| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 401 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 09, 2007 1:24 pm Onderwerp: |
|
|
soms is het indedaad niet te begrijpen waarom sommige mensen kinderen hebben. Misschien omdat het hoort? of en dat heb ik al eens gehoord, omdat ze later iemand zouden hebben om voor hen te zorgen.
Ik geef toe dat kinderen opvoeden niet gemakkelijk is en je moet er dag in dag uit mee bezig zijn (tot ze het huis uit zijn )
Nee zeggen is soms moeilijker dan ja zeggen en positief stimuleren is de boodschap. Je mag niet té streng zijn, maar ook niet te laks.
Hoe sommige ouders over schoolresultaten kunnen zitten zeuren. Ik was blij als mijn kinderen goeie punten haalden want dan ben je trots, en het is normaal dat je wat ontstemd bent als ze het minder goed doen.
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 09, 2007 2:01 pm Onderwerp: |
|
|
veel mensen denken niet na bij kids hoor: het hoort zo, het is de volgende logische stap,... .Tot ze na een aantal jaren merken dat dat kleine babytje een echt mensje is geworden, waar ze nog steeds mee bezig moeten zijn. Da's dan misschien het énige voordeel aan vruchtbaarheidsbehandelingen: je neemt een heel erg bewuste beslissing om kindjes te krijgen (of toch te proberen).
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 09, 2007 2:13 pm Onderwerp: |
|
|
en denk je dat zo'n behandeling een betere garantie heeft voor de kinderen? ik durf het sterk te betwijfelen. Zo moet je ook heel veel moeite doen voor adoptie en het is geweten dat dat niet altijd een succesverhaaal is!
Idd idee om een thesis over te schrijven!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 09, 2007 3:02 pm Onderwerp: |
|
|
geen betere garantie, maar in elk geval wel ouders die een bewuste keuze hebben gemaakt hoop ik... waardoor een aantal problemen vermeden worden. Maar niet alles idd...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 09, 2007 3:53 pm Onderwerp: |
|
|
|
en daar ben ik nu eens niet van overtuigd! Want je moet een 'bewuste' keuze maken over iets wat je totaal niet weet wat voor een impact dat heeft op jezelf.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 09, 2007 5:25 pm Onderwerp: |
|
|
en kinderen veranderen je leven heel veel en daar denken de meeste ni aan.de meeste denken ik wil een babytje is toch zo schattig,maar als het er is en ze kunnen hun dingen ni meer doen zoals ze ervoor deden en dan gaan ze het uitwerken op hun kinderen.En als het tussen de ouders al ni meer goed botert dan is het kind er nog meer het dupen van.
Ik kreeg altijd een hele dikke sigaar als ik met een slecht raport thuis kwam,maar door het jaar me eventjes bijstaan of eventjes helpen o nee dat moet toch ni,en zo zijn veel ouders hoor.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 401 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 09, 2007 6:29 pm Onderwerp: |
|
|
ik kan me niet herinneren dat mijn ouders me ooit geholpen hebben bij mijn huiswerk. Toen was dat ook niet gebruikelijk.
We werden wel altijd gestimuleerd om te leren en om ons met cultuur en zo bezig te houden. Als we met een slecht rapport thuis kwamen waren ze ook niet echt blij, maar we waren niet bang om met een slecht rapport thuis te komen. Ik heb zelfs eens een heleboel bijlessen wiskunde gehad omdat ik op een examen heel slechte punten had gehaald. Ik begrijp nog steeds niet veel van dat onderdeel (driehoeksmeting) dus vraag ik me af of het geen weggegooid geld was. De volgende trimester hadden we algebra en dat ging gelijk niets.
Deze vraag van de supernan heeft hier al een hele discussie uitgelokt en dat vind ik interessant.
Over opvoeden kan heel veel gezegd worden en het is altijd goed om verschillende meningen te horen.
Ik heb mijn kinderen nooit als last gezien. Dat er conflicten zijn is normaal en soms heb je het al eens moeilijk maar dat vergeet je dan op de leuke momenten. Ik heb mijn kinderen voor het leven hoor en ik zou ze niet willen missen.
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|