Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

terug werken

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sasje

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 3:22 pm    Onderwerp: terug werken Reageren met citaat

hallo,

volgende week woensdag start ik terug met werken. dus moeten ze voor het eerst naar de dagmoeder. en mijn oudste van 3 jaar word heen en weer geslingert van school naar oma en opa's. ik krijg er al zenuwen van als ik er aan denk. ik werk 27u in de week.
hoe was het bij jullie toen jullie de eerste keer weer moesten gaan werken.
hoe vroeg staan jullie dan op om drie kinderen klaar te krijgen met eten inbegrepen?
Wat doen jullie bij ziekte van de kinderen want als ze ziek zijn mogen ze niet naar de dagmoeder. en de mijne zijn al bijna constant ziek. luchtweginfecties,...

groetjes sasje
mama van drie meisjes taithum 3 jaar en hailey en jaida (6 december 2008)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
double fun

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 7:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Sasje,

kan me voorstellen dat je ertegen op ziet hoor. Zeker met drie kindjes.

Ik heb er zelf 'maar' twee en sta tegenwoordig op exact een uur voor ik moet vertrekken. Ik geef hen een fles in bed en zet koffie, kleed mezelf in record tempo aan (dat leer je allemaal wel met de tijd) en kleed nadien de meisjes aan. Op die manier zitten we een half uur later samen aan tafel. Dan snel ontbijten (gezichtje wassen gebeurt aan tafel). En hop...iedereen in de auto, meisjes naar OM en mama naar het werk.

Negen van de tien keer moeten ze wel nog hun boterham in de auto opeten Embarassed vanwege getreuzel aan tafel, maar ja, dat neem ik er maar bij...

Hopelijk lukt het je (en om eerlijk te zijn, ik ben nu soms echt wel een beetje blij hoor om te gaan werken, eindelijk rust denk ik dan Wink ).

In ieder geval veel succes!

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 7:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

drie is een kwestie van organisatie.

Wij staan op om kwart voor zeven. Eerst Arne en Michiel eten geven (elk één). Dan gaan wij ons allebei wassen terwijl ons twee beneden spelen. Dan is het ongeveer tien na zeven.
Dan maakt Cathy Marnik wakker en kleedt hem aan. Ondertussen zet ik beneden de tafel klaar, maak de boterhammetjes en zet de tasjes klaar. Ik zoek ook mijn eigen spullen samen en ruim op.
Rond half acht zit iedereen samen aan tafel. Rond tien voor acht vertrek ik met onze twee naar de opvang (of Cathy, maar meestal ik), en vandaaruit rijd ik voort naar het werk. Cathy brengt Marnik naar school en rijdt dan verder naar haar werk. Zij ruimt de tafel nog af.

Echt routine na een tijdje. Voor mijn nieuwe job zal ik er wel om half zeven uit moeten en onze mannen rond half acht wegbrengen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 7:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb gelukkig glijdende uren, dus ik kan starten tussen half 8 en kwart na 9. Ik ben meestal tussen half 9 en 9 op 't werk en sta daarvoor om 6u op (nu ja, 1x op de snooze Embarassed ). Eerst mezelf wassen en aankleden en rustig eten, dan naar boven en 1 voor 1 de kids uit bed, aankleden en flesje geven (hier willen ze voorlopig nog steeds NIET hun fles zelf drinken!). Ze krijgen een boke, maar vaak eten ze nog bij de OM...Dan zijn we rond kwart na 7 klaar en dan allemaal jassen aan en vertrekken naar de OM. Dan is het voor mij nog even rushen naar de bus...

Het is een ritme dat je aanleert...mettertijd. Vooral niet teveel stressen, kids voelen dat haarfijn aan en dan loopt alles in 't honderd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
sandra D

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 7:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

'k denk dat het 's morgens echt af hangt of je met twee bent of niet..
zelf sta ik er alleen voor om een 3jarige & twee 1jarige klaar te maken...

Mijn wekker loopt af om 6u, ik neem 15minuten later Hanne mee naar beneden, omkleden, opfrissen en melkje geven. Dan is het ongeveer 6u35 en dan ga ik Lies halen, idem omkleden, opfrissen en melkje geven. dan ga ik rond 6u50 Sam halen (die drie is en een verschrikkelijk ochtendhumeur heeft). terwijl hij rustig wakker wordt, maak ik de boterhammen voor mezelf en voor hem (die hij opeet bij de onthaalmoeder) en kleed ik mezelf aan. Dan is het 7u10 kleed ik hem om, opfrissen... jassen aan, meisjes in de buggy, sam stappen en zo wandelen we naar de onthaalmoeder (tussen 5 à 10 minuutjes wandelen...) dan zet ik hen om 7u30 af, cross ik terug naar huis met lege buggy, snel door naar mijn werk om daar 8u-8u15 te beginnen...

en dan valt alles nog mee...
heb je geen slechtgehumeurde kleine die niet wil stappen, of een kaka-broek net wanneer je wil doorgaan...

de boekentas & zak voor de onthaalmoeder, alsook de kleertjes van de kindjes liggen klaar van de avond voordien...
Mams

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 8:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel moed alleszinds voor je eerste werkdag!!

Het is idd een kwestie van routine kweken, word je snel gewoon hoor!
Ik sta er 's morgens alleen voor om mijn duo klaar voor vertrek te krijgen.

Ik heb wel het geluk dat ik pas om 9u30 moet beginnen werken.
Ik sta om 7u op, neem een douche en maak me klaar.
Om 7u30 ga ik naar de kids, kleed ze 1 voor 1 aan, doe een kattewasje (badje is 's avonds) en tegen 7u50 à 8u zitten we ten laatste aan de ontbijttafel. Ze drinken dan een fles melk en eten 2 boterhammen. Nadien produceren ze 9 ochtenden van de 10 nog 2 kakkebroeken en tegen half 9 jasjes aan en stappen naar de auto. Dan zijn we tegen 8u45 in de creche en kan ik daar ten laatste om 9u doorrijden om zo om half 10 op mijn werk te zijn.

Je ziet, ochtenden bij twinmama's zijn mooi geprogrammeerd Wink

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
klaartje

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 11:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

zoals alle voorgaande is het gewoon een kwestie van routine die je jezelf aanmeet.

Ik sta op om 7u en douche. rond 7u30 ben ik klaar en start ik met de kinderen. terwijl papa zich douched. Ik zet ze nu op het potje en kleed ze daar aan; Ook een kattewas (bij ons is het badje ook 's avonds)
dan naar beneden en krijgen ze melk. Boterhammen krijgen in de creche
rond 8u30 vertrek ik met hen naar de opvang en door naar mijn werk.(is allemaal vlak bij elkaar)
Terwijl ik met de ene bezig ben is de papa er ook om de andere in het oog te houden.
Op dagen dat ik niet moet werken is er geen tijdsdruk dus doen we gewoon verder en zien wel hoe laat het wordt.

Succes met je eerste werkdag. Ik moet zeggen, ik ben ook blij als ik kan gaan werken (meestal)... Embarassed dan is het voor mij rustiger Laughing
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: