Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
gyt's blog
San's blog
muzemans's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
Kristel's blog
muis's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

thuisblijven???

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Huishouden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 5:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

L: ja het lukt ons nog omdat mijn ventje wel een goede pree heeft. En daarmee. Hebben ook een huisje gekocht 10 jaar geleden en nu ook nog aan het afbetalen. Maar ja het lukt wel.

Ga effe afsluiten, wordt hier donker en onweer weeral. Ziet er niet goed uit!!! Tot strakjes

ons hele team
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 7:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Geniet allemaal van jullie ouderschapsverlof, premies, borstvoedingsverlof, geboortepremie, vaderschapsverlof, ...
Hier in Zwitserland is het (bijna) nougatbollen !! Geen geboortepremie, geen ouderschapsverlof, geen loopbaanonderbreking, geen vaderschapsverlof, ... Voor de bevalling heb je geen verlof. Je kan enkel thuis blijven met een doktersbriefje en dan sta je op de ziekenkas tot de dag dat je bevalt. Na de bevalling heb je 12 weken bevallingsverlof waarin je voor 80 % je loon krijgt. En dat is echt alles, er komt geen dag of geen cent meer bij.
Ik ben huisvrouw uit noodzaak. De kinderopvang is hier zo duur dat mijn loon eraan zou opgaan. Reken daar de extra belastingen bij als ik niet meer ten laste van mijn man ben en dan weet je dat we er financieel (nog) slechter aan toe zijn indien ik zou gaan werken. Thuisblijven is dus financieel interessanter voor ons. We redden het doordat mijn ventje redelijk goed verdient en door de broeksriem wat aan te trekken en bij het inkopen een half winkelwagentje met witte producten te vullen Wink Verder wordt elk uitstapje gewikt en gewogen en nodigen we vrienden uit bij ons thuis om te eten i.p.v. op restaurant te gaan etc ...
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 9:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ook een manier om de werkloosheidscijfers onder controle te houden hé: vrouwen eigenlijk verplichten om 'vrijwillig' thuis te blijven... We zullen maar blij zijn met het belgische systeem zeker? Al kan het nog beter, zoals in Zweden bv: één jaar zwangerschapsverlof, betaald!
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 9:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb na de bevalling van ante en kobe een maand extra bijgenomen (ouderschapsverlof van stan, de rest ben ik kwijt, want in het onderwijs mag je het niet opsplitsen)
Daarna terug gaan werken, was fulltime en ik had een afschuwelijk lesrooster. dus van januari tot juni. Snap nog altijd niet hoe ik dat overleefd heb, want kinderen sliepen nog niet door! Daarna beslist om enkele uren minder te werken (lukt heel goed in het onderwijs) Heb ik nu 3 schooljaren gedaan. super. Ik was 2 dagen in de week thuis om al mijn schoolwerk te doen, zodat ik in het weekend niet meer moest werken. Volgend jaar door tactische overwegingen (benoemingen) weer full-time. Ben eens benieuwd. Ik werk gelukkig hier in de buurt, kris ook. Die brengt ze 's morgens om 8.20 naar school als ik om 8.30 les heb. Anders breng ik ze. Dus ze moeten nooit in de ochtendopvang. Heb max les tot 16.20, dus zelfs zonder me op te jagen ben ik ten laatste om 17.00 in de opvang (was dit schooljaar maar 2 dagen)
En ja ook woensdagnamiddag en schoolvakanties zijn geen probleem.
Terug naar boven
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 6:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

t lijkt me precies dat ik ook in t onderwijs moet gaan stappen... LOL
dat is echt wel een voordeel voor die vakanties en zo he!!

k heb hier nu wel nog zes maand ouderschapsverlof over, k ga die gebruiken voor als de creche sluit in de zomermaand
dus dat scheelt al tot hun zes maar erna???

en financieel is t volgens mij echt niet te doen om te stoppen... want als k het goed begrijp is er dus niet dat je krijgt (k had eens ergens gelezen dat je iets kreeg van de staat als je thuisbleef voor op je kindjes te passen maar dat je dat maar trekt als je weer begint te werken... maar kan fout zijn ook he)

Terug naar boven
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 8:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

er worden hier in gent heel wat kampen georganiseerd voor kinderen, dus heel wat vriendinnen die sturen hun kinderen daar naar. En één maal 6 kunnen ze ook in de jeugdbeweging, die gaan ook op kamp.
Het is idd een groot voordeel van het onderwijs, maar ik las in een artikel met iemand die al 50 is en in het onderwijs staat, dat als de vakanties er echt wel nodig zijn voor de lk om uit te rusten en als er geen vakanties zouden zijn, er wsl veel minder mensen in het ondrewijs zouden willen werken en er ene tekort zou zijn.
Weet je: elke job heeft zijn voor en nadelen, als je het echt ziet zitten, kan ik het alleen maar aanraden, want ik doe het super graag, maar ik denk dat het zoals verpleegkunde een soort van roeping moet zijn, anders hou je het nooit vol (trouwens uit studies blijkt dat heel wat mensen na 1 jaar lesgeven ermee ophouden)
Terug naar boven
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 9:05 am    Onderwerp: Reageren met citaat

muzeman
k versta heel goed dat de leerkrachten die rust op t einde van t schooljaar echt wel nodig hebben.. k weet soms hoe wij t varken uitgingen op tschool, en dan is rust t enige reddingmiddel!
t moet inderdaad een roeping zijn... en gene voor mij...
geen geduld voor vrees ik ... hoewel k dat dan maar moet kweken... LOL

ze naar de jeugdbeweging laten gaan is zeker een optie! k heb dat zelf nooit gemogen en heb t gevoel dat dat toch wat nadelen heeft gehad, k ben minder sociaal (vroeger toch) en zo... dus die van ons mogen zeker naar de jeugdbeweging (als ze dat willen...)
dan alleen hopen dat de tenten niet wegwaaien en zo... (k zag daar gisteren beelden van op tnieuws...; niets leuk aan dan)

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Huishouden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: