kleineke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 08, 2008 9:26 am Onderwerp: Tristan en Logan |
|
|
Hallo,
op maandag 17 dec zijn mijn 2 zonen geboren.
Na een zwangerschap van 39 weken ben ik ingeleid en tegen de avond kon ik mijn 2 ventjes in mijn armen sluiten.
Tristan is geboren in hoofdligging en woog 3120 gr.
Logan is geboren in stuitligging, met zijn poep eerst en gaf wel even wat problemen. Hij had nl zijn arm boven zijn hoofd gehouden en zat daarom helemaal geblokkeerd. Ook zat de navelstreng om zijn nekje. Het resultaat was een gyne die serieus zat te wringen en een baby die grauw zag en een apgar had van amper 1. Gelukkig heeft hij zich vlug herstelt. Al moest hij wel een nachtje in de couveuse. Logan woog 3030 gr.
Vrijdag zijn we dan met z'n allen naar huis gegaan. Grote broer was ook thuis dan, dus het voelde voor mij echt aan van "nu begint ons leven met z'n vijven."
Tot nu toe - hout vasthouden - zijn Tristan en Logan echte dromen. Eten en slapen... Als ze wakker zijn, zijn ze tevreden met rustig op de schoot te zitten... Maar traditiegetrouw vinden ze het wel leuk om ons 's nachts een uurtje wakker te houden Rondlopen, sussen, niets helpt, dus maken we nu van ons hart een steen en laten we ze even zeuren. Na 10 min vallen ze allebei dan stil en slapen ze als een roos tot hun nachtvoeding. (3 uur)
na die voeding gewoon bed in en dan slaapt Tristan tot half 7 en Logan tot 8 uur.
Ze krijgen allebei BV en dat lukt heel goed.
Intussen wegen ze allebei ongeveer 3,4 kg.
Ik post gelijk een foto mee... Logan ligt links, Tristan rechts