Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
San's blog
gyt's blog
muzemans's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Samen in de klas ?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Samen of apart
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kristel

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 7:51 pm    Onderwerp: Samen in de klas ? Reageren met citaat

Ik zit met een dillema, de papa wil hen graag volgend jaar samen in de klas zetten zodat ze ook in het eerste elkaar kunnen helpen met vanalles en nog wat, ik weet het, het is nog ver weg maar toch denk ik er al over na.
Het is idd leuk om samen te zitten maar ze doen het zo goed alleen in de klas, nu mogen ze soms ook niet in elkaars klas van elkaar Rolling Eyes
Nu zitten ze soms ook op elkaars lip, maken soms veel ruzie, zitten elkaar te plagen (daardoor het idee om 50/50 qualitytime te doen met de papa en af en toe eens 1 ouder en 1 kind te hebben om induviduele aandacht te kunnen geven.)
Ik bekijk het soms vanuit mijn standpunt, ik zou ook niet graag constant een meekijkend oog hebben overal waar ik ben, ik zit soms graag eens op mezelf maar de papa heeft al met veel tweelingen gesproken en die vonden het allemaal geweldig.
Ook de oma heeft haar bedenkingen zoals ik, heeft ook al eens aan de juffen gevraagd wat zij ervan vonden en ook zij vonden dat het super ging en dat het voor Dagmar en Greg ideaal was, er zitten nog andere tweelingen maar die zitten allemaal wel samen in school.
Dus ik weet het ni ...
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 8:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

tja mijn standpunt ken je...appart maar of dat beter is of helemaal ni zal de toekomst uitwijzen,hier is het tot nu toe prima
Ingdingske

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 8:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

als jongere zus van, .... mijn zussen hebben steeds bij mekaar in de klas gezeten op lagere school en ook aan begin van humaniora,... tot bleek dat eentje misbruik begon te maken van de situatie,...huiswerk overschrijven, rekenen op nota's vd andere ed... ook hun interesses en kwaliteiten bleken toch op n ander vlak te liggen. op een bepaalde leeftijd begon er bij hen soms inderdaad een soort ergenis te ontstaan door constant op elkaar lip te zitten (ze sliepen toen nog samen) een eigen klas en eigen kamer gaf hen wat meer ademruimte waar ze toen nood aan hadden. daarnaast speelt mi het aspect van 'zelfstandigheid', ze hebben als kind nooit anders geweten dan dat ze samen waren, ze waren in de jeugbeweging & sportvereniging die volgens leeftijden ingedeeld werden, altijd samen, samen op kamp, zelfde vriendjes. het leren van op zichzelf te rekenen, hoe omgaan met 'alleen' zijn,... daarin verschillen zij toch sterk van mij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 9:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

pff, ervaring hiermee heb ik nog niet, wij denken al maar of we hen samen moeten zetten in de kleuterklas. Instinctief zou ik hen die eerste drie jaartjes samen willen houden, maar als ik zie hoe Pieter Lennart nu kan koeieneren... Dan denk ik wel eens dat dat ventje misschien beter zou ontwikkelen zonder zijne stoere en haantje-de-voorste broer vlakbij. Nu antwoordt Pieter al altijd in de plaats van Lennart, als ik bv vraag 'hoe doet de koe Lennart?' doet Pieter 'boe'. Maar als Pieter het fout doet, dan zal Lennart het wel juist zeggen. Hij heeft gewoon iets meer tijd nodig om in gang te schieten. Ik ben blij dat ik de beslissing nog een achttal maandjes mag uitstellen, tegen juni moet de school het wel weten... Wat het moeilijker maakt, is dat ik een voorkeur heb voor één juf, en tja, wie mag dan bij haar???
Enfin Kristel, kan dus met je mee denken, maar antwoorden of suggesties heb ik niet. Enkel dit: ik geloof toch echt wel dat je naar jezelf moet luisteren, ik denk dat een welmenende mama geen beslissingen zal nemen die haar kids echt niet ten goede komen. Durf op je gevoel af te gaan!
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 7:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

kristel,
bij ons zitten ze tesamen, omdat er maar 1 klas is, en vorig jaar was dat wel ok, maar dit jaar heb ik er spijt van, dat ik ze niet apart kan steken. (want het is ook echt nodig).
trouwens: hebben ze elk nu geen vriendjes in de hun eigen klas? Dan zal er toch eentje zijn vriendjes moeten achterlaten? En wie dan?
ik zou ook gewoon op mijn gevoel afgaan. Nu nog de papa mee krijgen....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 8:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier zitten ze terug samen (1ste kleuterklas) en dit gaat (nu nog) zeer goed. Maar ja het eerste is al een grote mijlpaal en veranderd er zeer veel. Ik denk ook dat je op je gevoel zal moeten afgaan of beter gezegd het instinct van je. Wie kent er zijn kids beter dan de mama. Maar hoe denken ze er zelf over? Willen ze zelf ook apart zitten? Dit is wel moeilijk deze beslissing en ik weet dat ik er over enkele jaartjes ook zal voorstaan.
Hopelijk vind je een oplossing.
bestellen bij muzemans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 8:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ons kids zijn ook totaal verschillend van karakter en net als bij Gyt is het bij ons Isaline die haar broer koeioneert maar toch hebben ze op school daar geen last van in de klas of op de speeltuin. Elk doet zijn eigen ding. De juf zegt dat Ruben zich gewoon op zijn eentje bezighoud en dat Isaline iedereen en vooral de juf voortdurend "lastig" valt, maar haar broer, die laat ze met rust, ze kent hem al hé. Moest deze situatie verslechteren zou ik ze wel uit elkaar halen maar momenteel is dit ideaal en goed. Het hangt gewoon van je kids af. Wat zeggen ze er zelf van? Willen ze wel samen zitten in 1 klas nu ze dit niet gewend zijn?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Samen of apart Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: