Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
San's blog
gyt's blog
muzemans's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

relatie meter - petekind

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 10:43 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi

hier heb ik het ook niet makkelijk gehad met de kids voor t eerst weg te doen, weten jullie nog, we zaten er echt wel volledig door en mede door jullie adviezen ehbben we de kids dan een nachtje bij oma gedaan en hebben die avond vooral... heerlijk veel geslapen en waren we weer opgeladen voor een onze drie kids!

Nu laten we ze af en toe wel uit logeren bij de omas - gewoon om eens ff met ons twee te gaan eten en wat meer te slapen.. langer dan tot zes uur.
Voor de rest genieten we van ons gezin, met al zijn levendigheid en voor en nadelen...

Hier zijn er heel verscihllende relaties met meter en peters, vind ik...
bij Yerko zijn mijn zus en C zijn papa meter en peter. Die doen dat super, maar eerder gewoon als tante en opa. K denk niet dat ze t zien als een speciale extra taak of job, ze zien het gewoon als een naam en t maakt niet uit dat ze meter of tante zijn. Ze zien de kids bijna wekelijks en de kids kennen hen goed, maar dus ook allemaal als opa en tante en niet specifiek als meter van Yerki

onze twins hebben elk een meter en peter. bij Kenzo is dat een vriendin van mij en C zijn broer. Die vriendin vond het super om gevraagd te worden!!! Ze had zelf bijna geen kansen om meter te worden (bij haar broer komen er geen kids en haar schoonzus is na twee gestopt) en ze vond het echt schitterend. Ook al heeft ze Kenzo sinds oktober of zo niet meer gezien, ze volgt vol spanning onze site en webblog en leeft mee met haar metekind.

T is maar om te vertellen dat er verschillende manier van meter en peterschap zijn, en tis maar allemaal hoe je t bekijkt he!!!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
chokotoff

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 12:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is zoals L aanhaalt, je hebt verschillende relaties tussen peter/meter en pete/metekind. Ikzelf ben peter van het derde kindje (dochter) van mijn beste vriend. Ik vermoed dat zij op zich nog niet zo bijster veel gehad heeft en ik heb de indruk (hopelijk mis ik hier niet) dat zij dat ook niet echt van mij verwachten. Ik was/ben uiteraard wel fier, maar doordat we nu zelf twee bengels hebben, is die aandacht toch wel minder. Ik vind het in ieder geval wel goed van Twinneke dat zij dit aanhaalt, want ik heb daar eigenlijk nog nooit bij stil gestaan en misschien moet ik het hen gewoon eens vragen of dat ze niet meer van mij, als peter, verwachten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
twinneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 1:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat het eigenlijk wel normaal is dat je als je als peter een vriend of vriendin bent van de ouders, het normaal is dat die relatie met je petekind maar eerst intenser wordt naarmate dat kindje ouder wordt. K'evin's petekind is de dochter van zijn beste vriend, en sinds ze twee is hebben we veel meer contact met haar en komt ze hier soms al eens alleen spelen. We gaan ook soms samen op vakantie. Kevin heeft zich nooit opgedrongen, en zie, het komt vanzelf.
Ik moedig de meters en peters wel aan om hun petekinderen te zien. Spreek er regelmatig mee af, ... maar ja, als ze nooit kunnen... Bij ons volgt ook geen enkele meter of peter bij mijn weten de blog, dat vind ik wel heel jammer. Ofwel lezen ze 't wel, maar laten nooit een reactie na.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
oma mie

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 1:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

opa is ook peter van de zoon van vrienden. Veel hebben ze echter niet met elkaar opgetrokken. Tante E was er meer voor hem dan opa (via school en oppas).
Vroeger werd ook niet verwacht dat peters en meters zich met de kinderen bezig hielden. Mijn peter ken ik het best van nieuwjaarsbrief voorlezen en weer weg en af en toe eens langs bij hem toen om met zijn kinderen te spelen. Mijn meter had en heb ik iets meer contact mee omdat die bij mijn oma woonde waar ik af en toe ging logeren en die komt af en toe bij mijn ouders langs (zus van mijn pa). Mijn peter weet zelfs niet meer wie ik ben als het hem niet gezegd wordt dus het nieuwjaren is ook al lang achterwege gebleven. Peter- en meterschap is eigenlijk iets godsdienstigs en dient om er voor te zorgen dat de kinderen in goed geloof worden opgevoed als de ouders verstek zouden laten gaan.
Nu is dat in veel gevallen helemaal anders.
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2008 11:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

