| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 21, 2009 9:35 pm Onderwerp: stappen |
|
|
hey,
onze twins zijn 13maand oud...
vanaf wanneer beginnen kinderen normaal te lopen?
m\en mama zegt dat ze al moesten kunnen lopen,
moet ik me al zorgen beginnen te maken??
Roan begint door te hebbe dat hij op zen voeten kan staan, maar Noah weet nog steeds niet waar haar voeten voor dienen, hoe motiveer ik hen? ze trekken zicht wat op, maar enkel op hun knieën steunend... is er een bepaald hulpmiddel? optrek speelgoed, ... ik weet echt niet wat ik moet doen, en ik ben kinderverzorgende in spé...
limpie
x
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 21, 2009 10:10 pm Onderwerp: |
|
|
maak je vooral geen zorgen! Onze jongens liepen pas op 18 à 19 maanden... (daar stond ik dan mooi met hun eerste schoentjes op 14 maanden ). Het éne kind is daar rapper mee dan het andere...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 21, 2009 10:15 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk ook dat je je niet teveel zorgen moet maken. Je kan dat toch niet forceren hoor!
Er wordt toch altijd gezegd dat kinderen ongeveer tussen hun 12 en 18 maanden moeten kunnen stappen.
Iedereen gaat er maar van uit dat een kind moet stappen bij zijn/haar eerste verjaardag, maar dat klopt toch vaak niet hoor.
Makkelijk gezegd natuurlijk, als je weet dat ik hele vroege stappers had .
_________________ Ils, mama van Milo, Marin & Meike
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
p&m
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jun 21, 2009 10:33 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Limpie,
Ik heb het gevraagd bij de laatste controle, ze waren toen ongeveer 12.5 maand. K en G: "Als ze op 18 maanden niet kunnen lopen is dat een reden om na te kijken of er iets aan de hand is, vroeger niet. Maar zelfs dan is dat nog geen reden tot paniek want kan evengoed zijn dat er niets mis is."
Op 12.5 maand kon P zelfs nog niet kruipen, laat staan rechttrekken of lopen. We zijn nu een 1.5 maand later en hij kan nu heel snel kruipen op handen en knieen, zich heel vlot aan alles rechtrekken en weer gaan zitten en loopt op platte voetjes als je zijn beide handjes vasthoudt. Je ziet , het kan plots heel snel gaan. Ik maakte me ook zorgen, maar eigenlijk was dat dus voor niks nodig.
Mijn OM zet de kindjes die er klaar voor zijn regelmatig in het park om zich te leren rechttrekken aan de spijltjes. Ze heeft al heel veel kinderen groot gebracht dus ik vertrouw haar techniekjes wel. Ze was er ook heel gerust in dat P wel op tijd zou leren lopen (ze noemt hem een "rustig denkertje die liever alles observeert en bestudeert en daarom nog geen behoefte heeft om te lopen" en ze heeft weer eens gelijk gekregen .
Ik hoop dat je een beetje gerust gesteld bent.
groetjes
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
p&m
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 22, 2009 4:26 am Onderwerp: |
|
|
|
Loopstoeltjes om te leren lopen gebruiken wij (nog) niet in huis. Ik vind dat momenteel wat gevaarlijk (M is echt heel wild) hier in huis. Er ligt overal stenen vloer (schuif nogal) en er is momenteel ook niet voldoende plaats om deftig te oefenen wegens verbouwingen. Ook bij de OM hebben ze dat niet. Misschien dat ze daar wel sneller met leren lopen. Bij de grootouders heeft M zich eens een namiddag op het gras mogen uitleven met een loopstoeltje en toen heeft ze wel veel voortuitgang gemaakt ! Anderzijds, er is geen haast bij, ze zal het zonder ook wel leren denk ik dan.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 22, 2009 6:11 am Onderwerp: |
|
|
geen zorgen maken hoor..vince zette zijn eerste stappen op 14 mnd en Ella kon op 11 mnd nog niet eens rechtzitten (extreem prematuur) en zij liep op 15 mnd. Het kan vlug gaan h oor
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1128 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 22, 2009 6:20 am Onderwerp: |
|
|
Ik kreeg er wat van van al die mensen die altijd maar vroegen "lopen ze nog niet???" en dan je heel raar bekijken als je zegt dat je twins van anderhalf nog niet lopen. vreselijk vond ik dat. Ook bij Nina nam iedereen aan dat ze met 1 jaar wel zou lopen, terwijl veel kinderen dat dan bijlange nog niet doen.
Allemaal niet aantrekken Limpie. Hier liep Klara met anderhalf (18 maand dus) en Hanne met 21 maand. Mijn schoonma was er niet gerust in met Hanne en is met haar zelfs naar een kinesist geweest toen Hanne 19 maand was. Die zei natuurlijk dat ze gewoon wat trager was, maar dat er niets aan de hand was en dat we gewoon nog wat moesten wachten. Tja, Hanne wou zelfs nog niet rechtzitten toen ze 11 maand was. Ze zat met 11,5 maand, kroop met 13 maand en liep met 21 maand. Motorisch is ze ok,gewoon niet van de allervlugsten.
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|