| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2869 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 13, 2007 9:49 pm Onderwerp: Tips om te beginnen met vaste voeding |
|
|
vervolg vorig topic:
http://www.meerlingen.org/beginnen-met-vaste-voeding-...ub-t955-63.html
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Margaret

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jan 31, 2008 2:43 pm Onderwerp: |
|
|
Wij zijn net begonnen met groenten. Ze eten nu maar een klein beetje en daarna krijgen ze de borst. Dus ik voed eerst de ene groente en borst, daarna de andere. Maar het duurt zo lang! Graag wil ik ze allebei tegelijkertijd groenten geven maar dat is moeilijk want als ze klaar zijn krijgt de ene de borst en moet de andere wachten terwijl hun eetlust is net opgewekt (slecht nederlands maar begrijpen jullie?)
Dus ik denk dan voorlopig doorgaan apart voeden todat ze een hele maaltijd van groenten eten, dan kan het samen. En dan een beetje met de voedingstijden spelen omdat dit zo lang duurt. Ik las dat bij sommige van jullie duurde dat een kort poosje todat een melk voeding was overgeslagen maar bij anderen 2 maanden
Nou ja, gewoon proberen wat goed bij hun past, he?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jan 31, 2008 3:02 pm Onderwerp: |
|
|
Onze meisjes waren niet zo snel met de vaste voeding en ik heb ze nog heel lang erna een fles melk gegeven. Inderdaad gewoon proberen wat past voor jullie. Als je ze nu allebei tesamen groentenpap geeft en dan 1 kindje een tut in de mond terwijl je het andere de borst geeft, gaat dat niet? Misschien moet je dat eens proberen.
Nog veel succes!
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1060 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jan 31, 2008 11:09 pm Onderwerp: |
|
|
Die overgangsperiode is wel een beetje vervelend, dat vond ik ook wel. Onze meisjes hebben zo'n 3 weken lang nog melk gekregen na hun groentenpapje, telkens wat minder. Ik gaf ze samen hun groentenpapje (om de beurt een hapje) en daarna (ook samen) hun melk.
Ze waren toen al gewoon aan fruitpap eten, dus dat ging eigenlijk vrij vlot.
Voor de fruitpap gaf ik eerst eentje fruitpap, daarna nummertje twee. Pas daarna gaf ik ze (samen) melk. Ik zette ze samen, zodat ze wat afgeleid waren en het (niet meteen) op een brullen zetten.
Veel succes!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Feb 01, 2008 11:21 am Onderwerp: |
|
|
ik gaf ze nooit melk na hun vaste voeding , al van dag 1 moesten ze het stellen met wat ze opaten aan vaste voeding. En dat werktte enorm snel moet ik zeggen ! Wetende dat er niks volgde moesten ze wel eten tot ze verzadigd waren. Dus nooit het probleem gekend.
Wat je wel kunt doen is voor je ze eten geeft eerst voor elk een fles afkolven . Ze hun groentjes geven samen en dan samen een fles erachter. Zo krijgen beiden je bv binnen en heb je minder tijd kwijt!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 546 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Feb 02, 2008 4:51 pm Onderwerp: |
|
|
Wij deden het ook zoals Isarubine, bij ons zaten ze in de babyitter op de tafel, elk een potje en een lepel en afwisselend kregen ze een hapje...
Ze hebben ook niet lang melk gedronken na de vaste voedingen.
De vaste voeding was in het begin wel nog redelijk vloeiend, pas als ze het goed gewend waren maakte ik de voeding vaster.
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 627 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Feb 03, 2008 10:20 am Onderwerp: |
|
|
bij ons was de overschakeling ook een gans gevecht zenne....
de twins raken maar niet gewoon aan die voeding op da lepelke!
bleek dan achteraf ook dat ze nog een keelonsteking hadden en dus pijn elke keer ze moesen slikken... enfin, t is dan wel ok gekomen, maar t heeft veeeeeel doorzetting gekost
|
 |
|