| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog San's blog gyt's blog muzemans's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Dec 28, 2006 9:45 pm Onderwerp: slapen |
|
|
hier een vraagje van een gelukkige maar toch wel een beetje bezorgde mama,ik denk dat ik het onderwerp al eens heb aangesneden,hoelang moeten kindjes van 22 maanden slapen,overal hoor ik mama's van deze kindjes dat ze het klokje rondslapen en dan 's middags ook nog zo een 2 uur pitten,de onze daarintegen...
Ik stop ze om 8 uur in hun bed,dan liggen ze nog te spelen en hun bed af te breken alles vliegt de kamer rond,niet dat ze wenen af ambetant zijn dat niet,na zo een keer of 3 naar boven te zijn geweest,vallen ze dan wel in slaap maar ondertussen is het 9 uur of soms nog later,en dan denk je ze zullen wel iets langer slapen,nou vergeet het maar om 6 uur soms 6 u 30 zijn ze daar weer he,honger als een paard,eenmaal gegeten gaan ze aan het spelen,dan om 11 u 30 patatjes en om 12 uur bedje binnen,als we geluk hebben voor een 1 u 30,maar meestal maar 1 uur,dan blijven ze dus op tot ik ze om 8 uur weer in hun bedje leg,met de gekende routine,is dit normaal en heeft er iemand tips om ze iets langer te laten slapen of rapper te doen inslapen,waar ik mij zorgen over maak is dat ze misschien oververmoeid zouden raken,of maak ik me zorgen voor niks
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3901 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 29, 2006 8:10 am Onderwerp: RE: slapen |
|
|
Line sliep op die leeftijd ook niet altijd klokje rond: vaak was het 20 uur of later eer ze eindelijk sliep (nog beetje drinken, nog een kusje, nog eens dit of dat), en 's morgens is ze ook altijd een vroege vogel (zes uur, half zeven). 's Middags werden het ook korte slaapjes. Sinds ze naar school gaat, valt ze wel snel in slaap op zeven uur, al blijft ze een ochtendmens... en af en toe laat ik haar in het weekend nog eens middagslapen, en dan moet ik haar soms na twee of twee en een half uur gaan wakker maken. Dus dat betert wel weer. Maar als je kids overdag niet lastig zijn van vermoeidheid, en zich goed lijken te voelen, zou ik me niet veel zorgen maken muis. Als ze naar school gaan, ga je ze 's morgens misschien nog uit hun bed moeten sleuren...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 29, 2006 9:57 am Onderwerp: RE: slapen |
|
|
Ik kan je niet echt helpen, maar misschien kan je dit eens proberen. Toen ik die leeftijd had, stond ik om 3 uur aan het bed van mijn ouders om met veel plezier te verkondigen dat ik wou spelen. Toen heeft mijn grootmoeder ergens in de krant gelezen over de kalmerende en goede werking om vaster te slapen van dille-thee. Ik kreeg die toen voor het slapengaan en dat hielp blijkbaar, dus misschien kan je het proberen. In de natuurwinkel vind je vast en zeker wel dille-zaadjes en kunnen ze je wel helpen hoe er thee van te zetten.
Ik zou er eigenlijk ook niet te veel zorgen over maken, als ze overdag actief en vrolijk zijn.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 29, 2006 11:08 pm Onderwerp: RE: slapen |
|
|
Mss gewoon het middagdutje afschaffen?
Mijn vriendin haar kindjes sliepen ook al vrij snel enkel 's avonds, ik druf er geen exacte leeftijd op plakken maar haar jongste is even oud - scheelt 4 maanden - en ze was voor die van ons zonder middagdutje. Ik geloof dat zij ook ongeveer zo oud was als de jouwe.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Dec 29, 2006 11:41 pm Onderwerp: RE: slapen |
|
|
als ze niet zeuren of dergelijke zou ik er geen zorgen om maken dat ze oververmoeid geraken.Ze zullen het zelf wel aangeven hoeveel slaap ze nodig hebben,wel moet er rekening mee houden dat de ene de andere wakker maakt,en misschien heeft de vroege vogel smorgens geen slaap meer en maakt hij de late vogel misschien wakker,en savond het omgekeerde?
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kathleen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Dec 30, 2006 8:07 am Onderwerp: RE: slapen |
|
|
Ik zou me er ook niet teveel zorgen over maken. Hier slapen ze ook nogal onregelmatig. En ze gaan om 19.00 hun bedje in (dan vallen ze om van de slaap), maar zijn er weer tegen 6.00 ten laatste. goochelen om hun bedtijd te verlaten, lukt niet.
Lotte weigert te slapen in de crèche, dus drie dagen per week slaapt ze zelden of nooit overdag..
Ik denk wel dat je het zou merken als ze echt te moe worden, denk dan niet dat ze de energie zouden vinden om te spelen.
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1564 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Dec 30, 2006 10:25 am Onderwerp: RE: slapen |
|
|
ieder kind geeft wel aan wanneer ze moe zijn hoor!
Zo is Tess vorige weekend op mijn schoot in slaap gevallen, heeft ze nog nooit gedaan. Ze was ook wel wat ziekjes en had blijkbaar die extra slaap nodig.
Hier slapen ze tot ongeveer 7h - soms 7H30, en rond 9h - 9h30 worden ze lastig van vermoeidheid en gaan ze er terug in. Als ze thuis zijn voor ongeveer een uurtje (we maken ze terug wakker) maar in de creche laten ze ze slapen en dan ik het vaak bijna middag. In de namiddag slapen ze dan amper een uurtje tot anderhalf uur. Rond 17h30 worden ze terug moe, maar dan hebben ze hun verzetje (boterhammetjes eten) en tegen 19h - 19h30 na de fles gaan ze hun bed in, zonder morren en onmiddelijk slapen. Het is nu zelfs zo dat als ik zeg, gaan we slapen dat ze op 1-2-3 zelf al aan de trap staan. Maar ik vrees dat die periode niet lang meer zal duren.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|