| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 780 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika - oorspronkelijk Stekene, Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 11, 2009 2:50 pm Onderwerp: stoppen met mixen |
|
|
onze kids zijn nu bijna 14 maand en wil toch graag gaan overgaan naar brokjes eten, vooral 's middags dan.
fruitpap doen we 1 of 2 keer per week gemixed maar anders eten ze banaan, meloen en hele zachte peer in stukjes zelf.
maar het middageten, wanneer begin je daar mee ?
zet je gewoon een bordje voor met alles er in (hier kappen ze hun bordje gewoon om) of gewoon stukjes aadappel, groente en vlees/kip/vis op hun eetstoel leggen ? geef je lepel en vork ?
vanaf wanneer kan je beginnen om warm eten 's avonds te geven? (wij eten gekookt 's avonds omdat mijn man niet thuis komt over de middag.)
alvast nen dikken merci voor het advies en tips
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1143 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 11, 2009 3:00 pm Onderwerp: |
|
|
Wij zijn begonnen met i.p.v. het eten te mixen, het gewoon in stukjes te snijden en zo met een lepeltje geven. Onze kinderen grepen op een bepaald moment zelf naar de lepel en dan gaf ik ze een lepel zodat ze zelf wat konden oefenen terwijl ik zelf met de lepel nog het meeste eten gaf. Op een bepaald moment lukte het om ze gewoon zelf te laten eten. Met de handjes eten ging natuurlijk vlotter ...
Misschien eerst brokjes/stukjes op een lepeltje aanbieden en ze dan stimuleren zelf te eten. Wij begonnen in ieder geval met een lepeltje en zijn pas onlangs op lepel+vork overgeschakeld (H&K waren 2 jaar en 5 maand). Nina is nu 1 jaar en 3 maand en ze eet ofwel met de handjes ofwel voeder ik haar met een lepel. Ze houdt zelf al een lepeltje vast en probeert graag, maar het lukt haar nog niet zo goed.
|
 |
Cathje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 11, 2009 9:42 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Katreseke, ik zit hier met dezelfde vraag! Onze meisjes zijn 14 maanden. Ik probeer hen al af en toe stukjes alleen te laten eten (met alle gevolgen vandien maar ik vind wel dat ze het flink proberen). Maar soms willen ze alleen maar gevoerd worden. Ik geef ze 's middags warme groentepap, maar mix het niet meer door en door. Ik probeer zo geleidelijk mogelijk aan over te schakelen. De fruitpap wissel ik af. Heb hen onlangs fruitsla gegeven en ze hebben evenveel gegeten bijna als de volwassenen. Er zat echt vanalles in: appel, peer, banaan, aardbei, framboos, ananas, druiven, citroen. En alles ging mooi naar binnen. We laten ze 's avonds als wij warm eten, ook stukjes mee-eten en nadien drinken ze een uurtje later nog een volledige fles...
Allé zo doen wij het, maar ook hier zijn alle tips heel welkom!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 12, 2009 10:06 am Onderwerp: |
|
|
Hallo
Wij zijn de patatjes stilletjes beginnen prakken met een vork en dan als vlees eeerst kleine stukjes gemalen steak.
En zo minder en minder prakken en iets grotere stukjes
Die van ons deden ook mee met de lepel en mama duwde gewoon wat bij hé.
Ik wel van die platieke bavetten van babybjorn met zo een "opvangbakje" die vind ik schitterend!!!!!!!!
Nu doe ik ze nog aan vooral als ze soep eten. Ze hangen niet vol alles gewoon in de bak. En sze kunnen gewoon mee in de afwasmachiene!!
Op 18 mnd aten ze alleen maar ik denk dat dat vrij laat is , weet het eigelijk niet.
Groetjes
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 12, 2009 1:48 pm Onderwerp: |
|
|
Hier heeft het vrij lang geduurd voordat de meisjes brokjes wilden eten. Milo deed dat op veel jongere leeftijd, maar de meisjes, vooral Meike dan, spuugden elk brokje terug uit .
Maar de aanhouder wint zekers . Rond 14 maanden waren ze er in een keer mee weg. En ik ben dan vrij snel overgeschakeld van mixen, naar prakken, naar in stukjes snijden.
Zelf eten doen ze hier ook al een hele tijd. Op een gegeven moment was het van: "nee helpen, ikke doen!!!" en denk dan maar niet dat je er nog een lepel in kunt krijgen . Zelfs met de soep mochten we niet meer helpen. En eigenlijk valt het geklieder best mee.
Ik doe ze meestal 2 slabbetjes boven elkaar aan. Slabbetjes vind ik nl makkelijker om te wassen dan jurkjes en T-shirtjes .
_________________ Ils, mama van Milo, Marin & Meike
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 12, 2009 7:14 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons zijn ze nu 17 maanden. Ze eten al een aantal maanden goed zelf, gemixt en met een lepel (en wij helpen nog wel wat, maar ze zijn redelijk eigengereid, dus ze eten veel zelf). Fruitpap geven we nog wel, maar vooraf geven we ze stukken fruit (appel in schijfjes, een stuk banaan dat ze kunnen vasthouden, peer in schijfjes, ...).
Groenten doe ik langzamer. Dus nu is het grover gemixt of geprakt (vlees maal ik nog wel met wat groenten erbij).
Ik denk dat de makkelijkste manier is om geleidelijk aan naar grover eten over te stappen.
Ze eten bij ons nog 's middags warm (ook bij de onthaalmoeder). 's Avonds geven we ze wat stukjes van ons warm eten in een bordje. Maar dan hebben ze al een boterham en een fles op. Daarna om 8 uur nog een fles.
_________________ moeder van een zoon, twee dochters en de tweeling Sofie en Sarah |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cindy27

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 14, 2009 7:30 pm Onderwerp: |
|
|
Heykes,
Onze kids worden bijna 15 maanden en we zijn hier vanaf hun 1ste verjaardag stilletjes aan mee begonnen. Nu eten ze mee van tafel en niets meer gemixt en dat lukt prima. Soms wel lastig omdat je niet zo veel kan varieren in eten, maar dat lukt wel. En ook spaghetti lusten ze hier graag.
We zijn daar half en half mee begonnen. Ze aten toen nog `s middags patatjes bij de onthaalmoeder, en dan deed ik de helft gemixed en de helft brokjes. En op den duur aten ze niet meer gemixt, en nu zelfs vlees in stukjes. Met fruit juist hetzelfde: de dagen dat ze naar de onthaalmoeder gingen, aten ze nog fruitpap en anders fruit in stukjes en nu eten ze altijd fruit in stukjes oa banaan, peer, kiwi, aardbeien, framboos,...
Nu eten ze `s middags bij de onthaalmoeder, of thuis als ik niet moet werken bokes, en `s avonds warm samen met ons. Soms wel moeilijk, maar het lukt ons al aardig. En voor het slapen gaan drinken ze nog een flesje pap.
Cindy (mama van Ward en Lynde, 18/02/0
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|