Google

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
gyt's blog
San's blog
muzemans's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
Kristel's blog
muis's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

thuisblijven???

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Huishouden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 6:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

zelfs hier (ik kan dat hier bezwaarlijk een stad noemen, met 14.000 inwoners) kan je je kids zo ongeveer elke dag ergens brengen (zolang je maar ruim op tijd inschrijft). Het onderwijs heeft idd zo zijn voordelen, vandaar dat ik het ook toejuichte dat mijn ventje het onderwijs in wou. Ik kom zelf uit een gezin waar beide ouders in het onderwijs stonden, dus ik ken maar al te goed de voordelen...
Toch gaat Line regelmatig overdag op knutsel-sport-kamp, want daar kunnen ze haar (voorlopig toch) bieden wat thuis niet kan: het gezelschap van een flink deel van haar vriendjes van school... maar da's pure luxe voor ons, aangezien het van 'mogen' is en niet van 'moeten'. En die dagen kan de papa dan alvast flink voorbereiden voor volgend schooljaar (want telkens het leerplan wijzigt, moeten er nieuwe cursussen geschreven worden hé)
isarubine

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 11:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Met het beroep die ik uitoefen heb ik eigenlijk heel wat voordelen gehad (verpleegkundige op een OK) Van het moment dat ik zwanger was/ben mogen we kiezen om ofwel een alternatieve job aan te nemen in het ziekenhuis ofwel om direct thuis te blijven aan de ziekenkas dan wel. Bij de twin ben ik heel vlug gestopt met de alternatieve job gewoon omdat ik wat last had van dikke benen en de rust wel zag zitten. Ik ben dus op 3 maanden zwangerschap thuis gebleven tot 5 maanden na de geboorte .Vermits een OK met gevaarlijke gassen en besmettelijke patiënten werkt krijgen we dus ook profylactisch borstvoedingsverlof die alweer wordt betaald door de ziekenkas. Dus het geeft niet tot hoelang ik ben blijven werken voor de bevalling, ik ben zowiezo 5 maanden thuis na de bevalling. Na mijn BV verlof ben ik dan partime terug gaan werken terwijl ik dus mijn ouderschapsverlof opnam wat me dus elke maand een jaar lang iets extra's opleverde. Dat partime werken beviel me zodanig dat ik het ben blijven doen ook na mijn ouderzschapsverlof.
De dagen dat ik wel ga werken (de ene week 3 en de andere 2 dagen) zet ik mijn kids af aan de opvang om 6u30 ten laatste want anders zit ik hopeloos vast in het verkeer om op tijd op het werk te geraken. Na het werk pik ik ze op omstreeks 17 u -17u30 als ik nog snel een boodschap wil doen, dit is dan enkel op de dagen dat ik overdag moet werken, want als verpleegkundige hebben we nog zoiets als een roulement . Er zijn dus weken dat ik de late heb, de 10 uren shifts, de wachten (wat haat ik die) ,..... Ze zitten dus erg lang in de opvang. Ik heb wel het voordeel van een uitmuntende opvang te hebben die kids opvangt tot 12 jaar en ze ook elke dag naar school brengt en ze van school afhaalt met een minibusje. Ook tijdens de vakantie heb ik zodoende altijd een opvang op 3 weken na als ze zelf in verlof zijn. Maar deze weken weet ik op voorhand in het begin van het jaar en ik kan mijn verlof er dan ook gemakkelijk op aanpassen (wij kunnen de periode en dagen zelf kiezen in overleg met onze adjunct hoofdverpleegkundige).
Nu ik opnieuw zwanger ben, blijf ik wel iest langer werken want ik moet zeggen , de alternatieve job is nog steeds op het OK wat ik heel tof vind , zo zie ik elke dag mijn dokters en collega's nog. Maar ik zal er wel voor zorgen dat ik het maximum aan bevallingsverlof zal opgenomen hebben voor de bevalling want erna blijft het voor mij toch hetzelfde: ik blijf opnieuw 5 maanden betaald thuis. Nadien zal ik ongetwijfeld opnieuw partime gaan werken. De kids gaan dan al vlot naar school en dan heb ik dus maar 1 kind fulltime in de opvang op de dagen dat ik werk.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2007 1:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hier hetzelfde hoor gyt: ze gaan af en toe op kamp of naar de opvang op school, om ook nog met andere kindjes te kunnen spelen. En zo kan de mama idd weeral nieuwe cursussen maken voor veranderde leerplannen....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2007 10:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja muze, en Line heeft er toch alweer een nieuw lief opgeschaard zeker? Arno heet de gelukkige, en hij heeft zijn chocolade met haar gedeeld afgelopen week, dus wou zij de volgende dag twee snoepjes mee, ook eentje voor hem... Rolling Eyes
Kristel

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2007 3:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch schattig hé !!
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
muis

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2007 8:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wat ik ook nog te overwegen vind jullie zullen misschien lachen,is een au-pair,zeker voor tijdens de schoolvakanties,ik ga daar voor volgend jaar toch een keer mijn licht voor opsteken, hoor want ik kan nooit verlof krijgen in juli en augustus,moet nog wachten tot ze schoolgaand zijn en om Geert daar 3 weken alleen mee op te schakelen,het lukt niet echt goed,die verdomde rug,maar ja eerst eens goed informeren

[/url]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2007 9:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik had er ook voor gehoord muis, voor die vier maanden tot de jongens naar de creche gingen gaan... Antwoord: een au pair komt enkel voor een heel jaar Confused , en bovendien moet je de kids wel in de opvang steken volgens de info, de au pair dient niet als kindermeisje. Ze is hier om de taal te leren (lees: jij moet zorgen dat ze lessen nederlands krijgt, dus jij betaalt, en moet zorgen dat ze er geraakt), mag maximum een aantal uren per dag voor de kids zorgen (en dat was niet zo heel erg veel, eigenlijk enkel 's morgens voor de school/opvang, en nadien tot slapengaan, evt babysitten). Zakgeld is 450 euro per maand, en je moet haar medische kosten betalen. Ze moet ook een aparte kamer krijgen. Enfin, ons enthousiasme was snel bekoeld...
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Huishouden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: