Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

relatie meter - petekind

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 3:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De ene mama kan haar kinderen makkelijker los laten dan de andere.
Doordat ik Kaat en Tess van dag 1 als 2 andere kindjes heb aanzien en niet als een tweeling maakt het voor mij iets makkelijker om ze uit elkaar te halen (mijn gevoel - ik wil hier niemand met de vinger wijzen hé!). De eerste keer was het niet gemakkelijk en soms vinden ze het nog raar dat zus niet mee is. Eens alleen krijg je 2 verschillende kinderen te zien. Rustiger vooral! Maar als ze elkaar terug zien: wat een vreugde, je moederhart smelt des te meer!!
Wij proberen om ze 1 maal per week even uit elkaar te halen. En moeilijk is het niet hoor: 1 gaat mee naar de winkel en de andere blijft thuis bij papa. Zo genieten ze even van alle aandacht van 1 ouder en wennen ze eraan even alleen te zijn.
Het is zo een stap om ze dan ook apart naar een meter of peter te doen.

Twinneke: er zijn nu eenmaal mensen die niet zullen snappen dat je je kinderen nog niet kan loslaten. Maar het is jouw leven en het zijn jouw kinderen. Mensen moeten nu éénmaal geduld leren hebben.
En als de meter vindt dat je op haar vingers kijkt terwijl ze daar zijn, 't ja dat wil dan ook wel wat over haar zeggen. Als je echt met de kinderen bezig bent, merk je dat volgens mij gewoonweg niet. Ik kijk soms ook mee over de schouder van diegene die met de kinderen bezig is hoor. Je bent en blijft de mama en je bent in eigen huis!
Ik vind het wel dapper van je dat je er haar hebt over aangesproken, ook al heeft het nu bij jou een slecht gevoel gekregen. Maar met het te negeren kom je geen stap verder.
Double Trouble

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 4:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik denk dat ik hier niet meer hoef te reageren he Twinneke.Je weet hoe ik er ook over denk Wink

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
oma mie

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 4:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik denk niet twinneke dat jij je kinderen niet met iemand wil delen. Als dat het geval zou zijn dan zou je ergens in een godvergeten oord gaan wonen ver van iedereen. Het is gewoon zo dat je het op je eigen tempo wilt doen en dat is je volste recht. Kritiek op de manier van opvoeden geven is altijd gemakkelijk als je niet dag in, dag uit met de kinderen bezig bent en ieder kind heeft zijn/haar eigen karakter en heeft zijn/haar eigen 'handleiding' als het ware en als moeder weet je het beste hoe jouw kinderen zijn.
sandrita

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 8:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

neen twinnekke je ben geen overbeschermde moeder die haar kinderen met niemand wil delen
jij ben hun mama die het beste wilt voor haar dochtertjes
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 11:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is hier al gezegd en het is zoals muze en tante kat zeggen : iemand die geen kinderen heeft kan daarom wel even goed voor kinderen zorgen en kan ook een meerwaarde betekenen in het leven van een kind . Maar ik kan niet geloven dat iemand die geen kinderen heeft ook maar beseft welk gevoel een eigen kind bij je losweekt . Ik heb altijd intens verlangd nnaar een kind en wist dat ik er zielsveel van zou houden , maar de inpakt en de gevoelsen die zo'n kinderen met zich meebrengen is nog miljoenen keren groter dan ik kon denken toen ik nog geen kinderen had . En dat kan iemand zonder kinderen niet kennen en begrijpen . Ze begrijpen wel dat je van je kinderen houd maar de sterkte van die moederband , dat kun je nooit begrijpen als je het zelf niet meemaakt. En misschien is het dat wat je schoonzus nu niet snapt hoe meoilijk het kan zijn om je kind aan iemand anders toe te vertrouwen ook al vertrouw je die persoon voor 100% , het blijft een meoilijk iets.
We zijn trouwens gisteravond nog wezen nieuwjaren naar de meter van Nicolas en die mensen zeiden uit zichzelf dat hij nog te jong is om van zijn mama weg te gaan en dat ze met plezier met hem later overal naartoe zullen gaan, ze zouden hem zelfs meenemen naar disneyland voor enkele dagen (doen ze met haar andere petekind ook) maar nu is hij gewoon nog te jong. Ben ik blij dat ze er hetzelfde over denken als wij! Ze hebben zelf altijd verlangd naar een kind en er nooit een kunnen krijgen ondanks alle behandelingen. En je ziet gewoon dat ze beiden keigoed met kinderen kunnen omgaan en ik vertrouw hen ook 100% want ze zullen ook altijd vragen wat de regels thuis zijn en zo maar toch zou ik het niet kunnen om Nicolas daar een nacht te laten. Het is gewoon een groeiproces. Ruben en Isaline zouden het nu wel al mogen moesten ze het willen . Maar ze durven nog niet want vooral Ruben dan is bang van zijn hond en de paarden. Dus daaraan moet hij nog wennen maar dat zal wel beteren want nu ze meter is , zien we ze ook veel vaker .

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
twinneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 1:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad, isa, zo voel ik het ook aan: je weet nooit welke impact kinderen op je (gevoels-)leven gaan hebben! En je weet nooit hoe je dan op bepaalde dingen gaat reageren...

Jammer genoeg is de afspraak gisteren met mijn schoonzus niet door gegaan (we gingen samen iets doen met de meisjes) omdat ze ziek was...

Terug naar boven
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 10:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Oei, da's pech...
Ik geef Isa trouwens volmondig gelijk; ik wist ook altijd al dat ik kinderen wou, maar nu ze er zijn, is de liefde en dat moedergevoel nog zoveel groter dan ik ooit kon vermoeden!
Twinneke, niet teveel twijfelen aan jezelf hoor! Jij bent de mama en ik vind het knap dat je probeert om goeie afspraken te maken en de band wat aan te halen met de meter. Je kan die dingen ook niet forceren, vind ik, dat moet ook wat spontaan gebeuren.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 7 van 8

Ga naar: