| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 1:07 pm Onderwerp: |
|
|
Dat is ook zo : ze begrijpen veel sneller woorden dan ze ze uit kunnen spreken. Nog voor onze kids spraken kon ik hen al vragen om iets op te rapen voor mij en ze deden en doen dat zeer vlotjes .Is nu wel handig want mama begint het wat moeilijk te krijgen om de grond aan te raken
Hier hebben ze die tweelingentaal een beetje overgeslagen, Ruben heeft ze wel gebruikt maar Isaline vertaalde hem steeds waardoor hij zich de moeite deed om toch nederlands te spreken. Denk dat het Isalines kwebbeldrang die ze van mama heeft was die haar overtuigde om geen twintaaltje te spreken. Ze kunnen het wel hoor want toen wij Ruben nog niet begrepen , begreep zij hem wel. Maar nu zelfs tegen elkaar spreken ze mooi nederlands.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1615 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 4:31 pm Onderwerp: |
|
|
zoals oma mie al schreef praten ze onderling in een taaltje dat wij niet verstaan. Maar tegen ons een verstaanbare taal.
ik heb nu zelfs een echo'tje in huis.
Dieren geluiden gaat hier al heel goed. poes, koe, hond, leeuw, kip, kikker en eend,...
Moet nu toegeven dat Tess een vriendje heeft in de creche: mortin (denk wel dat het zo wordt geschreven). Als ze aankomen is hij er meestal en de opvoedster melde me dat hij het vooral voor Tess heeft.
Grappig hé... dus Gyt de jongens hebben al concurrentie!
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 6:33 pm Onderwerp: |
|
|
aie, dan moeten we echt snel weer eens afspreken, zodat mijn jongens hun charmes kunnen bovenhalen!
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 8:51 pm Onderwerp: |
|
|
|
hier spreken ze ook nog steeds dat tweelingentaaltje,maar wordt nu wel gewaar dat ze in een sneltempo nederlands aan het bij leren zijn,klaar voor school misschien...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|