| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2008 4:02 pm Onderwerp: Rijpere baby = gemakkelijkere baby ??? |
|
|
Hanne en Klara zijn met 37,5 weken geboren. Medisch gezien dus niet te vroeg en ze waren rijp en gezond en mochten direct mee op de kamer en nadien naar huis. Maar ze waren nog erg mager, hebben veel geweend, ik heb enorm gesukkeld met borstvoeding (het was niet makkelijk ze aan te leggen en ik had dus erge kloven en bloedende tepels), ze gaven veel over, ...
Nina is nu met bijna 40,5 weken geboren. Ze is echt een droom van een baby. Veel makkelijker om bv aan te geven, ze laat langere pauzes tussen de maaltijden, weent weinig als ze wakker is, ...
Klopt het naar jullie ervaring ook dat, zelfs al worden de babies medisch gezond en rijp verklaard, dat als ze niet volledig à term geboren worden, ze moeilijker zijn? Het gewicht van de baby speelt natuurlijk ook voor een groot deel een rol. Hoe zwaarder de baby, hoe sneller ze doorslapen etc. etc.
Naar mijn ervaring (tot nu toe hé) is het echt een wereld van verschil een baby van 37,5 weken of eentje van 40,5 weken, zelfs al worden ze medisch even goed beoordeeld en zijn ze medisch gezien even goed ontwikkeld.
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2008 4:37 pm Onderwerp: |
|
|
ik kan je alleen maar bijtreden. Stan is geboren op bijna 42 weken, een droom van een baby, ante en kobe op 38 weken, kon je bezwaarlijk een droom noemen
Ik denk toch dat het gewicht hierin het meest bepalende is hoor... (stan 4 kg, ante en kobe elke 3 kg)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2869 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2008 4:59 pm Onderwerp: |
|
|
Hier hetzelfde met Joey.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3956 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2008 9:59 pm Onderwerp: |
|
|
hier wogen ze alledrie 3 kg, maar ik heb niet dezelfde ervaring hoor. Okee, Pieter was een enorme krijser, maar dat had zijn redenen hé (reflux). Maar buiten zijn crisissen sliepen beiden eigenlijk vrij goed, zowel overdag als 's nachts. Met Line heb ik die eerste maanden heel wat nachtjes half slapend in de zetel gezeten omdat ze het lastig had... en overdag hing ze meer in de sleng dan dat ze in haar wieg lag. Nochtans was zij er op juist 40 weken terwijl de jongens geboren zijn op 38 weken.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2008 10:31 pm Onderwerp: |
|
|
hier merk ik eigenlijk ook weinig verschil tussen de twin en Nicolas , ze zijn eigenlijk alle drie te vroeg geboren en dan nog es ingeleid dus niet natuurlijk maar toch zijn ze alle drie heel gemakkellijke kinderen. Ook het gewicht verschilt enorm van rond de drie kilo bij de twin tot bijna 4 kilo bij Nicolas. Wat wel verschilde was de snelheid van het nachtelijk doorslapen. Bij de twin op 5 weken en bij Nicolas al op drie weken. En dat kan al schelen.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 627 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Feb 24, 2008 5:22 pm Onderwerp: |
|
|
hier denk ik toch ook dat het wat veschil maakt, Yerko is geboren op veertig weken en die sliep ook makkelijker en sneller door, liet snel meer tijd tussen voedingen enz...
hij woog ook 3,7 kg en dus bijna een kg meer als de twins
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Feb 24, 2008 8:05 pm Onderwerp: |
|
|
|
Buiten het feit dat Ella nogal veel tijd neemt om te eten, vind ik haar toch geen moeilijk kind. Tussen de voedingen door valt ze gemakkelijk in slaap en 's nachts slaapt ze toch soms al 5 uur door.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|