| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Margaret

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 15, 2009 10:01 pm Onderwerp: Spruw? |
|
|
Ja ja ik denk dat wij spruw hebben. Zat ik net te denken vorige week dat wij bijna twee jaar verder zijn met borstvoeding en nu heb ik pijnlike tepels echt niet leuk. Mijn tepels doen al een week zeer maar de kindles waren ziek en kwamen een paar nachten om de uur drinken dus ik dacht dat het daar aan lag. Maar gister en eergister merkte ik dat mijn zoon ieder half minuut stopte met drinken en zijn tong aanraakte, dus toen dacht ik aan spruw... heb verder niets in zijn mond kunnen zien, geen witte plekken ofzo maar zal morgen nog een keer goed kijken. Mijn dochters voedings gedrag is niet veranderd ( maar zij is altijd heel serieus en gefocusd met de borstvoeding ).
Ik belde mijn huisarts vandaag om een kweek aan te vragen maar zij werkte niet echt mee tot mij teleurstelling. Ik heb al wat info van mijn LLL leidster, en ook wat opgezocht op borstvoeding.com dus ik ga de Gentiaan Violet proberen, schijnt heel snel te werken, binnen 3 dagen hoor je al minder pijn te ervaren.
Iemand ervaring mee?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1143 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 16, 2009 1:13 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Margaret, ik wist niet dat je nog altijd borstvoeding gaf
Waw, er zullen er niet veel zijn die het je nadoen.
Bij de tweeling had ik (en de kids) ook eens spruw en het is inderdaad heel pijnlijk. Bij ons had een dame van de Zwitserse Kind&Gezin (in Nederland heet dat het consultatiebureau denk ik hé) even naar de kids gekeken en naar mijn borsten en dus hebben we geen kweek moeten laten maken. Wij gebruikten DAKTARIN ORALE GEL. Is een schimmeldodende gel die je in de mond van de kindjes smeert en eventueel op je tepels. Na een paar dagen ben je er vanaf.
|
 |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 18, 2009 7:58 am Onderwerp: |
|
|
Wij hebben bij onze kindjes ook spruw gehad (gaf toen geen borstvoeding meer). Maar wij hebben ook Daktarin orale gel voorgeschreven gekregen voor de kindjes. Maar als je het zelf ook hebt, moet je inderdaad zelf ook smeren. Ik weet niet of dat dan hetzelfde product is. Die orale gel is heel dik zodat hij wat in het mondje blijft plakken.
_________________ moeder van een zoon, twee dochters en de tweeling Sofie en Sarah |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 676 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 18, 2009 8:46 am Onderwerp: |
|
|
|
de dokter heeft onze jongens ook daktarin orale gel voorgeschreven omdat klaas weende bij z'n eten deze week en ik ze al een paar keer antibiotica heb moeten geven (wat schimmels in de hand kan werken)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 18, 2009 2:10 pm Onderwerp: |
|
|
Onze meisjes hadden schimmels in hun mondje van de aerosol en kregen ook die daktarin orale gel. Plakkerig goedje, maar helpt wel.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 921 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 18, 2009 5:34 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zou persoonlijk niet te snel met dactarin e.d. beginnen, dat is toch echt wel al een geneesmiddel hé, terwijl er volgens mij tegen spruw heel wat andere alternatieve methodes bestaan.
Geen persoonlijke ervaring hier echter met spruw, dus ik kan niet zeggen of het dat is of niet. Toch jammer van je HA dat die niet wil meewerken... Kan je geen andere arts raadplegen om toch zeker te zijn van je zaak?
Heel misschien kan het ook een herpes-infectie zijn? Dat zou natuurlijk heel wat minder aangenaam kunnen zijn voor je kleine man. Dan heeft ie koortsblaasjes en aftjes in zijn mond. Dat heb ik zelf ook nog gehad als kind. Maar ja, dat verklaart de pijn aan je tepels niet hé.
Alvast veel sterkte, ik wou dat ik je meer raad kon geven!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Poppemiekes

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 20, 2009 9:04 pm Onderwerp: |
|
|
Hey margaret,
Ten eerste wil ik je feliciteren met je super lange borstvoedingsperiode! Chapeau!
Zoals jij het beschrijft, lijkt het wel veel op spruw. Als de kindjes en jijzelf spruw zouden hebben ga je dat echt wel beginnen merken. Er gaat wit beslag in de mond komen, ze gaan andere dingen ook ni meer willen drinken en veel moeilijker eten. Daarnaast gaan ze een serieuze luieruitslag krijgen, omdat het uitbreidt langs het spijsverteringsstelsel. Dat zijn echt vuurrode blaasjes met vaak ook wit beslag dat je ni kan verwijderen. Ook bij jezelf zal je merken dat de pijn gaat toenemen en je witte blaasjes krijgt op en rond de tepel. De beste behandeling is dan idd Daktarin orale gel, zowel in de mond van de kindjes als op jouw tepels (na de voeding) en Daktozin pasta op de bips. Je kan dat best nog een week gebruiken nadat de klachten zijn verdwenen, want da's iets heel hardnekkigs en dan ben je zeker dat t ni meer terugkomt. Ook alles wassen op hoge t°.
Een andere oorzaak van slechter drinken van de kindjes en pijnlijke tepels bij jou kan een beginnende borstontsteking zijn. Dan proeft de moedermelk heel zout. Je moet dat goed in de gaten houden of je geen harde plek krijgt in je borst en/of koorts of algemeen slecht voelen, want dat kan snel heel erg worden, met 40°C koorts en dan moet je zo snel mogelijk antibiotica krijgen.
Hopelijk ben je snel beter en drinken de kindjes terug goed!
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|