| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kathleen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 01, 2006 11:04 am Onderwerp: Straffen |
|
|
Sinds kort kunnen de twee meiden op de sofa klimmen. En natuurlijk is het leukste daarin rondrennen, alhoewel ik het constant verbied. Soms beschouwen ze het echt als spelletje. 5 min "time out" in de box dan maar. Om daarna weer te beginnen...
Kunnen de mama's me helpen? Ik lijk heel de dag "neen, mag niet" te zeggen en ik lijk het vooral tegen de muren te zeggen...
Is dit normaal, of heb ik binnenkort Nanny 911 aan de deur?
Tips zijn welkom...
Bedankt,
Kathleen
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 01, 2006 11:10 am Onderwerp: RE: Straffen |
|
|
Kathleen, ik herken het scenario. En natuurlijk moet je dan neen in het dubbel zeggen. Ik heb wel gehoord van de minutenregel: een minuut per jaar dat de kinderen oud zijn. Wij zetten die van ons nu een minuut in de hoek: langer heeft geen effect want dan zijn ze vergeten waarom ze er staan. Soms vraag ik het me af of ze boos zijn omdat ze daar moeten staan of omdat ze iets verboden werden. In ieder geval werkt de hoek iets beter dan de box, want dat is voor hen speelterrein of terrein als ze efkes op hun gemak zonder gestoord te worden door de ander een boekje willen lezen.
Ik denk dat het vooral gaat om het consequent verbieden en dat het nu eventjes een paar kwade dagen of weekje of zo zal zijn. Wij hebben het gehad met onze tijdschriften. Nu weten ze ondertussen dat die boekjes van mama en papa zijn en ze komen er niet meer aan. Maar dat was ook tot je er horendol van werd neen zeggen.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 01, 2006 11:43 am Onderwerp: RE: Straffen |
|
|
kathleen,
wij hebben ons park hier het laatste jaar eigenlijk alleen gebruikt als time-out zone omdat ze nog te klein waren om in de hoek te blijven staan. (tot ongeveer 2.5j) Wat ik wel elke keer aan hen vraag alsze gestraft zijn waarom ze gestraft zijn. En als ze klein zijn moet je het voorzeggen, maar nu kunnen ze het al goed. Ondertussen zijn ze al oud genoeg, dat als ze het antwoord niet weten, ze terug op straf moeten tot ze het weten. En ook met lachtende gezichten mogen ze het niet zeggen! Werkt heel goed, want dan kan je nog eens rustig herhalen waarom ze gestraft werden.
Maar troost je, ik heb ook soms het gevoel dat ik niets anders zit te doen als sjampetter spelen! consequent blijven, tot vervelens toe!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 01, 2006 12:59 pm Onderwerp: RE: Straffen |
|
|
waar kennen we dat van ... hier was de "zetelrun" ook een hele tijd de favoriete bezigheid, net hetzelfde scenario ... idd consequent blijven, ik deed niks anders dan ze uit die zetel sleuren. Af en toe viel er eentje uit en dan wenen natuurlijk en dan was het weer even rustig. Gelukkig zijn ze daar uitgegroeid.
Veel succes Kathleen en idd de tips van hierboven zeker eens proberen.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 01, 2006 2:57 pm Onderwerp: RE: Straffen |
|
|
oei hier is da nog altijd ni uitgegroeid maar wel verminderd,maar inderdaad blijven nee zeggen maar denk dat die van mijn doof zijn
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 01, 2006 4:12 pm Onderwerp: RE: Straffen |
|
|
daarom dat ik gisteren Line haar oren heb laten testen jakke
Ach, dat neen zeggen, dat gaat niet over denk ik. Alleen verandert het gedrag waar je neen tegen moet zeggen, voortdurend. De jongens hebben nu eindelijk door dat de afstandsbedieningen 'mag niet' zijn, maar zelfs dan nemen ze ze nog vast met een big smile, om dan om te kijken of je het wel gezien hebt. Dat de tv niet dient om met je neus tegen te plakken, moet er echter nog in (maar dat heeft bij Line ook lang geduurd) dus da's aerobics voor mama en papa (opstaan, kind oppakken, elders neerzetten, terug gaan zitten, om bijna onmiddelijk weer recht te staan). Consequent blijven, da's de enige oplossing (maar da's zo verdomd moeilijk als je moe bent natuurlijk).
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kathleen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 01, 2006 5:41 pm Onderwerp: RE: Straffen |
|
|
En zeker als je aan het strijken bent, de stoel tegen de box moet verzetten, de box moet verzetten (zie website waarom er een stoel tegenstaat ), streng zijn, de hele zooi weer terugzetten, en voordat je één mouw hebt kunnen strijken weer de hele boel kunt herhalen... 
PS. Lotte is deze middag uit de zetel gevallen... Toen ik er net aankwam om te "neen" te zeggen... Dacht ik: nu heeft ze het geleerd... ja... heb voor de eerste keer de meisjes met de slappe lach gezien...
Maar het betekent een hele steun dat ik niet de enige twinaerobics-mama ben, hé Gyt
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|