| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 1:25 pm Onderwerp: |
|
|
meer moet ni gezegt worden muze je doet het zeker prima zo
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 4:04 pm Onderwerp: |
|
|
Hier ook een meter-probleem (oei zwaar woord). Tinne's meter is mijn zus. Zij heeft zelf ook 1 dochtertje, werkt fulltime in shiften en als ze vrij is werkt ze ook (ze vraagt om meer te werken, heeft daar haar eigen redenen voor). Ze zorgt daarbij zelf voor haar dochter (man staat ook in shiften en ze wisselen elkaar af) - ze neemt 't mij kwalijk dat ik thuis ben en onze kids wegdoe naar de onthaalmoeder (maar da's een ander verhaal).
Kortom, Tinne heeft haar meter al 2 keer gezien: op de babyborrel toen ze 2m was en op hun doopfeest toen ze 4m was. en dan ook nooit voor lang. Ik heb gebeld rond nieuwjaar om af te spreken voor Tinne's nieuwjaarsbrief (zelf ineen geknutseld en best trots hierop!), maar ze kon nooit. Ook even bijspringen toen ik zo slecht was kon niet. Ons Tinneke beseft het uiteraard nu nog niet, maar hoe gaat dat later zijn? Gewoon eens onder zussen bijbabbelen is er niet meer bij, en da's op zich al erg spijtig. En ik zie natuurlijk haar dochtertje niet opgroeien (ben geen meter maar toch tante hé) Ik weet ook niet goed hoe dat opgelost kan geraken.
Wat 't gaan logeren betreft, hier gaan ze ook niet makkelijk weg, enkel bij oma en opa. Daar hebben ze hun eigen bedjes waar ze overdag ook in liggen. Een babysit heb ik nog niet geprobeerd, ik ben er een beetje bang voor, maar misschien moet ik 't gewoon eens proberen als Bert de late heeft en ik toch de avond alleen ben met de kids. Dan ben ik al niet meer alleen hé.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 6:38 pm Onderwerp: |
|
|
Muze, voor alle duidelijkheid: ik heb allesbehalve commentaar op jouw manier van opvoeden, hoor! Ik bewonder je omdat je veel werkt, drie kinderen opvoedt, én daarbuiten nog 101 andere activiteiten hebt, een superdruk leven en toch altijd het hoofd boven water houdt! En inderdaad, het is me op de meetings opgevallen dat jouw kids heel sociaal zijn en iedereens vriend. Dat is ook allemaal jullie verdienste, he...
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 7:58 pm Onderwerp: |
|
|
Hier ook geen commentaar op jou hoor Muze (dacht niet dat dit tussen de regels te lezen viel was toch zeker niet de bedoeling) ik vermeldde gewoon mijn eigen gevoelens zonder kritiek te leveren. Dus moest je denken dat ik er iets verkeerd aan vind aan hoe jij je kids opvoed : niet dus.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1039 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 9:10 pm Onderwerp: |
|
|
Net leuk dat ze zo graag gaan logeren en dat zo vlot gaat! Ik hoop dat onze meisjes ook zo zullen zijn!
Chokotoff en ik vinden het af en toe leuk om eens alleen samen te zijn, dan kunnen we onze batterijen weer helemaal opladen en zijn we achteraf nog zo blij als we onze dochtertjes terug zien. Daarom vind ik het wel leuk dat we ze met een gerust hart kunnen achterlaten. En ze worden echt in de watten gelegd hoor, volop aandacht en alles wat ze maar willen. En bij de oma's en opa's zijn ze nooooit lastig!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Feb 13, 2008 10:49 pm Onderwerp: |
|
|
ik kan alleen maar toevoegen dat je er zelf ook klaar voor moet zijn, je kids elders laten logeren... Ik geef eerlijk toe dat ik er bij Line gewoon heel moeilijk mee omging. Bij de jongens gaat dat al een heel stuk beter. Maar het is niet omdat je er later mee begint, dat het minder gemakkelijk gaat hoor. Line is nu echt dol op logeerpartijtjes (al zijn wij wel één van de weinigen die dat zo vlotjes doen, maw héél veel vriendinnetjes komen hier slapen, nadat we de ouders 1000 keer hebben verzekerd dat wij dat super vinden, 4 kids, en helemaal niet onoverkomelijk zwaar en lastig, en dat ze hun kind écht niet om 8 uur 's morgens moeten komen halen maar gewoon rond 17.00h). Het is telkens een groot feest als ze ergens mag gaan logeren... En dat terwijl ze als baby altijd bij (één van) ons was.
Wat meters en peters betreft: er zei iemand dat de meter van eentje haar amper zag. Maar daar telt ook de kwaliteit en niet de kwantiteit hoor! Voor de jongens is het nog te vroeg, dat besef, maar Line ziet haar peter ook maar enkele keren per jaar (praktische bezwaren, we wonen te ver uit elkaar, en hebben alletwee een drukke sociale agenda). Maar de tijd die hij nu met haar doorbrengt en de aandacht die ze van hem krijgt, maken dat ze dol is op haar 'peter Stijn'. Haar meetje ziet ze dan wel iets vaker, en ze beseft wel dat dat haar meter is en is er graag, maar dat superenthousiaste dat ze bij haar peter heeft, heeft ze daar niet mee... Maar dat komt misschien later wel weer, als tiener hé...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Feb 14, 2008 8:43 am Onderwerp: |
|
|
Wij hebben dus in totaal 6 peters en peters, en 5 daarvan doen het super! De ene zien ze idd meer dan de ander, maar alle 5 hebben ze wel een band met hun pete/metekindje. 5 dus. Nummer 6 werkt niet mee...
Heeft Kobe denk ik al 5 keer gezien in haar leven, laatste keer dat we ze zagen (al bijna 2 jaar geleden) beweerde ze bij hoog en laag dat ze de meter was van ante .
De kinderen kunnen er hier wel heel fel mee bezig zijn, en dan zijn ze trots dat ze 2 mensen hebben die een beetje meer van hen zijn.... Stan weet wie officieel de meter is van kobe, kobe niet denk ik, dus heeft hij maar zelf zijn lievelingstante en nichtje gebombardeerd tot zijn meter. Vind ik echt neit erg, want eigenlijk heeft zij een heel goede band met kobe, als zij in de buurt is, besta ik niet meer. Tante L. heeft ook een heel grote boon voor kobe. Alleen zegt stan dan steeds: maar dat klopt niet kobe, tante N. is je meter. Kobe is koppig genoeg om het te negeren...
Voorlopig heeft hij nog nooit iets daarover verteld tegen tante L., want de kwestie ligt ook een beetje gevoelig door ruzie tussen de zussen (Tante L. en tante N. zijn zussen, kun je nog volgen?)
Voor mijn part maken we ze meter af (wou ik al na 1 jaar), maar door die ruzie in de familie vind kris dat we het niet kunnen maken...
Afin: geen katholieke opvoeding hier, dus ze zal nooit moeten komen opdraven voor een vormsel of een doop, dus laat ik kobe zijn eigen meter kiezen en geef ik hem daarin gelijk....
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|