermee moet aanvangen,het gaat namelijk over robby.
Robby wil tuinarchitect worden en ben gaan rondkijken en kom op een tuinbouwschool uit,nu is mijn vraag moet dat nu echt in zo een school of kan dat gewoon in eender welke school met richting moderne of technische richting?
nu weet ik al dat het ni stopt na het 6 de middelbaar en ook dat het geen gemakkelijke richting is.
het is ook ni dat hij op een boerderij wil werken,hij wil echt ontwerpen en ook maken. ik heb echt zo van tuinbouwschool is toch eerder voor personen die als boer verder willen of ben ik daar nu mis in?
nu ja hij heeft nog eventjes tijd hoor,alleen heb ik het er moelijk mee als hij die school doet hij op het internaat moet gaan (met de bus 2 maal overstappen en meer als 1 km wandelen en heen en terug bijna 3.30 uur onderweg)
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 1:25 pm Onderwerp: |
|
|
tuinarchitect is een opleiding na het secundair, een profesionele bachelor, zoals het nu heet (dus een opleiding van 3 jaar)
In principe kan iedereen daar aan beginnen.
De opleidingen secundair zijn niet voor een diploma archtect, is op TSO of BSO niveau, en het is niet zo, dat iedereen die daar uitkomt gaat boeren later, maar het publiek komt merendeel uit een landbouwmilieu.... Maar dat mag je niet tegenhouden!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 1:30 pm Onderwerp: |
|
|
bedankt muze, ik ga nogal fier op mijn kids zijn als ze het allemaal uitbrengen wat ze willen worden rani wil binnenhuisarchitecte worden en robby dus tuinarchitect en roy tja die weet het nog ni maar die wou iets in de ruimtevaart doen
ik zal maar beginnen te sparen zeker
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 7:50 pm Onderwerp: |
|
|
rani en robby gaan hun diensten dan later samen kunnen aanbieden: de éne binnenshuis en de andere buitenshuis. Misschien moet Roy het dak doen (als hij dan toch de hoogte in wil?)
Ik vind dat wél een knap beroep, alles wat met 'architect' te maken heeft. Dat creatieve daarin... ben dan altijd stiekem jaloers...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1927 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 9:06 pm Onderwerp: |
|
|
jakke: ik ben bachelor interieurvormgever (andere naam voor binnenhuisarchitect). Ik heb gewoon mijn technische richting in het TSO afgewerkt en ben dan pas naar het "kunstonderwijs" gegaan. Dat was aan de hoge school Gent - 3 jarige opleiding.
Ik kan je wel een tip geven: het is niet te onderschatten wat je allemaal leert in die 3 jaar! Het is theorie gemengd met praktijk tekenen. Op zich een leuke combinatie, maar sommige theorievakken zijn best zwaar.
We moeten het er maar eens over hebben hé....
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 9:17 pm Onderwerp: |
|
|
aha jessie dan ben jij de persoon om met rani te praten, maar toch heb ik er wat bang voor vind het eigenlijk vakken die nogal hoog gegrepen zijn. rani heeft zoals vele weten dislectie en robby tja heeft serieuze problemen met rekenen al denk ik soms dat het van luiheid is inplaats van ni kunnen
hihi gyt das een goei ik zal het zeggen
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1927 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 27, 2009 9:22 pm Onderwerp: |
|
|
Dan zullen we dat eens doen hé!!
trouwens in mijn laatste jaar zat er een verplicht vak tuinarchitectuur in.
Dit doen ze omdat je inderdaad soms binnen en buiten doortrekt.
Ik vond dat een leuk vak!!!
Maar ik wil Rani gerust eens wat advies geven hoor!
De meter van Kaat werkt nog steeds als binnenhuisarchitecte van beroep (ze werkt voor de bank - ontwerpt bankkantoren) en het is en blijft een vak waar je steeds veel nieuwe dingen leert kennen. Heel leuk!
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|