das juist oma mie . Hetzelfde bij mij trouwens : mijn peter is de broer van mijn pa en sinds ze in ruzie zijn geslagen omdat mijn pa de begrafenis van hun ma (mijn oma) helemaal alleen moest betalen (ze wilden zelfs niet naar de begrafenis komen) wil ik er zelfs niks mee te maken hebben met die egoïsten. We hebben ook nooit een band gehad, zagen elkaar alleen met nieuwjaar.
Mijnmeter heb ik een betere band mee maar voor haar beperkt zich de bezoekjes ook tot nieuwjaar en verjaardagen, hoewel ze het niet erg zou vinden dat ik ook zomaar binnen zou springen. Zij is de zus van mijn ma. Trouwens , sinds ik de kids heb , zie ik haar ook vaker en krijg ik zelf geen kadootjes meer maar geeft ze de kids altijd een beetje centjes om in hun spaarpot te steken . En eigenlijk vind ik dat wel leuk zo , ze is nu in plaats van mijn meter een beetje een vervangoma geworden!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
twinneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 1:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteren heb ik dus met mijn schoonzus, meter van Ella, een babbel gehad over deze hele zaak. Op de moment zelf drong het niet zo door, maar eigenlijk ben ik er helemaal niet goed van. Ik ben er achteraf nog veel over aan het nadenken geweest, heb er zelfs vannacht van wakker gelegen.
Zij vinden dus dat ik de kinderen van hen afscherm, en dat dat al is van toen ze baby waren. Als ze hier zijn en met de kinderen bezig zijn, voelen ze zich altijd in de gaten gehouden door mij, precies of ik sta te zien of ze het wel goed doen. Enfin, ik weet niet waar ze het uithalen, maar blijkbaar voelen ze zich op de vingers gezien als ze in mijn bijzijn met de meisjes bezig zijn. Ze willen al een hele tijd graag iets met Ella of met de twee meisjes iets doen zonder ons, maar durfden het tot hiertoe niet vragen. Ze waren er immers van overtuigd dat ze toch een njet zouden krijgen.
Ik heb haar gezegd dat ik snap dat ze een band wil opbouwen met haar petekind, maar dat ze moet begrijpen dat ik eerst wil dat ze haar vertrouwen wat meer wint. Dus zoals de tips die ik hier eerder kreeg: stap voor stap opbouwen. Ik ben op de moment absoluut niet in klaar om haar pakweg morgen een halve dag alleen mee te geven. Dat heb ik dus ook duidelijk gemaakt. Ik heb haar ook gezegd dat ik het er moeilijk mee heb de meisjes op deze leeftijd al te scheiden. Ik zou het tof vinden dat mettertijd elk kind met z'n eigen meter en peter dingen apart doet, maar nu, op deze leeftijd, nu ze elkaar echt beginnen te ontdekken en echt onafscheidelijk zijn, vind ik het nog te vroeg. Als ze bv een jaartje ouder zijn, kan je hen al eens iets uitleggen en kunnen ze het misschien al wel wat snappen. En mijn schoonzus snapt niet dat ik hen niet wil scheiden. Tja, ik kan het niet uitleggen: ben er gewoon nog niet klaar voor en zou het makkelijker vinden om hen met twee eens een paar uurtjes naar hen te doen...Ik denk dat je zelf een tweeling moet hebben om dat gevoel te snappen, of overdrijf ik nu?
Ze snapt ook niet dat ik het moeilijk heb om mijn kindjes weg te doen. In hun vriendenkring doen kids blijkbaar niks anders, en volgens hen 'bloeien ze daar helemaal van open'. Ja, kan best zijn, maar moet dat dan al per sé op 19 maanden?? Ik voel gewoon dat ik er nog niet klaar voor ben. Dan mag dan heel egoïstisch of kortzichtig (zoals zij het noemt) overkomen, maar ik heb geen zin om hier iets te forceren. Ik voel nu dat ik hen al wat makkelijker kan loslaten dan een half jaar geleden, dus ik veronderstel dat de rest ook wel automatisch zal komen. Ik ben er voorstander van om mijn kinderen apart iets met meter en peter te laten doen, zodat ze inderdaad voelen dat ze iemand voor zich alleen hebben en niet altijd van hen samen, zoals sunny zegt. Maar ik heb wat tijd nodig om aan die gedachte te wennen...

Ik heb het allemaal zo goed mogelijk proberen uit te leggen, maar ik voel heel goed aan dat ze er het hare van denkt en me niet helemaal begrijpt. Ik heb echt commentaar gekregen op mijn manier van moeder zijn en dat heeft me meer geraakt dan ik dacht. Ben er echt niet goed van! Ben ik dan zo'n overbeschermende moeder die zo egoïstisch is om haar kinderen met niemand te willen delen???

Terug naar boven
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 1:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee hoor Twinneke, toen ons kids die leeftijd hadden had ik het ook moeilijk met hen weg te doen. Maar het betert wel naarmate ze ouder worden. Met hen te scheiden hadden de kids het zelf moeilijker dan ik want ik vond het wel is goed dat ze alleen zonder hun broer is weg waren maar moet toegeven dat het op die leeftijd bij hen eigenlijk nog niet veel voorkwam. Sinds ze naar school gaan is het veranderd en gaan ze dikwijls met hun meter of peter weg.

Maar ik vind dat je dat allemaal zelf moet uitmaken, iedereen is anders en heeft een andere mening daarover, en het zijn jou kinderen dus moeten ze jou mening respecteren. Je moet er klaar voor zijn.

Ik ben wel is blij dat ze is weg gaan met hun peter of meter zodat het is wat rustiger is Wink
bestellen bij muzemans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8

Ga naar: