| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 5:57 am Onderwerp: |
|
|
Wel grappig hoor! Wij voeden de kindjes 2.5-talig op (ikke Nederlands, mijn man Zwitsers-Duits en aangezien ik en mijn man Engels spreken zal daar ook wel wat van blijven hangen). Als daar dan nog eens hun eigen onderlinge taaltje bijkomt ...
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 6:45 am Onderwerp: |
|
|
dan zijn t direct al taalexperts
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 7:18 am Onderwerp: |
|
|
|
mss gaan ze wel een tussentaal tussen al die verschillende talen ontwikkelen!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 7:59 am Onderwerp: |
|
|
Ja, dat wordt nog wat. Conversaties à la "mama, i wot nuut me esse. Ik wil mijn tut and play with my sister" (= mama, ik wil niets meer eten. Ik wil mijn tut en spelen met mijn zus).
Ik zie er al naar uit
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 8:10 am Onderwerp: |
|
|
ge kunt dan direct gaan sollisiteren voor vertaler tolk voor babys
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 11:25 am Onderwerp: |
|
|
hen meteen esperanto leren?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 12:03 pm Onderwerp: |
|
|
Dierengeluiden beginnen hier al een heel klein beetje te lukken: Ella doet de poes na (maaw) en de koe (een heel kort 'boe'). Louise probeert alle woorden die beginnen met een 'k' te zeggen: als ze dus een konijn of een koe ziet, zegt ze 'K! k! k!', best wel grappig. Verder hebben ze nu het kiekeboe-spelletje ontdekt: één van de 2 kruipt ergens achter en zegt 'Piep'. Louise kan dat heel goed zeggen, maar Ella kan nog geen i-klanken en die zegt 'paap', super hilarisch natuurlijk, die twee tegen elkaar 'Piep!' 'Paap!' en dan maar lachen, en wij erbij! Louise kan nu ook al 'bal' zeggen hoewel de l niet altijd duidelijk hoorbaar is. Ook 'ballenbad 'probeert ze na te zeggen: 'Bababa'! Ella zegt sinds een tijdje heel mooi en met zo'n lief stemmetje 'papa'. Louise houdt het op mama, ook tegen papa, oma, opa, ...
Ik verschiet er elke dag weer van hoeveel ze al verstaan! Vanmorgen nog vroeg ik zo voor de lol aan Ella waar haar pyjama was (die had ze aan), en ze trekt aan het truitje van haar pyama en laat het me zien...Ze pikken echt meer op dan we denken!
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|