| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1615 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 30, 2007 12:36 pm Onderwerp: |
|
|
dordat er hier in het schooltje maar van elke graad maar 1 klasje is zal ik niet veel anders kunnen dan ze samen te laten zitten.
Ik ga ze niet splitsen wat school betreft, daarvoor moet ik omrijden en hier zitten ze net om de hoek. nog geen 5 min wandelen.
In de creche zitten ze samen in 1 groep en lijken elkaar ook daar niet nodig te hebben. Wat het reeds makkelijk maakt!
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Femke1803

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 10, 2007 9:49 am Onderwerp: |
|
|
Heejheej..
Als 1 tje van een meerling (3ling) wil ik ook graag wel eventjes laten weten hoe het bij ons is gegaan..
Als kindjes waren we vrij verlegen en hingen we erg veel aan elkaar..en ook voor ons kwam er een tijd om naar de basisschool te gaan of we er mee eens waren ofniet..maar dit ging nog niet zo gemakkelijk als dat de docente en ouders dachte het werd letterlijk de 1e paar weken een gevecht bij de deur..echt erg..we vonden het met 3e zo erg dat we achter gelaten werden daar in een vreemde groep..onze docente weet nog steeds hoe het gegaan is haha..maar wij spande altijd met 3e samen als ons iets niet beviel..
er werd ook gesproken om ons uit elkaar te halen..op school zeggen ze dat het beter is enzo...voor de ontwikkeling leren ze zonder elkaar blabla..maar ik ben blij dat onze ouders het niet gedaan hebben..het verschilt natuurlijk ook per meerling..maar we hebben het met 3e goed gehad op de basisschool met 3e bij elkaar.. geen problemen.. En het praten over school enzo dat gaf idd wel eens problemen omdat je dan met 3e hetzelfde wilde vertellen..maar dat gebeurde gewoon om ste beurt dan de een en dan de ander..
Zelfs op de middelbare school hebben we bij elkaar gezeten..daar waren ze het eerst ook niet zo mee eens.. en ik zat eerst ook als enigste van de 3 een niveau hoger.. en ik kon het gemakkelijk aan hoor.. maar het zat me toen gewoon niet lekker en ik functioneerde niet.. ik voelde me alleen en me 2 zusjes hadden elkaar en konden hetzelfde tegen elkaar vertellen enzo en ik wist daar dan niets van af..
toen ben ik later bij hun in de klas gekomen en het ging toen echt heel goed.. en dan groei je vanzelf de eigen kant op.. eigen intresses hadden we al..maar we hadden elkaar gewoon "dichtbij" nodig voor de steun enzo..en Nu zijn we eigen richting op gegaan..eigen vrienden..maar ook gezamelijke vrienden..en gaat het gewoon goed.. maar het is gewoon een proces dat moet groeien en ik denk dat de kinderen zelf aan moeten geven wat ze willen.. dat zonder elkaar komt vanzelf wel als ze er klaar voor zijn..
En dan zelfs nog heb je ze gewoon nodig.. omdat je tog een sepciale band met ze hebt..
zo heel verhaal..!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 10, 2007 9:53 am Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je ervaring Femke !
Het is leuk om het eens van een "ervaringsdeskundige" te horen
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 10, 2007 10:28 am Onderwerp: |
|
|
denk dat je het idd best geval per geval bekijkt en geen algemene regel kunt opstellen. Vond de overgang naar de klas voor de tweeling allezins minder beangstigend dan die van stan. Vooral omdat ik wist dat ze gewoon elkaar hadden! Ze stonden dus vorig jaar op 1 september helemaal niet beteuterd te kijken, maar zetten heel de gang op stelten met hun spel! alle andere kindjes (ook degene die niet nieuw waren) stonden toch een beetje verlegen naar alles terug te kijken (want 2 maanden is toch lang voor zo'n kleine uk!)
Hoe we het in de basisschool zullen doen weet ik nog niet. Er zijn enkel in het eerste en tweede leerjaar twee klassen, dus vanaf het derde zitten ze weer tesamen. Feit is dat ze niet echt elkaar storen, maar samen met hun boezemvriendje zo sterk zijn (ook tegen de juf) dat het soms storend is voor de juf...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2817 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 10, 2007 11:09 am Onderwerp: |
|
|
Ja Femke het is inderdaad leuk te horen hoe het allemaal verloopt in het leven van een meerling. Zelf heb ik ook een tweeling broer en is er ook een band maar ik denk dat de band tussen mijn tweeling zoontjes hechter is. Ik heb tot het zesde leerjaar met mijn broer samen gezeten en daarna elk een andere weg opgegaan, vrienden hadden we ook vaak dezelfde behalve dan diegenen die we nieuw leerden kennnen. Nu woont mijn broer nog steeds dicht in mijn buurt maar lopen we elkaars deur niet plat. We weten wat we aan elkaar hebben ook al is het soms al weken geleden dat we elkaar zagen.
Ik vind het wel leuk om je verhaal te lezen femke en ik zou zeggen, schrijf hier op de site gerust verder. Dat doen we allemaal.
Als je zin hebt kan je ook een blogje openen daar zetten we onze dagelijkse of wekelijkse belevenissen in. Is wel steeds leuk om te lezen.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1615 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 10, 2007 1:02 pm Onderwerp: |
|
|
Femke, bedankt voor je post!!
soms heb ik het gevoel dat Kaat en Tess enkel op zichzelf spelen of met elkaar. Het is nu wel heel leeftijd gebonden dat ze vooral op zichzelf spelen, maar toch...
Maar hadden jullie in kleuter en lagere school elk jullie eigen vriendinnetjes en vriendjes?
Leer je makkelijk andere mensen kennen als je steeds samen bent? iof heb je toch zo dezelfde vrienden?
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Femke1803

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 10, 2007 1:11 pm Onderwerp: |
|
|
| Jessie schreef: | Femke, bedankt voor je post!!
soms heb ik het gevoel dat Kaat en Tess enkel op zichzelf spelen of met elkaar. Het is nu wel heel leeftijd gebonden dat ze vooral op zichzelf spelen, maar toch...
Maar hadden jullie in kleuter en lagere school elk jullie eigen vriendinnetjes en vriendjes?
Leer je makkelijk andere mensen kennen als je steeds samen bent? iof heb je toch zo dezelfde vrienden? |
Wij speelde ook veel met drieen..zie ons al helemaal zitten op de slaapkamer met de barbies ieder eigen huisje gebouwd enzo.. en mama vertelde dat we vroeger ook ons eigen gebrabbel hadden de eenbrabbelde iets en de ander gaf dan bijvoorbeeld een blokje aan ofzo..
op de lagere school hadden we wel ieder een eigen beste vriendinnetje..we hadden zo onze voorkeur..maar over het algemeen was dan tog het ene vriendinnetje ook vriendinnetje van de andere al dan toch meer of minder.. maar was juist erg gezellig met het afspreken en het spelen.. Nu hebben we dat nog wel hoor..maar komt ook gewoon omdat je dezelfde leeftijd hebt..
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|