| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 730 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 23, 2007 5:56 am Onderwerp: |
|
|
amaai
daar is dan ook niet veel hulp aan he, en ik die dacht dat een au pair wel meeviel...
dan moet je eigenlijk en nog opvang betalen en nog haar/of hem ook
pfft
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 23, 2007 4:26 pm Onderwerp: |
|
|
Ik had mij daar ook al over geïnformeerd. Hier in Zwitserland mogen ze wel grotendeels kindermeisje zijn, maar het feit dat je ze inderdaad moet betalen + gezondheidskosten (heel erg duur hier!!!!!) + een eigen kamer geven (hebben we niet). Ons enthousiasme was ook rap weg.
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 23, 2007 7:30 pm Onderwerp: |
|
|
hum,was te mooi om waar te zijn
_________________ Ann,mama van Guillaume en Mathias (15-02-2005)
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3716 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 23, 2007 10:18 pm Onderwerp: |
|
|
ons Line is heel tevreden in de speelplein-werking hoor... al moet ik dan meteen toegeven dat ze niet elke dag moet gaan. Zo blijft het leuk natuurlijk...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 730 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 24, 2007 6:30 am Onderwerp: |
|
|
Hier gisteren (een beetje voorbarig maar je kan niet goed genoeg voorbereid zijn) ook ff op internet gezocht naar alternatieven voor de vakanties te vullen (als ze groter zijn)
zoals speelpleinwerking en kampen enz...
Qua kostprijs valt de speelpleinwerking wel mee he, en hier zouden ze ook nog steeds een aantal dagen in de week naar oma gaan, dus lekkere afwisseling he
Kampen kosten wel wat meer geld.. ;maar zijn natuurlijk ook wel héél erg fun!
We zullen direct weten waar ons vakantiegeld vanaf nu naartoe gaat, apart zetten voor de kids om dingen te doen!
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3716 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 24, 2007 12:33 pm Onderwerp: |
|
|
speelplein valt idd supergoed mee. Een kamp kost bij ons toch rap 120 euro voor één week, terwijl speelplein 6 euro per dag is... maar het kamp heeft dan wel weer veel meer structuur dan speelplein hé, is toch meer uitgebalanceerd en educatief opgebouwd. Vandaar dat wij een beetje afwisselen (maar ik heb gemakkelijk zeggen, nu heb ik er nog maar eentje.... over twee jaar zijn ze met drie!)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 24, 2007 3:22 pm Onderwerp: |
|
|
dit is ook zo'n onderwerp waar ik mee bezig ben. Omdat ik al van in april thuis ben, verlies ik ook enkele weken zwangerschapsrust. Gelukkig ben ik 'ambtenaar' en word ik volledig doorbetaald tijdens ziekte en zwangerschapsrust. Ik had ook nog heel wat vakantiedagen staan (wat wil je, als je zo snel op 't jaar thuis bent), en die neem ik nu in juli. Vanaf 1/8 start m'n zwrust. We krijgen omwille van de meerling 2 weken extra (19 ipv 17), maar die ben ik toch kwijt. Daarna ga ik 3m FT thuisblijven (ouderschapsverlof) en dan 6m halftijds OV. Het is op 't werk niet zo super te combineren, maar ik wil het gewoon doen voor ons gezin. Ik zou een kleine 700 euro krijgen tijdens de 3m FT OV, wat voor ons net te doen zou zijn. Maar ik ben er wel bang voor, temeer omdat we eigenlijk groter zouden moeten gaan wonen (nu appje met 2 kamers).
Ik weet nog niet wat ik na de 6m DT ga doen, het zal wat afhangen van de situatie dan. M'n man werkt in ploegen (volcontinu, 7d op rij en dan 2d thuis), waardoor hij ook al eens in de week thuis is.
En dan de vakantieopvang nog...het zal ook hier een gepuzzel worden. Ik sta zelf achter speelpleinwerking, jeugdbeweging (zelf altijd gedaan), kampen, maar wil onze kids er niet toe dwingen. Och ja, 'k heb nog tijd, ze zijn er nog niet hé. Deze vakantie ben ik toch al lekker thuis.
Ann
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|